Ο δημοσιογράφος Δημήτρης Πολιτάκης σχολιάζει τον ναζιστικό χαιρετισμό του Κατίδη

Ο δημοσιογράφος Δημήτρης Πολιτάκης σχολιάζει τον ναζιστικό χαιρετισμό του Κατίδη Facebook Twitter
18

Δημήτρης Πολιτάκης - Δημοσιογράφος Ποια ήταν η πρώτη σου αντίδραση όταν έμαθες ότι ένας ποδοσφαιριστής της ΑΕΚ πανηγύρισε γκολ με ναζιστικό χαιρετισμό;
Δεν το πίστευα, αλλά το βίντεο δεν αφήνει αμφιβολίες ούτε χώρο για «παρεξηγημένη» κίνηση του χεριού. Ο Κατίδης, πάντως, ήταν ο πιο ύποπτος, όχι για συνειδητά φασιστική «δήλωση» αλλά για κάθε είδους ασυνείδητη «ό,τι να 'ναι» κουλαμάρα. Πριν από λίγο καιρό είχε πάει να πανηγυρίσει προκλητικά στα κάγκελα της Σούπερ 3. Η ΑΕΚ είναι πλέον επίσημα η παραδειγματική ομάδα της κρίσης: περασμένα μεγαλεία, γκλαμουριές επί Ντέμη, φάσμα πτώχευσης, μιζέρια, αγανάκτηση, ανερμάτιστοι πιτσιρικάδες που έχουν twitter και τατουάζ «get rich or die trying», αλλά δεν έχουν ιδέα πού παίζουν (ή με τι είδους άτομα συντάσσονται ιδεολογικά).


Αν χαιρέταγε κάποιος με τον ίδιο τρόπο σε άλλη ομάδα, θα γινόταν ο ίδιος ντόρος;
Μάλλον θα γινόταν, αφού το θέμα είναι λουκούμι για ατέλειωτες αντιπαραθέσεις στα social media και, επίσης, ο μέσος φίλαθλος οποιασδήποτε ομάδας, που ανοίγει την τηλεόραση για να δει ένα ξεπεσμένο, αλλά μαζικό προϊόν σαν τη Super League, δεν είναι υποχρεωμένος να έχει υπόψη του την «αριστερόστροφη» ιστορία της ΑΕΚ ή τις αντιεξουσιαστικές τάσεις κομματιού της Original για να σοκαριστεί παραπάνω από τη χειρονομία.

Πιστεύεις ότι ήταν μια ηλιθιότητα ή κάτι πιο σοβαρό;
Μιλάμε για σοβαρή ηλιθιότητα, από τη στιγμή που κάποιος νεαρός ποδοσφαιριστής νομίζει ότι παίζει ενώπιον της παρέας του στη γειτονιά του. Σοβαρό είναι, επίσης, το ότι λόγω των περιστάσεων απενοχοποιούνται και σχετικοποιούνται τέτοιες κραυγαλέα συμβολικές χειρονομίες και μοιάζουν «εντάξει» στα μάτια πιτσιρικάδων.

Είναι εύκολος στόχος ο 20χρονος ποδοσφαιριστής για όλους αυτούς που δεν καταφέρνουν να απαντήσουν στο πρόβλημα της ανόδου ενός φασιστικού κόμματος και να το χτυπήσουν στη ρίζα του;
Ένας επιτυχημένος νεαρός επαγγελματίας δεν μπορεί να είναι εύκολος στόχος. Ο ίδιος δήλωσε ότι θεωρεί δίκαιες τις αντιδράσεις, ακόμα και την ισόβια τιμωρία του από τις εθνικές. Το κακό το χτυπάς κατά περίπτωση. Στη ρίζα, φοβάμαι, θα χτυπηθεί μόνο αν αλλάξουν σύντομα οι δυσμενείς κοινωνικές συνθήκες.

Συνεντεύξεις
18

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λίλιαν Μήτρου: Όταν κλικάρετε «συμφωνώ», χρειάζεστε 25 μέρες για να διαβάσετε «πού» συμφωνείτε

Tech & Science / Λίλιαν Μήτρου: «Όταν κλικάρετε "συμφωνώ", χρειάζεστε 25 μέρες για να διαβάσετε πού συμφωνείτε»

Η καθηγήτρια του Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου μιλάει στη LiFO για το τι πραγματικά κάνει ο «αλγόριθμος» στη ζωή μας και πόσο κινδυνεύουν τα δικαιώματά μας απ’ όσα το αυτοματοποιημένο κράτος και οι ιδιωτικοί φορείς γνωρίζουν για εμάς.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Παντελής Καψής: «Αν το ΠΑΣΟΚ δεν πάρει υψηλό ποσοστό, ο Γιώργος Παπανδρέου θα αμφισβητήσει ευθέως τον Νίκο Ανδρουλάκη»

Συνέντευξη / Παντελής Καψής: «Αν το ΠΑΣΟΚ δεν πάρει υψηλό ποσοστό, ο Παπανδρέου θα επιδιώξει μια ρεβάνς»

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του βιβλίου, ο γνωστός δημοσιογράφος και πρώην υπουργός αποκαλύπτει στη LiFO το παρασκήνιο της περιόδου που οδήγησε στα μνημόνια και αφηγείται άγνωστα περιστατικά από την πολύχρονη πορεία του στον Τύπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
CHECK ΣΑΒΒΑΤΟ Αντίνοος Αλμπάνης: «Στα social media κάποτε απαντώ, γιατί σκέφτομαι ένα παιδί που ίσως πηδήξει απ’ το μπαλκόνι»

Θέατρο / Αντίνοος Αλμπάνης: «Στα social media απαντώ γιατί σκέφτομαι ένα παιδί που ίσως πηδήξει απ’ το μπαλκόνι»

Ο ηθοποιός σε μια χειμαρρώδη συνέντευξη για τη νέα θεατρική του δουλειά, το «Maestro», τη διαχείριση της τοξικότητας και ένα σημαντικό μήνυμα για τον καρκίνο που πρέπει να ακουστεί.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Μαρία Στρατηγάκη: «Ο όρος γυναικοκτονία πρέπει να εξεταστεί υπερκομματικά»

Κοινωνική Πολιτική / Μαρία Στρατηγάκη: «Ο όρος γυναικοκτονία πρέπει να εξεταστεί υπερκομματικά»

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου μιλά στη LIFO για την αναβάθμιση των Σπουδών Φύλου στο ελληνικό πανεπιστήμιο και απαντά στα φλέγοντα έμφυλα ζητήματα των καιρών.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Άννα Φραγκουδάκη: «Έλληνες γινόμαστε, δεν γεννιόμαστε»

Βιβλίο / Άννα Φραγκουδάκη: «Έλληνες γινόμαστε, δεν γεννιόμαστε»

Η ομότιμη καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών και συγγραφέας μιλά, με αφορμή το νέο της βιβλίο, για τον «ορατό και αόρατο ρατσισμό», τους βολικούς εθνικούς μύθους αλλά και τον «ακροδεξιό ανδρισμό από ατσάλι».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ουρανία Κάππου: Μια ξεχωριστή δασκάλα στην άκρη του Αιγαίου

Θέματα / Ουρανία Κάππου: Μια ξεχωριστή δασκάλα στην άκρη του Αιγαίου

Η βραβευμένη από την Ακαδημία Αθηνών εκπαιδευτικός μιλά για την εμπειρία της ως δασκάλα στο δημοτικό σχολείο της Θύμαινας, και περιγράφει τις δυσκολίες και τις πολύτιμες στιγμές της ζωής στην παραμεθόριο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια δικαίωση που άργησε αλλά που ήταν και παραμένει μονόδρομος για τον Μανώλη Κυπραίο

Συνέντευξη / Μια δικαίωση που άργησε για τον Μανώλη Κυπραίο

Ο δημοσιογράφος που έχασε την ακοή του από χειροβομβίδα κρότου-λάμψης των ΜΑΤ το 2011 στο Σύνταγμα, και ζει πλέον με αναπηρική σύνταξη, κέρδισε την έφεση που άσκησε το ελληνικό Δημόσιο κατά της πρωτόδικης απόφασης που τον δικαίωνε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

9 σχόλια
Λέγοντας "είμαστε συνυπεύθυνοι για την κατάντια του Αφγανιστάν, Ιράκ, Σομαλίας, Πακιστάν, Μαρόκου, Αλβανίας" δεν το εννοώ. Απλά ότι είναι μία ακόμα πάγια άδικη τοποθέτηση!
Προς tktk,Το μεγαλύτερο μέρος της Αριστεράς, συμπολίτη μου!Εκτελεστικά όργανα, μέχρι πρότινος, οι «ένοικοι» της Β. Αμαλίας, επειδή οι ντόπιοι ημεδαποί και μη, κλείδωσαν την παιδική χαρά, επειδή είχαν αγανακτήσει από τη χρήση της ως τουαλέτα και χώρου λήψης ναρκωτικών ουσιών.Μάλιστα, η πρώτη φορά που η δράση της αστυνομίας έλαβε εύσημα από την εν λόγω παράταξη ήταν για τα καπνογόνα και τις άλλες βιαιότητες της εναντίον του απλού κόσμου, στην πλατεία, το Δεκέμβριο του 2010, στη συναυλία-παρωδία του Γ. Νταλάρα καθώς και την επόμενη ημέρα. Τότε οι «μπάτσοι» ήταν καλοί, διότι τα έβαλαν με τον κόσμο που είχε γυρίσει την πλάτη στην Αριστερά. Η αποτυχημένη μεταναστευτική πολιτική, είναι αποτέλεσμα και άλλων παραλείψεων και κηρύγματος, όπως το ότι είμαστε συνυπεύθυνοι για την κατάντια του Αφγανιστάν, Ιράκ, Σομαλίας, Πακιστάν, Μαρόκου, Αλβανίας κλπ. Η εγκληματικότητα και η τρομοκρατία φυσικά και είναι παλαιότερες, όπως και τα αίτια (υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, διαφθορά, Σέκτα Επαναστατών, Πυρήνες της Φωτιάς, ανεξέλεγκτη είσοδος σε άτομα που δεν είχαμε να τους προσφέρουμε τίποτα). Φυσικά και η ΧΑ δεν αποτελεί λύση για ΤΙΠΟΤΑ!Πρέπει, όμως, να είναι τουλάχιστον ηλίθιος όποιος πίστευε ότι η ανοχή στο ένα άκρο δε θα έφερνε το άλλο, αργά ή γρήγορα.
Πιστευεις οτι η μεταναστευτικη πολιτικη του Πασοκ και της ΝΔ υπαγορευθηκε απο τα κηρυγματα της αριστερας??? Οχι απο πληρη ανικανοτητα , ανοργανωσια και αδιαφορια???Πιστευεις οτι το κυμα μεταναστων θα σταματησει αν πχ η αριστερα το βουλωσει??? Δε νομιζω...Μομιζω εισαι πολιτικα, κομματικα φανατισμενος και εχεις πεσει σε συνθηματολογια. Η υποβαθμιση του κεντρου οφειλεται στις (απαραδεκτες_ τρομοκρατικες οργανωσεις??? Τα πραγματα ειναι πολυ πιο απλα....Και οχι το ενα ακρο δεν ειναι ιδιο με το αλλο. Η ανοχη στη ακροαριστερα ειναι οντως απαραδεκτη πολλες φορες, αλλα δεν αποτελει το αντιβαρο της ΧΑ. Εξαλλου η ΧΑ ειναι οι παλιοι χουντικοι , που βρηκαν και παλι εδαφος...Δε νιωθω οτι ως κρατος και δημοκρατια απειλουμασταν απο την αριστερη τρομοκρατια, οσο λυπηρη κι αν ηταν τοσες δεκαετιες. Το πραγμα αλλαζει με τη ΧΑ...και αυτο το βλεπουν και οι ιδιοι οι κατοικοι, που δεν προσχωρησαν μαζικα στη ΧΑ...
Αυτό ακριβώς. Το κακό το χτυπάς κατά περίπτωση και από τη ρίζα προσπαθείς να το πολεμήσεις διορθώνοντας τις κοινωνικές συνθήκες της Ελλάδας. Όσοι μίλησαν για "υπερβολικές τιμωρίες" για μένα είναι, όχι μόνο τρομακτικά επιεικείς με το θέμα, αλλά επικίνδυνοι. Το παλικάρι όφειλε να έχει επίγνωση ότι -δυστυχώς- στο γήπεδο παίζοντας μπάλα καλλιεργείς και συνειδήσεις. Όχι ότι το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι πολιτικοποιημένο ή έχει επίπεδο (μην τρελαθούμε), αλλά η πιτσιρικαρία που το παρακολουθεί φανατισμένα πλάθει ήθη μέσα απ' αυτό. Ο Κατίδης έπρεπε να το ξέρει αυτό και να συγκρατήσει τον... "ενθουσιασμό" (;;!!;;) του.
Προς Algol, Για αυτούς που ποτέ δεν ίδρωσε το αυτί, ποτέ δεν έκαναν μία διαδήλωση για το γεγονός ότι η νεολαία δε γνωρίζει ιστορία, τι έχεις να πεις;Προς tktk,Σωστός!Μία από αυτές της κοινωνικές ομάδες είναι και οι κάτοικοι του Αγίου Παντελεήμονα!
Ποιος ακριβως κηρησσει μισος εναντιον των κατοικων του Αγ Παντελεημονα??? Και ποιος κανει αυτο το κηρυγμα πραξεις εναντιον τους???Αν εννοεις την αποτυχημενη μεταναστευτικη πολιτικη, ειναι αποτελσμα αλλων παραλειψεων και οχι κηρυγματος. Ουτε η εγκληματικοτητα εκει προηλθε απο αυτο. Και φυσικα δεν προκειται να διορθωθει απο αλλους "κηρυκες" που κοπανανε νομιμους αλλοδαπους μαγαζατορες , τους κλεβουν (εξαλλου αυτη ηταν η δουλεια τους, προστασια νυχτας) και φυσικα δεν αγγιζουν αλλοδαπους εγκληματιες και αλλες μαφιες...αυτοι μπορουν να υπερασπιστουν τον εαυτο τους με τα ιδια μεσα. Συνεπως "λυσεις" ΧΑ για Παντελεημονες, ειναι παραμυθακια που εχουν κρατησει ηδη πολυ καιρο...
Η ελευθερια του λογου και της γνωμης, σταματαει οταν μετατρεπεται σε κηρυγμα/ρητορικη μισους. Τα ορια δεν ειναι παντα ευκολα διακριτα, αλλα στην Ευρωπη γινεται ηδη νομοθετικη και κυριως πρακτικη αντιμετωπιση του φαινομενου, παντα κατα περιπτωση.Δεν μπορει καποιος να κησυσσει μισος ανεξελεγκτα εναντιον κοινωνικων ομαδων ή πολιτων παρ ολο που δεν απευθυνεται σε ατομα σευγκεκριμενα. Ιδιως απο δημοσιους φορεις η προσωπα. Καποιοι αλλοι , κανουν πραξη αυτα που κηρυσσει ως μισος αυτος ο φορεας..εκει υπαρχει σαφης ευθυνη.
Γιατί ο κάθε Κατίδης να γνωρίζει τις άμεσες επιπτώσεις του ναζισμού; Ποτέ κανένας δεν ανησύχησε που η νεολαία αγνοεί τι γιορτάζουμε τις εθνικές επετείους (ώστε να γνωρίζει τις άμεσες επιπτώσεις του ναζισμού) και τώρα την κατηγορούμε! Όπως επίσης, ουδέποτε κανένας ενδιαφέρθηκε πραγματικά για τα ακραία περιστατικά (ρατσιστικά και άλλα) στα γήπεδα. Έπρεπε να ανέβει η ΧΑ για να προσεχτούν!
Έμαθα καθυστερημένα το περιστατικό και μπήκα στο youtube για να δω την σκηνή. Αυτό που με συγκλόνισε είναι η ομοιότητα που έχει ο ναζιστικός χαιρετισμός τουν με μια σκηνή της ταινίας "Μαθήματα Αμερικάνικης Ιστορίας". Έτσι ακριβώς υποδέχεται ο Νόρτον τους αστυνομικούς, μετά τη δολοφονία του νέγρου. Με μια περηφάνεια κι αίσθηση δικαίωσης. Ακόμα κι αν είναι εντελώς τυχαίος ο συνειρμός μου, μου πάγωσε το αίμα.
Μου έκανε και μένα εντύπωση αυτό με τον Πάουντ. Ειρωνεία, προβοκάτσια;Θα σου πρότεινα να ανέχεσαι μόνο "αριστερόστροφους" τραμπούκους (αν πρέπει σώνει και καλά να ανέχεσαι).
Καλά τα λέει ο κ. Πολιτάκης.Από την άλλη, υπάρχει μια έννοια που ονομάζεται ελευθερία του λόγου. Υποτίθεται ότι καθένας μπορεί να εκφέρει ό,τι γνώμη θέλει, δηλαδή να υποστηρίζει τον σατανισμό, το ναζισμό, την κτηνοβασία κτλ., εκτός π.χ. και αν συκοφαντεί κάποιον ή αν παρακινεί σε αξιόποινη πράξη. Υποτίθεται ότι έτσι πάει το πράγμα στη Δημοκρατία.Προσέξτε: δε λέω π.χ. να είναι πραγματικός κτηνοβάτης ή να βαράει μετανάστες (ή να είναι ο ηθικός αυτουργός αντίστοιχου ξυλοφορτώματος). Αυτά είναι αξιόποινες πράξεις και άπτονται του ποινικού δικαίου. Μιλάω για την ελευθερία της γνώμης.
Η "τιμωρία" εδώ είναι από την ΕΠΟ που έχει δικαίωμα (όπως κάθε σύλλογος, ομοσπονδία, παρέα) κλπ. να έχει κανόνες και να τιμωρεί όσους δεν τους τηρούν. Δεν τίθεται θέμα ελευθερίας λόγου.Όσο για την αυστηρότητα, στο δευτεροβάθμιο η ποινή θα μειωθεί σε 1.000 ευρώ πρόστιμο (αν είχε σπάσει το κεφάλι κανενός θα ήταν 500).
Καταρχήν Mstrog ευχαριστώ για την απάντησή σου, ψύχραιμη και ευγενική. Η ένστασή μου είναι ότι γενικά δεν είναι σωστό ένα νομικό πρόσωπο να θέτει περιορισμούς της ελευθερίας του λόγου σε θέματα τα οποία δεν άπτονται του αντικειμένου της. Π.χ. μια φιλοζωική οργάνωση μου φαίνεται δίκαιο να αποκλείσει κάποιον που υποστηρίζει την κτηνοβασία και άδικο να το κάνει σε κάποιον που υποστηρίζει το ναζισμό. Ομοίως, μια αντιρατσιστική οργάνωση μου φαίνεται δίκαιο να αποκλείσει κάποιον που υποστηρίζει το ναζισμό και άδικο να το κάνει σε κάποιον που υποστηρίζει την κτηνοβασία.
" Από την άλλη, υπάρχει μια έννοια που ονομάζεται ελευθερία του λόγου. Υποτίθεται ότι καθένας μπορεί να εκφέρει ό,τι γνώμη θέλει, δηλαδή να υποστηρίζει τον σατανισμό, το ναζισμό, την κτηνοβασία κτλ., εκτός π.χ. και αν συκοφαντεί κάποιον ή αν παρακινεί σε αξιόποινη πράξη " Δώσατε μόνο σας την απάντηση, ο ναζισμός δεν εμπίπτει στην ελευθερία του λόγου καθώς και αξιόποινες πράξεις υποκινεί και λόγο μίσους εκφέρει. Που χάσατε το νόημα?
Για να είναι κάποιος ηθικός αυτουργός, θα πρέπει να έχει παρακινήσει κάποιον συγκεκριμένο να κάνει κάτι συγκεκριμένο. Δηλαδή, εάν εγώ πείσω τον αδερφό μου να αυτοκτονήσει, είμαι ηθικός αυτουργός αυτοκτονίας. Έχω όμως κάθε δικαίωμα στα πλάισια της ελευθερίας του λόγου να λέω, όπως ο Σοπενχάουερ, ότι η αυτοκτονία είναι πολύ καλό πράγμα και όλοι γενικά πρέπει να αυτοκτονήσουμε.Επομένως, στα πλάισια της ελευθερίας του λόγου, δεν πρέπει να ποινικοποιείται ο "γενικός" λόγος μίσους. Γι' αυτό και δεν είναι παράπτωμα να δηλώνει κάποιος ναζί. Γι' αυτό και μπορεί κάποιος να αγοράζει τα αριστουργηματικά ποιήματα του (δυστυχώς φασίστα) Έζρα Πάουντ χωρίς να υπάρχει πρόβλημα.Μπορεί κάποιος να καταλάβει ότι τον ναζισμό τον απεχθάνομαι. Δεν πιστεύω όμως ότι θα πρέπει να ποινικοποιείται οτιδήποτε απεχθάνομαι.
Το καταστατικό (αν είναι νόμιμο) είναι νόμος για τα μέλη (και εδώ ο τύπος χαιρέτησε στα πλαίσια αθλητικού γεγονότος). Μια φιλοζωική μπορεί π.χ. να πει δεν θέλουμε να πολιτικολογείτε εδώ μέσα θα μιλάμε μόνο για ζώα.Επίσης απαγορεύονται και τα αντεθνικά συνθήματα (Βούλγαροι, Τούρκοι) πλην του "δε θα γίνεις έλληνας ποτέ αλβανέ".
Εννοείται πως καλώς υπάρχει ελευθερία λόγου, όμως εδώ μιλάμε για κάτι διαφορετικό. Δεν μπορεί ο καθένας να εκφράζει τέτοιου είδους απόψεις και εκφράσεις μίσους μέσα από τον αθλητισμό και είδικά από τέτοιου είδους δημοφιλή αθλήματα που παρακολουθούνται από χιλιάδες παιδιά, τα οποία έχουν ως πρότυπο πολλούς από αυτούς τους αθλητές οι οποίοι είναι δημόσια πρόσωπα. Υποτίθεται πως ο αθλητισμός, καλλιεργεί τη σωματική και ψυχική υγεία, την ευγενή άμμιλα το fairplay και χίλια δυό ιδανικά, αν αρχίσουμε να περνάμε τέτοιου είδους μηνύματα μέσα από τον αθλητισμό τότε καλύτερα να μην κάνουμε αθλητισμό. Φυσικά και ήταν υπερβολή ο τρόπος που αντιμετωπίστηκε το γεγονός από τους δημοσιογράφους και το ότι πάνε να καταστρέψουν την καριέρα ενός ανθρώπου που κάθε άλλο παρά συνειδητά έκανε τη χειρονομία αυτή. Μπορείς να υποστηρίζεις την κτηνοβασία χωρίς να είσαι κτηνοβάτης, όταν υποστηρίζεις όμως το φασισμό είσαι φασίστας. Αν θεωρείς οτι ο φασισμός δεν είναι κακό πράγμα και οτι δε θα έπρεπε να προστατέψουμε την κοινωνία και τα παιδιά μας από αυτόν, τότε η ιστορία δε μας έχει διδάξει τίποτα.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ