Τι είναι το Love Your Local Market;

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
To Love Your Local Market είναι μια πανευρωπαϊκή γιορτή αφιερωμένη στη σημασία που έχουν οι τοπικές αγορές για τις πόλεις και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούνται...
0



—Τι είναι το Love Your Local Market ;

Είναι μια πανευρωπαϊκή γιορτή αφιερωμένη στη σημασία που έχουν οι τοπικές αγορές για τις πόλεις και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούνται. Φέτος συμμετείχαν 19 χώρες και περισσότερες από 2.000 τοπικές αγορές, οι οποίες ένωσαν τις δυνάμεις τους σε έναν κοινό εορτασμό από τις 15 μέχρι τις 31 Μαΐου 2015. Συμμετείχαν χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Αγγλία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Ολλανδία, η Πολωνία, η Ιταλία, η Ιρλανδία, το Βέλγιο, η Ελλάδα, η Δανία, η Σουηδία, η Ουγγαρία, η Σερβία, και επικουρικά το Χονγκ Κονγκ και οι ΗΠΑ, οι οποίες δεν ανήκουν βέβαια στην Ευρώπη, αλλά αναγνωρίζουν το δυναμικό των τοπικών αγορών και ότι αξίζει να τις στηρίξουμε. Το διεθνές μήνυμα για το 2015 είναι το εξής: «Markets Save, Markets Create!». Ωστόσο, κάθε χώρα, στο πλαίσιο του LYLM, προβάλλει το δικό της εθνικό μήνυμα. Το σύνθημα της ελληνικής καμπάνιας είναι: «Τρώμε Σωστά, Ψωνίζουμε στην Αγορά!». Η διεθνής καμπάνια LYLM 2015 υπογραμμίζει τον ρόλο που διαδραματίζουν οι αγορές στην προστασία του περιβάλλοντος, στη διαφύλαξη της παράδοσης και του πολιτισμού, στην αναβάθμιση της ποιότητας της διατροφής και στην οικονομική ανάπτυξη, καθώς και τα οφέλη που προσφέρουν οι αγορές μέσω της δημιουργίας θέσεων εργασίας, της ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της δυνατότητας που παρέχουν στον καταναλωτή να αγοράζει ποιοτικά προϊόντα σε προσιτές τιμές.

—Ποιοι το διοργανώνουν στην Ελλάδα;

Ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας που είναι μέλος της Παγκόσμιας Ένωσης Αγορών (World Union of Wholesale Markets), η οποία έχει και την παγκόσμια επίβλεψη αυτού του γεγονότος. Ο οργανισμός είναι μία από τις ελάχιστες κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις και διαχειρίζεται τις 2 Κεντρικές Αγορές (Αθήνας /Ρέντη και Πάτρας) καθώς και τις 11 ιχθυόσκαλες του Δημοσίου σε όλη την Ελλάδα. Για τη μεγαλύτερη επιτυχία των εκδηλώσεων, ο οργανισμός ήρθε σε επαφή και με τοπικούς φορείς, όπως οι Δήμοι Καλλιθέας, Χανίων και Πειραιά, οι οποίοι αγκάλιασαν το γεγονός, του πρόσθεσαν τοπική αύρα και συντέλεσαν στην επιτυχία του.

Οι τοπικές αγορές είναι ένας από τους σοβαρότερους οικονομικούς αλλά και κοινωνικούς πόλους σε μια πόλη και γι' αυτό οι καταναλωτές-πελάτες θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.


—Τι εκδηλώσεις έχουν γίνει ως τώρα, πού, και τι συμπεριλάμβαναν;

Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν στην Αγορά του Καταναλωτή, στην Κεντρική Αγορά Αθηνών στο Ρέντη. Το Σάββατο 16 Μαΐου, ο γνωστός σεφ Βασίλης Καλλίδης μύησε τους επισκέπτες στο street food, ενώ και ο σεφ Γιώργος Γλυνός ετοίμασε στο Food Truck του ποντιακούς μεζέδες. Το επόμενο Σάββατο, πάλι στην Αγορά του Καταναλωτή, οι γνωστές food bloggers Funky Cook, Gourmelita και Madame Ginger δρόσισαν τον κόσμο με φρουτένιες συνταγές και στη συνέχεια τα «ηνία» ανέλαβε η ομάδα του Hotntroulis με νόστιμα, καλοψημένα κρεατικά. Την Πέμπτη 28 Μαΐου, σε δύο από τα πιο κεντρικά σημεία της Καλλιθέας –στην Κλειστή Αγορά το πρωί και στην πλατεία Δαβάκη το απόγευμα– στήθηκε μια ολοήμερη γιορτή με μουσική, κεράσματα από τους εμπόρους της αγοράς και γευστικές δοκιμές του κοινού, προσφορά των εστιατορίων της περιοχής. Για δύο μέρες, στις 29 και 30 Μαΐου, το Love Your Local Market γιόρτασε με «άρωμα Κρήτης». Παραδοσιακοί χοροί, κρητικές συνταγές και θεατρικά δρώμενα γέμισαν τη Δημοτική Αγορά των Χανίων! Στις 24 και 31 Μαΐου, στην Ιχθυόσκαλα Πειραιά, στήθηκε μια μεγάλη γιορτή με χορούς και τραγούδια από παραδοσιακά συγκροτήματα, εκθέσεις αλιευμάτων, ξεναγήσεις σε αλιευτικά σκάφη, ζωγραφική και, φυσικά, πολλές ψαρολιχουδιές. Μάλιστα, η γιορτή της 31ης Μαΐου είχε ενταχθεί από τον Δήμο Πειραιά και στους εορτασμούς για τις Ημέρες Θάλασσας, που συνέπιπταν χρονικά. Υπήρχαν και εναλλακτικά events, όπως η δημιουργία ενός τεράστιου γκράφιτι 300 μέτρων με φρούτα και λαχανικά στον περίβολο της Κεντρικής Αγοράς στο Ρέντη ή η φιλοξενία στο Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας. Πολύ σημαντικό γεγονός θεωρούμε επίσης ότι σε όλους τους χώρους όπου γίνονταν οι εορτασμοί υπήρχαν παιδιά που έπαιξαν, ξεναγήθηκαν και διασκέδασαν. Είχαμε ένα διαδραστικό παιχνίδι, τον «δρόμο του φαγητού», μέσα από το οποίο τα παιδιά έμαθαν για τη διατροφική αλυσίδα. Είναι πολύ μεγάλη χαρά για εμάς να φιλοξενούμε παιδιά, και μάλιστα σε χώρους που μέχρι πριν από λίγα χρόνια θεωρούνταν «άβατο» για τους περισσότερους καταναλωτές.

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
Ιωάννης Τριανταφύλλης


—Πώς μπορούμε να ορίσουμε την «αγορά»;

Στην Ελλάδα ο όρος «αγορά» είναι συνυφασμένος με πολλές και βαθιές έννοιες. Όσο και αν στις ημέρες μας οι αγορές δεν είναι αυτό που ήταν στην αρχαιότητα, δεν παύουν να είναι πόλοι οικονομικής δραστηριότητας και ένα μέρος όπου συναθροίζονται πάρα πολλοί άνθρωποι. Η οικονομική δραστηριότητα στις ανοιχτές αγορές είναι ο κινητήριος μοχλός για πολλές τοπικές κοινωνίες.

—Γιατί πρέπει να ψωνίζω από την τοπική αγορά μου;

Οι τοπικές αγορές είναι ένας από τους σοβαρότερους οικονομικούς αλλά και κοινωνικούς πόλους σε μια πόλη και γι' αυτό οι καταναλωτές-πελάτες θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Μπορεί να υπάρχουν πολυκαταστήματα στα οποία κάποια προϊόντα είναι φθηνότερα, αλλά η διαπροσωπική επαφή και η φροντίδα δεν αντικαθίστανται με τίποτα. Προσθέστε σε αυτό ότι τα προϊόντα στις αγορές είναι φρέσκα και ποιοτικά ελεγμένα, δεδομένου του γεγονότος ότι όλοι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί μπορεί να έρθουν κάθε στιγμή, ξέροντας ότι οι έμποροι και τα προϊόντα τους είναι εκεί.

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
Το σύνθημα της ελληνικής καμπάνιας είναι: «Τρώμε Σωστά, Ψωνίζουμε στην Αγορά!»...

—Ποιος είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής αυτών των αγορών στη σημερινή Ελλάδα;

Η εύκολη απάντηση θα ήταν πως οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές είναι τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και οι αλυσίδες των σουπερ μάρκετ. Όμως μια τέτοια απάντηση θα ήταν εξαιρετικά επιφανειακή. Στην πραγματικότητα, ο μεγαλύτερος εχθρός των αγορών είναι η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος και η κακή ψυχολογία του καταναλωτή. Πολλές φορές, μια βόλτα στην αγορά και τα ψώνια που συνεπάγεται η βόλτα αυτή μας ανεβάζουν το ηθικό και μας φτιάχνουν τη διάθεση. Παρά το γεγονός ότι ως καταναλωτές μπορεί να γκρινιάζουμε για την ακρίβεια, η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν έρευνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δείχνουν ότι οι Έλληνες είναι από τους πιο ικανοποιημένους καταναλωτές όσον αφορά την ποικιλία επιλογών στην τιμή και την ποιότητα των νωπών τροφίμων που αγοράζουν.

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
Στην Ελλάδα ο όρος «αγορά» είναι συνυφασμένος με πολλές και βαθιές έννοιες...

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter
Στην πραγματικότητα, ο μεγαλύτερος εχθρός των αγορών είναι η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος και η κακή ψυχολογία του καταναλωτή...

Τι είναι το Love Your Local Market; Facebook Twitter

Συνεντεύξεις
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άννα Φραγκουδάκη: «Έλληνες γινόμαστε, δεν γεννιόμαστε»

Βιβλίο / Άννα Φραγκουδάκη: «Έλληνες γινόμαστε, δεν γεννιόμαστε»

Η ομότιμη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών και συγγραφέας μιλά, με αφορμή το νέο της βιβλίο, για τον «ορατό και αόρατο ρατσισμό», τους βολικούς εθνικούς μύθους αλλά και τον «ακροδεξιό ανδρισμό από ατσάλι».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ουρανία Κάππου: Μια ξεχωριστή δασκάλα στην άκρη του Αιγαίου

Θέματα / Ουρανία Κάππου: Μια ξεχωριστή δασκάλα στην άκρη του Αιγαίου

Η βραβευμένη από την Ακαδημία Αθηνών εκπαιδευτικός μιλά για την εμπειρία της ως δασκάλα στο δημοτικό σχολείο της Θύμαινας, και περιγράφει τις δυσκολίες και τις πολύτιμες στιγμές της ζωής στην παραμεθόριο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια δικαίωση που άργησε αλλά που ήταν και παραμένει μονόδρομος για τον Μανώλη Κυπραίο

Συνέντευξη / Μια δικαίωση που άργησε για τον Μανώλη Κυπραίο

Ο δημοσιογράφος που έχασε την ακοή του από χειροβομβίδα κρότου-λάμψης των ΜΑΤ το 2011 στο Σύνταγμα, και ζει πλέον με αναπηρική σύνταξη, κέρδισε την έφεση που άσκησε το ελληνικό Δημόσιο κατά της πρωτόδικης απόφασης που τον δικαίωνε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πίτερ Τάτσελ

Lgbtqi+ / Πίτερ Τάτσελ: «Ήρθε καιρός να αμφισβητήσουμε τα έμφυλα στερεότυπα»

Λίγο καιρό μετά την εντυπωσιακή διαμαρτυρία του στην Ντόχα, πρωτεύουσα του μουντιαλικού Κατάρ, ο περιώνυμος ακτιβιστής μιλά στη LiFO γι’ αυτήν τη συνωμοτική επιχείρηση-αστραπή, για την προσωπική του πορεία και για την εξέλιξη του ΛΟΑΤΚΙ+ κινήματος.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ

Συνεντεύξεις / «Πόθεν έσχες; Το σύστημα είναι τρύπιο!»

Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου μιλά στη LiFO για την εμπειρία της ως πρoέδρου της Επιτροπής Ελέγχου Περιουσιακών Δηλώσεων της Βουλής το καλοκαίρι του 2015 και για τις πιέσεις που δέχτηκε τότε, αλλά δεν ενέδωσε.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Νίκη Λυμπεράκη: Πάντα έχω στον νου μου ότι με ακούει μια γυναίκα που κακοποιείται

Συνεντεύξεις / Νίκη Λυμπεράκη: «Πάντα έχω στον νου μου ότι με ακούει μια γυναίκα που κακοποιείται»

Η δημοσιογράφος μιλά στη Χριστίνα Γαλανοπούλου για την προβληματική δημοσιογραφική γλώσσα, όταν αυτή περιγράφει έμφυλα εγκλήματα, για όσα μπορούν να αλλάξουν και για την εκπομπή της «Μεγάλη Εικόνα».
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Κώστας Χατζής

Οι Αθηναίοι / Κώστας Χατζής: «Ο Χατζιδάκις ήταν ο πιο λεβέντης απ' όλους»

Πάντα προσηνής και ακμαιότατος στα 86 του, ο αγαπητός καλλιτέχνης μάς αφηγήθηκε τις στιγμές που σημάδεψαν την πολυκύμαντη ζωή του και την περιπετειώδη πορεία του στην ελληνική μουσική σκηνή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αρτούρο Ροντρίγκεζ: «Ελπίδα αλλά και δοκιμασία για τη Βραζιλία και την Αριστερά η εκλογή Λούλα»

Διεθνή / Οι ελπίδες και οι φόβοι από την εκλογή Λούλα

Ο Αρτούρο Ροντρίγκεζ, ένας ελληνόφωνος Ισπανός ακαδημαϊκός που διδάσκει σε Πανεπιστήμιο της Βραζιλίας, σχολιάζει τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογών, την κατάσταση στη χώρα και τους δύο υποψήφιους που διεκδίκησαν την προεδρία της τρίτης μεγαλύτερης δημοκρατίας του κόσμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στέλλα Κάσδαγλη: Το μοίρασμα των υποχρεώσεων μέσα στην οικογένεια ξεκινά από νωρίς - ampa

Συνεντεύξεις / Στέλλα Κάσδαγλη: Το μοίρασμα των υποχρεώσεων μέσα στην οικογένεια ξεκινά από νωρίς

Η συγγραφέας και συνιδρύτρια του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women On Top μιλά για το φαινόμενο της "2ης βάρδιας" και προσεγγίζει λύσεις που βοηθούν τις γυναίκες
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΕΜΠΤΗ Ντέιμον Γκάλγκουτ: «Το βιβλίο μου ήταν ένα είδος εξορκισμού και ψυχοθεραπείας για μένα»

Βιβλίο / Ντέιμον Γκάλγκουτ: «Η λευκή Νότια Αφρική δεν φαντάζεται ποτέ τη ζωή των μαύρων συμπολιτών της»

Ο Νοτιοαφρικανός νικητής του περσινού βραβείου Booker επισκέφθηκε την Αθήνα και μίλησε στη LiFO για τις αντιφάσεις της χώρας του και για τα βιώματα που τον εμπνέουν και ξεπηδούν στο πλούσιο συγγραφικό του έργο.
ΒΕΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
McCrum

Streaming / Dan McCrum: Αποκλειστική συνέντευξη με τον ρεπόρτερ που αποκάλυψε το οικονομικό σκάνδαλο της δεκαετίας

Ο βραβευμένος δημοσιογράφος των «Financial Times» μιλά αποκλειστικά στη LiFO με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix που βασίστηκε στο βιβλίο που έγραψε για το πολύκροτο σκάνδαλο Wirecard.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Λίνα Μενδώνη: «Ποτέ δεν μιλήσαμε για ενοποίηση του Εθνικού Αρχαιολογικού με το Πολυτεχνείο»

Πολιτισμός / Λίνα Μενδώνη: «Ποτέ δεν μιλήσαμε για ενοποίηση του Εθνικού Αρχαιολογικού με το Πολυτεχνείο»

Η LiFO συνάντησε την υπουργό Πολιτισμού στο γραφείο της και της έθεσε τα μείζονα θέματα της επικαιρότητας - των 161 αρχαιοτήτων, των Μαρμάρων του Παρθενώνα, της ενοποίησης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του Τατοΐου. Από τη συζήτησή μας μάθαμε, μεταξύ άλλων, ότι πρόκειται να δημιουργηθούν στην Αθήνα μουσείο Ελύτη και μουσείο Καρόλου Κουν.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ