ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Τρεις ερωτήσεις

Τρεις ερωτήσεις Facebook Twitter
0
Το ντοκιμαντέρ σου έχει σαφέστατα κοινωνικοπολιτικό περιεχόμενο, αλλά, όπως έχεις δηλώσει, δεν αναφέρεται στην οικονομική κρίση. Τι ακριβώς πραγματεύεται;

Υπάρχουν αρκετά ντοκιμαντέρ που αναφέρονται στην κρίση. Εμείς αυτό που προσπαθήσαμε ήταν να επικεντρωθούμε στον Ευρωπαίο νέο. Το ότι υπάρχει η κρίση το ξέρουν σχεδόν όλοι, άλλοι με περισσότερες λεπτομέρειες και άλλοι με λιγότερες. Το συγκεκριμένο, όμως, ντοκιμαντέρ προσπάθησε να φέρει κοντά τον Έλληνα, τον Ισπανό, τον Γερμανό και τον Άγγλο νέο. Όπως μου είπαν μερικά παιδιά μετά την πρώτη προβολή της Θεσσαλονίκης, «... για την κρίση δεν ακούσαμε κάποια πράγματα που δεν ξέραμε, αλλά το ότι είδαμε όλους αυτούς τους νέους από διάφορες χώρες του κόσμου να μιλάνε τόσο αληθινά ήταν το πιο σημαντικό και καταλάβαμε ότι δεν παλεύουμε μόνοι μας!». Αυτή ήταν η επιβράβευση για μένα. Σαφώς και προβάλλονται ορισμένα οικονομικά στοιχεία κατά τη διάρκεια του ντοκιμαντέρ, με σκοπό να εξηγήσουμε το πώς φτάσαμε ως εδώ. Επίσης υπάρχουν ορισμένες συνεντεύξεις επωνύμων, όπως ο Άγγλος ευρωβουλευτής Nigel Farage, ο Θάνος Μικρούτσικος, η Σία Κοσιώνη, η Κάτια Δανδουλάκη, η Λιάνα Κανέλλη και ο Παύλος Χαϊκάλης, μεταξύ άλλων. Όπως μου είπε και μια κοπέλα από την ομάδα έρευνας, ήταν σαν να παρακολουθείς ένα μεσημεριανό ελληνικό τραπέζι, όπου θ’ ακουστούν όλα, πολιτικά, οικονομικά, κριτικές, τι κάνει ο γείτονας, τι γίνεται στο εξωτερικό, αλλά αφού τελειώσει όλο αυτό, το σημαντικό είναι να προσέξεις την ψυχολογία σου.

Είναι τελικά το ντοκιμαντέρ το πιο πολιτικοποιημένο κινηματογραφικό είδος;

Κάθε μορφή τέχνης μπορεί να είναι πολιτικοποιημένη. Από μια θεατρική παράσταση μέχρι μια ταινία φαντασίας ή ένα animation. Απλώς πιστεύω ότι όλα τα παραπάνω ο κόσμος τα έχει συνδυάσει με την ψυχαγωγία και μέσα από αυτά προσπαθεί να βρει λίγο ελεύθερο χρόνο για να ηρεμήσει και να διασκεδάσει και όχι να φορτώσει το κεφάλι του και περισσότερα προβλήματα. Οπότε, το ντοκιμαντέρ παίρνει αυτόν το ρόλο και γίνεται στις μέρες μας το πιο πολιτικοποιημένο μέσο. Αρκεί ο κόσμος να το παρακολουθεί και να μην το προσπερνάει.


Υπήρξαν καταστάσεις ή συμπεριφορές που σε απογοήτευσαν ή σε αποθάρρυναν κατά τη διαδικασία παραγωγής αυτού του ντοκιμαντέρ;

Πάρα πολλές. Αλλά μόλις έπαιρνα μια απογοήτευση, σκεφτόμουν ότι έπρεπε να το ολοκληρώσω για να μπορέσω να μιλήσω μέσα από αυτό και μαζί με μένα και άλλοι 43 νέοι που τους πήραμε συνέντευξη. Υπήρχαν άνθρωποι που μας έκλεισαν το τηλέφωνο, που δεν ανταποκρίθηκαν καν στο κάλεσμά μας, αλλά το πιο λυπηρό είναι ότι υπάρχουν νέοι που πολέμησαν αυτή την προσπάθεια για πολλούς λόγους - επειδή πήραν μέρος μερικοί επώνυμοι, για παράδειγμα. Δεν σκέφτηκαν, όμως, ότι πίσω από αυτή την παραγωγή είναι μια ομάδα επίσης νέων, με μέσο όρο ηλικίας 25 χρόνων, που όλοι δούλεψαν αφιλοκερδώς για επτά μήνες. Από την άλλη μεριά, υπήρχαν άνθρωποι που στήριξαν αυτό μας το εγχείρημα, κάτι που ειλικρινά μας έδωσε μεγάλη ώθηση. Πρώτα απ’ όλα ο Λάκης Λαζόπουλος, που αγκάλιασε την προσπάθειά μας, η Κάτια Δανδουλάκη, η δικηγόρος μας, Έλλη Ρούσσου, που μας πρόσφερε μεγάλη βοήθεια και, τέλος, η Αντιδημαρχία Νεότητας Αθλητισμού και Εθελοντών Θεσσαλονίκης και το European Youth Forum, που μας στήριξαν και μάλιστα θα προωθήσουν τη δουλειά μας σε πολλές πρωτεύουσες της Ευρώπης.

elladaeimaisedyskolithesi.com 

facebook.com/GreeceIamfacingtaxingtimes

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ