Oι Baby Guru μιλούν με τους Keep Shelly in Athens

Oι Baby Guru μιλούν με τους Keep Shelly in Athens Facebook Twitter
0
#quote#Kάνατε μια σημαντική περιοδεία στην Αμερική πριν από λίγους μήνες. Πώς ήταν η φάση εκεί;

Sara P.: Ήταν φοβερή εμπειρία. Προσωπικά, είναι ό,τι πιο έντονο έχω ζήσει μέχρι τώρα. Παίζαμε σ’ ένα μέρος, τα μαζεύαμε και ξεκινούσαμε για τον επόμενο προορισμό. Βραδινή οδήγηση, μουσικές μέσα στο βαν, λάιβ, άλλος κόσμος, διαφορετικό κοινό κάθε βράδυ. Και τώρα πάμε πάλι. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που θα το ζήσουμε ξανά αυτό. Και αυτήν τη φορά μπαίνει και η Ευρώπη στο παιχνίδι, τον Μάιο, με αρκετές ημερομηνίες! 

Πού ήταν πιο καλά;

RΠЯ: Πραγματικά, σε όλα τα μέρη υπήρχαν ενδιαφέροντα πράγματα να δει και να κάνει κάποιος - ίσως ένα μικρό προβάδισμα είχε το Σαν Φρανσίσκο για μένα και το Σιάτλ για τη Sara. 

Sara P.: Και η Νέα Υόρκη ήταν τέλεια. Ήταν το τελευταίο σόου και το ευχαριστηθήκαμε πολύ.

Τι σχόλια ακούσατε; Ποιο ήταν το καλύτερο και ποιο χειρότερο;

Sara P.: Πολλά γράφονται και πολλά ακούγονται. Σημασία, όμως, έχει ποιος λέει τι. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν πολύ καλή. Μας έδωσε πολύ ωραία ενέργεια και θάρρος για να συνεχίσουμε να δουλεύουμε και να βελτιωνόμαστε. Ξέρετε, είναι υπέροχο να έρχεται κάποιος και να σου λέει ότι είχε μια δύσκολη μέρα στη δουλειά και ότι με το λάιβ ξεχάστηκε! Δεν κάνουμε up tempo μουσική, δεν δίνουμε σόου με πυροτεχνήματα και αυτό άλλους τους ευχαριστεί και άλλους όχι. Αλλά, έτσι δεν γίνεται πάντα;

Γνωρίσατε άλλες μπάντες;

Sara P.: Κάναμε μίνι τουρ με τους Kisses, τους Abadabad και με τους Body Language στην Αμερική. Γνωρίσαμε τους Memoryhouse, τον Αlan Palomo από τους Neon Indian, τον Washed Out και τον Star Slinger στην Αγγλία.

Αν κι έχετε κάνει μόνο μία συναυλία στην Ελλάδα μέχρι στιγμής, θα ξέρετε την κατάσταση. Τι διαφορές διαπιστώσατε σε σχέση με την Αμερική;

RΠЯ: Μπορούμε σίγουρα να πούμε ότι τελευταία τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και στην Ελλάδα, χωρίς ίσως να είναι ακόμα ιδανικά. Στη Βρετανία, στον Καναδά και στην Αμερική υπάρχει όντως μια πιο τεχνοκρατική αντιμετώπιση απέναντι σε όλες τις μπάντες. Δηλαδή, σχεδόν σε κάθε venue, από αυτά που εμφανιστήκαμε τουλάχιστον, υπήρχε ένα έμπειρο, συνήθως, team τεχνικών, ηχοληπτών κ.λπ. που φρόντιζε ώστε να μείνεις ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα που ήθελες να έχεις επάνω στη σκηνή αλλά και κάτω από αυτή.

Γενικά, οι δισκογραφικές εκεί πώς κινούνται;

RΠЯ: Εμείς έχουμε συνεργαστεί με ανεξάρτητες εταιρείες, όπου τα πράγματα είναι λίγο πολύ ξεκαθαρισμένα από την αρχή. Κάνει ο καθένας τη δουλειά του όσο μπορεί καλύτερα.

Sara P.: Τα πράγματα είναι πιο απλά απ’ ό,τι μπορεί να φαντάζεται κάποιος.

Εσάς πώς σας ανακαλύψανε; Πώς σας έκατσε όλο αυτό;

RΠЯ: Ανεβάσαμε κάποια tracks αρχικά στο MySpace το καλοκαίρι του 2010 κι εκείνη ακριβώς την περίοδο ένας ραδιοφωνικός σταθμός απ’ το Σιάτλ  ψαχνε καινούργια μουσικά ρεύματα από νέες μπάντες. Έπαιξαν το «Fokionos Negri Street» και το «Cremona Memories». Σχεδόν αμέσως πάρα πολλά μπλογκ άρχισαν να ποστάρουν τη μουσική μας. Ίσως τους φάνηκε φρέσκος αυτός ο ήχος. Κάποια στιγμή είδαμε τα κομμάτια μας και στο Gorrila vs Bear αλλά και στο Pitchfork, που επέλεξε το «Fokionos» και το έβαλε στο playlist μιας ημέρας στα τέλη του Ιουνίου του 2010. Έπρεπε ν’ αρπάξουμε την ευκαιρία και να γράψουμε και άλλα κομμάτια αμέσως γιατί εκείνη την περίοδο δεν είχαμε άλλο υλικό. Το επόμενο τραγούδι που γράψαμε ήταν το «Running οut of you». Από εκεί και πέρα άρχισαν να έρχονται οι πρώτες προτάσεις από κάποιες ανεξάρτητες εταιρείες, τις οποίες θα έπρεπε να αξιολογήσουμε για να κάνουμε το επόμενο βήμα, δηλαδή να κυκλοφορήσουμε υλικό μας σε φυσική μορφή, εκτός του διαδικτύου. Έτσι προέκυψαν και τα EP μας και το 7” single και όλα τα υπόλοιπα.

Πιστεύετε ότι το γεγονός πως είσαστε Έλληνες στην εποχή της κρίσης βοήθησε στο να κάνετε επιτυχία στην Αμερική;

RΠЯ: Η αλήθεια είναι ότι οι προβολείς του διεθνούς Τύπου στράφηκαν στην Ελλάδα -όσον αφορά το οικονομικό της πρόβλημα- από τα μέσα του 2011 και μετά, οπότε δεν είμαστε σίγουροι ότι μας βοήθησε αυτό, τουλάχιστον στο ξεκίνημά μας.

Τι σας έλεγαν εκεί όταν λέγατε ότι είσαστε από την Ελλάδα;

RΠЯ: Μας μίλαγαν αμέσως για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και στη δική τους καθημερινότητα και έλεγαν πως στην ουσία υπάρχει μία παγκόσμια κρίση με κάποιες διαφορές στην ένταση από χώρα σε χώρα.

Sara P.: Δεν υπήρξε κάποιος που να μη μας ρώτησε, που να μην έδειξε ενδιαφέρον. Όλοι ήταν ενημερωμένοι και είχαν απορίες. Οι πρώτες μας μέρες στην Αμερική συνέπεσαν με την αλλαγή πρωθυπουργού. Ήμασταν πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες τους. Όλοι είχαν απορίες!

Θα μένατε μόνιμα εκεί;

RΠЯ: Για κάποιον που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα δεν νομίζω ότι είναι δύσκολο να μείνει σε οποιαδήποτε μεγαλούπολη του κόσμου. Παρ’ όλα αυτά είμαστε μια μπάντα με έδρα την Αθήνα κι έτσι θέλουμε να παραμείνουμε, έστω και αν αυτό έχει κόστος για εμάς αλλά και για τους συνεργάτες μας. 

Τι ωραίο φάγατε στην Αμερική;

Sara P.: Τρεφόμουν κατά βάση με σούπες. Έχω φάει ό,τι σούπα μπορεί να φανταστεί κανείς. Η σούπα με dumplings από ένα σούπερ, κρυμμένο μαγαζί στην China Town, στη Nεα Υόρκη, ήταν ό,τι πιο νόστιμο δοκίμασα. 

Γιατί δεν κυκλοφορείτε full άλμπουμ, αλλά βγάζετε συνέχεια singles και ΕΡs;

RΠЯ: Ουσιαστικά δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος γι’ αυτό. Απλώς, πριν μαζευτεί αρκετό υλικό για ένα full άλμπουμ, μας ζητούσαν να κυκλοφορήσουμε ό,τι είχαμε έτοιμο, οπότε κυκλοφορούσαμε είτε EPs είτε singles. Πάντως, μια χαρά λειτούργησε και αυτό. Kάποια στιγμή, όμως, θα κάνουμε κι ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ, μην ανησυχείτε.

Ποιες είναι οι επιρροές σας, γενικά;

RΠЯ: Σίγουρα, βασική επιρροή είναι οι Cocteau Twins, λόγω της λατρείας που έχουμε σε αυτή την μπάντα και τον ήχο της. Κατά τ’ άλλα, από Nits, New Order και Saint Etienne, μέχρι Kate Bush, Massive Attack, Portishead και Oasis. Αλλά και σύγχρονα πράγματα, όπως Toro Y Moi, How to Dress Well, M83, Evian Christ και πολλοί άλλοι...

Sara P.: Εγώ έχω περισσότερο dark wave και post punk αναφορές. Cure, Joy Division, Bauhaus, Siouxsie, αλλά μπορώ να πω πως δεν κολλάω με κάποιο είδος συγκεκριμένο. Εάν κάτι είναι της αισθητικής μου, αν μου αρέσει στο πρώτο άκουσμα, θα το ψάξω και θα το παρακολουθήσω. Κάποια ονόματα που μου έρχονται πρόχειρα είναι οι M83, Tracey Thorn, WU LYF, Still Corners και Black Atlass.

Τα πιο αγαπημένα σας άλμπουμ;

RΠЯ: Σίγουρα, όλη η δισκογραφία των Cocteau Twins, το «In the dutch mountains» των Nits, το «Blue Lines» από Massive Attack, το «Dummy» από Portishead, και οπωσδήποτε το «Definitely Maybe» και το «(What’s the story) morning glory?» Των Oasis.

Sara P.: Το «Plastic Ono Band» του John Lennon και το «White Αlbum» των Beatles.

Γενικά, η μουσική σας μοιάζει με σάουντρακ. Για ποιες ταινίες θα θέλατε να είχατε γράψει το σάουντρακ;

RΠЯ: Για το Blade Runner και μη ρωτήσετε να σας εξηγήσω τον λόγο.  

Ακούσαμε ότι είσαστε πρώην μέλη των Astyplaz. Ισχύει αυτό; 

RΠЯ: Εγώ μόνο. Έγραφα μουσική.

Από ελληνικές μπάντες και μουσικούς ποιοι σας αρέσουν;

RΠЯ: Μεγαλώσαμε με τις μουσικές και τους στίχους του Κωνσταντίνου Β, του Παύλου Παυλίδη και του Αγγελάκα. Ο συνδυασμός της μουσικής τους με αυτούς τους υπέροχους στίχους που έντυναν τα κομμάτια τους ήταν μαγευτικός. Και στις τρεις αυτές περιπτώσεις ο ελληνικός στίχος δένει αρμονικά με τη μουσική, χωρίς να σκεφτείς ούτε στιγμή ότι δεν ταιριάζει ή κάτι τέτοιο. Τώρα, όσον αφορά πιο νέους μουσικούς, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Για παράδειγμα, ο Rasel Fame, που είναι από την Αθήνα, είναι καταπληκτικός. Τον ακούσαμε στο bandcamp και μας άρεσε πολύ. Sara, θα τραγουδήσεις, αν φτιάξουμε ένα κομμάτι μαζί του;

Sara P.: Ναι, γιατί όχι! Εγώ θα συμφωνήσω με τον RΠЯ, αλλά θα προσθέσω και στη λίστα και τους A Victim Of Society.

Από πιο κιθαριστικά πράγματα τι σας αρέσει;

Sara P.: Ο Jimmy Hendrix και ο υπέρτατος George Harrisson. 

 

Oι Baby Guru μιλούν με τους Keep Shelly in Athens Facebook Twitter
Φωτό: Στάθης Μαμαλάκης

Έχετε καταφέρει κάτι εξωφρενικό για μια τόσο καινούργια μπάντα, και μάλιστα από την Ελλάδα. Πώς το διαχειρίζεστε όλο αυτό;

RΠЯ: Κάνουμε κάτι που στο ελληνικό μέταλ γίνεται από χρόνια. Επίσης, χώρες όπως η Σουηδία ή το Βέλγιο (δεν μιλάμε για Αγγλία) εξάγουν μπάντες επίσης. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε κι εμείς. Να έχουμε έδρα την πόλη μας και -εφόσον είμαστε και μια αγγλόφωνη μπάντα- ν’ ακούνε τη μουσική μας άνθρωποι απ’ όλον τον κόσμο.

Γιατί δεν κάνετε συχνά λάιβ;

Sara P.: Έχουμε μπροστά μας 35 επίσημα ανακοινωμένα λάιβ. Τα πιο πολλά μάλιστα είναι το ένα μετά το άλλο. Πιο συχνά δεν γίνεται.

RΠЯ: Εννοείτε στην Αθήνα προφανώς. Κάναμε το πρώτο μας λάιβ τον περασμένο Νοέμβριο κι έχουμε και αυτό που θα παίξουμε μαζί σε λίγες μέρες. Οπότε, νομίζουμε ότι είναι οk. O στόχος μας είναι όταν γυρίσουμε από την αμερικανική και την ευρωπαϊκή περιοδεία μας να παίξουμε σε πόλεις της επαρχίας, όπου δυστυχώς δεν έτυχε να παίξουμε ως τώρα.

Γενικά, τι σας εμπνέει ;

RΠЯ: Η μελαγχολία.

Sara P.: Και η Αθήνα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναστάσιος Σταλίκας: «Να δίνεις απλόχερα, να αμφισβητείς τον εαυτό σου και να μαθαίνεις διαρκώς»

Συνεντεύξεις / Αναστάσιος Σταλίκας: «Να δίνεις απλόχερα, να αμφισβητείς τον εαυτό σου και να μαθαίνεις διαρκώς»

Ο διακεκριμένος καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου και «πατέρας» της θετικής ψυχολογίας στην Ελλάδα μιλά στη LiFO για τη δύναμη των θετικών συναισθημάτων, την εποχή μας αλλά και για το πώς μπορεί η ζωή μας να έχει νόημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Νικόλας Γιατρομανωλάκης: «Η ραπ είναι μέρος του σύγχρονου πολιτισμού»

Συνεντεύξεις / Νικόλας Γιατρομανωλάκης: «Η ραπ είναι μέρος του σύγχρονου πολιτισμού»

Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού μιλά στη LiFO για τα μέτρα στήριξης στους επαγγελματίες του πολιτισμού, τις αντιδράσεις του καλλιτεχνικού κόσμου, το Ακροπόλ, τη νομοθέτηση του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών και απαντά στο αν θα έδινε το Ηρώδειο στον ΛΕΞ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Χρήστος Κυρατσούς: Ο Έλληνας που βρίσκεται πίσω από τα μονοκλωνικά αντισώματα

Υγεία & Σώμα / Χρήστος Κυρατσούς: Ο Έλληνας που βρίσκεται πίσω από τα μονοκλωνικά αντισώματα

Ο διακεκριμένος Έλληνας επιστήμονας και αντιπρόεδρος Έρευνας Μολυσματικών Νόσων και Τεχνολογιών Ιικών Φορέων της αμερικανικής εταιρείας Regeneron μιλά στη LiFO για τη δημιουργία του κοκτέιλ αντισωμάτων για τον κορωνοϊό, την πορεία της πανδημίας και τα μυστικά μιας επιτυχημένης διαδρομής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μηνάς Καφάτος: «Γεννηθήκαμε από τα άστρα. Το σώμα μας είναι ένας μικρός πλανήτης»

Συνεντεύξεις / Μηνάς Καφάτος: «Γεννηθήκαμε από τα άστρα. Το σώμα μας είναι ένας μικρός πλανήτης»

Ο διακεκριμένος Έλληνας κοσμολόγος και καθηγητής Υπολογιστικής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Chapman της Καλιφόρνιας σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για τη συνείδηση, τον χρόνο, τη σκοτεινή ύλη, τη δύναμη του νου και την ευδαιμονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είδα πόλεις που λάτρεψα να σωριάζονται σε ερείπια και φίλους αγαπημένους να δολοφονούνται εν ψυχρώ»

Συνεντεύξεις / Δημήτρης Μπούρας: «Είδα πόλεις που λάτρεψα να σωριάζονται σε ερείπια και φίλους αγαπημένους να δολοφονούνται εν ψυχρώ»

Μια αποκαλυπτική συζήτηση με τον διακεκριμένο φωτορεπόρτερ και κοινωνικό ανθρωπολόγο για τις «άβολες αλήθειες» και τα «βολικά ψέματα» του πολέμου στην Ουκρανία αλλά και κάθε πολέμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κώστας Τσόκλης: «Δεν έχω πάει στην Εθνική Πινακοθήκη. Δεν με ενδιαφέρει αυτό το τριτογενές και κατώτερο παραγόμενο υλικό».

Εικαστικά / Κώστας Τσόκλης: «Δεν έχω πάει στην Εθνική Πινακοθήκη. Δεν με ενδιαφέρει αυτό το τριτογενές παραγόμενο υλικό»

Ο μεγάλος εικαστικός μιλά για την εποχή μας και την τέχνη, απαντά σε όσους τον κατηγορούν ως προβοκάτορα και αλαζόνα, εξηγεί γιατί δεν έχει πάει ακόμα στη νέα Εθνική Πινακοθήκη και προχωρά σε έναν απολογισμό ζωής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μαγιού Τρικεριώτη «ντύνει» τη νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ που γυρίζεται στην Αθήνα

Οθόνες / Η Μαγιού Τρικεριώτη «ντύνει» τη νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ που γυρίστηκε στην Αθήνα

Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ο Βογιατζής και ο Μαρμαρινός, ενώ έντυσε τον Βίγκο Μόρτενσεν, την Κρίστερν Στιούαρτ και 500 κομπάρσους στο νέο δυστοπικό φιλμ «Crimes of the Future» του αγαπημένου Καναδού σκηνοθέτη, που θα κάνει πρεμιέρα στις Κάννες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρία-Ντανιέλα Μαρούδα: «Εάν αφήσουμε να επιβραβευθεί ένας επιθετικός  πόλεμος, τελειώσαμε ως ανθρωπότητα»

Μαρία-Ντανιέλα Μαρούδα / «Εάν αφήσουμε να επιβραβευθεί ένας επιθετικός πόλεμος, τελειώσαμε ως ανθρωπότητα»

Ο πόλεμος στην Ουκρανία, τα εγκλήματα κατά αμάχων και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Ευρώπη σε μια συζήτηση με την επίκουρη καθηγήτρια στο Πάντειο και πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας (ECRI).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κατερίνα Ευαγγελάτου: «Ήμουν άτυχη, αν και αυτό δεν θα ήθελα να ακούγεται σαν γκρίνια»

Θέατρο / Κατερίνα Ευαγγελάτου: «Ήμουν άτυχη, αν και αυτό δεν θα ήθελα να ακούγεται σαν γκρίνια»

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μιλά στη LiFO για το φετινό, φιλόδοξο πρόγραμμα της διοργάνωσης, για τις τεράστιες δυσκολίες των προηγούμενων δύο ετών, για τους νεωτερισμούς που επιχείρησε να φέρει στον θεσμό και κάνει έναν μικρό απολογισμό, λίγους μήνες πριν από τη λήξη της θητείας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Χειλουδάκη: «Είμαι πιο φτωχή και πιο πλούσια από ποτέ»

Συνεντεύξεις / Τζένη Χειλουδάκη: «Είμαι πιο φτωχή και πιο πλούσια από ποτέ»

Πριν από ακριβώς δέκα χρόνια ξεκίνησε μια άλλη περίοδος στη ζωή του πρώτου τρανς μοντέλου, που δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη. Η Τζένη Χειλουδάκη λέει πως όλα αυτά τα χρόνια που μένει στη Σητεία προσπαθεί να εξαγνιστεί, πως σήμερα δεν έχει τίποτα και ταυτόχρονα έχει τα πάντα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Στέλιος Ελληνιάδης: «Χρέος μας είναι να βοηθήσουμε την ομογένεια στην Ουκρανία να επιβιώσει και να ξανασταθεί στα πόδια της όταν τελειώσει ο βρώμικος αυτός πόλεμος»

Διεθνή / Στέλιος Ελληνιάδης: «Να βοηθήσουμε την ομογένεια στην Ουκρανία να ξανασταθεί στα πόδια της»

Η συμπαγής και δραστήρια ελληνική κοινότητα της Ουκρανίας με τη μακραίωνη ιστορία και την πλούσια κουλτούρα και ο αντίκτυπος της ρωσικής εισβολής σε αυτήν, μέσα από το βλέμμα ενός ανθρώπου που τυχαίνει να είναι άριστος γνώστης της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρομπέρτα Μέτσολα: «Αυτό που κάνουν Πούτιν και Λουκασένκο στην Ουκρανία είναι εγκληματικό. Πρέπει να λογοδοτήσουν στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο»

European LiFO / Ρομπέρτα Μέτσολα: «Πούτιν και Λουκασένκο πρέπει να λογοδοτήσουν στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο»

Η πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε μια εφ’ όλης της ύλης αποκλειστική συνέντευξη στη LiFO, εν μέσω της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ