Η σκοτεινή έλξη της ψυχής

Η σκοτεινή έλξη της ψυχής Facebook Twitter
H AΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΡΥΑ ΑΠ' ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ Η παράσταση της Κατερίνας "Η Ερωτευμένη Νεκρή" του Θεόφιλου Γκωτιέ συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά στο Αμφι-Θέατρο.
0

Συναντάω την Κατερίνα Ευαγγελάτου στον πεζόδρομο της οδού Ακαδήμου έξω από την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Απέναντι, μπροστά από το Θέατρο Μεταξουργείο της Άννας Βαγενά, κάθονται οι ηθοποιοί του Εθνικού που κάνουν διάλειμμα από την πρόβα τους. «Κατερίνα Ευαγγελάτου, ένα όνομα, μια ιστορία» φωνάζει ένα ηθοποιός στοργικά όταν βλέπει το κασετοφωνάκι. Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι πιο ακριβές: η Κατερίνα Ευαγγελάτου προέρχεται από αμιγώς καλλιτεχνική οικογένεια. Ο πατέρας της είναι ο σκηνοθέτης Σπύρος Ευαγγελάτος και η μητέρα της η ηθοποιός Λήδα Τασσοπούλου.

Η επιλογή της να γίνει σκηνοθέτις μάλλον δεν αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη. Αριστούχος του Εθνικού Θεάτρου, με μεταπτυχιακά σκηνοθεσίας στο Λονδίνο και μετά στη Μόσχα, η Ευαγγελάτου μιλάει στρωτά και χαμογελαστά. Δίνει την εντύπωση ενός καλού, χαρούμενου κοριτσιού. («Όλοι μου λένε “α, εσύ πρέπει να ήσουν καλή μαθήτρια”. Χα, χα, χα»). Ή μάλλον ενός καλού, χαρούμενου κοριτσιού που ανεβάζει σκοτεινά έργα: Η Ερωτευμένη Νεκρή του Θεόφιλου Γκωτιέ, που συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά στο Αμφιθέατρο, είναι ένα γοτθικό ερωτικό θρίλερ με ήρωες έναν παπά και μια βρικόλακα που τον παρασέρνει σε ακολασίες, ενώ το καινούργιο της έργο είναι η Πλαστελίνη του Βασίλι Σιγκάρεφ: η βίαιη, σκοτεινή περιπλάνηση ενός 14χρονου αγοριού στην καρδιά μιας σύγχρονης εφιαλτικής μητρόπολης.

Πες μου για την Ερωτευμένη Νεκρή. Πώς σου προέκυψε να ανεβάσεις ένα τόσο γοτθικό έργο;

Κατ’ αρχάς έψαχνα 6 μήνες για έργο, ήμουν σε απόγνωση. Είχα διαβάσει τα πάντα και δεν μου άρεσε τίποτα: κλασικό, σύγχρονο, ελληνικό, ευρωπαϊκό, αμερικάνικο, αυστραλέζικο. Μετά πήγα στον κόσμο της φανταστικής λογοτεχνίας: Χόφμαν, Έντγκαρ Άλαν Πόε - αυτοί είναι που με οδήγησαν στον Θεόφιλο Γκωτιέ. Με το που διάβασα την Ερωτευμένη Νεκρή είπα «Αυτό είναι!».

Ο στόχος σου φαντάζομαι είναι να φέρεις ένα πιο νεανικό κοινό στο Αμφιθέατρο;

Ναι, βέβαια, ο στόχος αυτός είναι, και γι’ αυτό ιδρύσαμε και καινούργια σκηνή, την Είσοδο Κινδύνου, την οποία εγκαινιάσαμε με την Ερωτευμένη Νεκρή. Είναι η νέα σκηνή του θεάτρου αυτή, με πιο νεανικά πειράματα. Τώρα χωράει 45 θεατές, αλλά είναι έτσι διαμορφωμένη ώστε να αλλάζει η χωρητικότητά της.

Πες μου πώς σου ήρθε η ιδέα να ανεβάσεις την Πλαστελίνη.

Την Πλαστελίνη μού τη σύστησε μια συμμαθήτριά μου από τη Μόσχα. Το διάβασα και έπαθα πλάκα. Όταν μου ζήτησαν από το Εθνικό Θέατρο να τους προτείνω έργο, πρότεινα την Πλαστελίνη, κι ευτυχώς ο Γιάννης Χουβαρδάς την ήξερε και έγινε το έργο. Η Πλαστελίνη ήταν το πρώτο έργο του Σιγκάρεφ, το έγραψε στα 23 του και γνώρισε τεράστια επιτυχία παγκοσμίως. Είναι ένα πάρα πολύ σκληρό έργο αλλά και ταυτόχρονα πολύ ποιητικό - έχει ένα μαύρο χιούμορ και μία βία που σου σφίγγει το στομάχι. Το έργο μιλάει για την περιπλάνηση του 14χρονου Μαξίμ σε μια πόλη-λαβύρινθο, όπου του συμβαίνουν απανωτά ακραία περιστατικά. Πέφτει θύμα διαφόρων ειδών βίας - λεκτικής, ψυχολογικής, σωματικής, γνωρίζει τον απόλυτο έρωτα. Έχει ένα μόνιμο διάλογο με το θάνατο. Είναι μια παράσταση με πολύ μαύρο χιούμορ που έχει μια ονειρική διάσταση - η μια σκηνή μπλέκεται με την άλλη ώστε να θυμίζει λίγο εφιάλτη, τα πρόσωπα αλλάζουν, οι ηθοποιοί υποδύονται δυο τρεις ρόλους ο καθένας.

Και η Ερωτευμένη Νεκρή και η Πλαστελίνη είναι σκοτεινές παραστάσεις; Έχεις κάποια ροπή προς αυτό;

Είναι αυτό που μου ’πε και ο Γιάννης Χουβαρδάς προχτές: «Εσύ αν δεν έχεις φέρετρο, δεν μπορείς να κάνεις παράσταση». Και η Ερωτευμένη Νεκρή και η Πλαστελίνη έχουν πολύ να κάνουν με το θάνατο. Και τα τρία έργα που έχω κάνει έχουν να κάνουν με το θάνατο. Και η Τρίτη Εντολή, το πρώτο μου έργο, ήταν όλη γύρω από το θάνατο ενός μικρού κοριτσιού. Λειτουργεί υποσυνείδητα αυτό το πράγμα, χωρίς εγώ να το κατευθύνω. Η Πλαστελίνη είναι ένα συνεχές φλερτ του Μαξίμ με το θάνατο - πάει προς το θάνατο και γυρίζει. Οπότε προφανώς έχω ένα θέμα. Από την άλλη όμως θα μπορούσα να κάνω και το εντελώς αντίθετο· επειδή θα ήμουν καταπιεσμένη από το θάνατο, να κάνω μόνο τρελές φάρσες και κωμωδίες καταστάσεων.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ