Η Rowena Hughes και τα εξαιρετικά της έργα τέχνης

Η Rowena Hughes και τα εξαιρετικά της έργα τέχνης Facebook Twitter
Με ενδιαφέρουν μη-γραμμικοί τρόποι σκέψης και οι διασυνδέσεις μεταξύ ετερόκλητων στοιχείων και τα σημεία όπου το τυχαίο συναντιέται με το λογικό...
0

Καταρχάς, από πού είσαι;
Από το Λονδίνο.

Πώς προέκυψε η Ελλάδα;

Ανάμεσα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πόλεις, η Αθήνα είναι σχεδόν εκ διαμέτρου αντίθετη με το Λονδίνο. Με τα βουνά και το φως της, είναι μια λιγότερο κυνική πόλη.

Η Αθήνα έχει μια υπερβολή στις ομορφιές και την ασχήμια της. Εδώ, έχεις μια διαφορετική αίσθηση του χώρου, γιατί όσο πολυσύχναστη και χαοτική μπορεί να είναι μια περιοχή, σχεδόν από παντού μπορείς να δεις τα βουνά, τον ορίζοντα.

Πόσο χρόνο περνάς στην Αθήνα και τι αγαπάς περισσότερο στην πόλη;

Επισκέπτομαι την Αθήνα μερικές φορές τον χρόνο, περισσότερο από μια δεκαετία τώρα. Αυτήν τη φορά δουλεύω στην Αθήνα εδώ και μερικούς μήνες. Ελπίζω να μπορέσω να οργανώσω τη ζωή μου έτσι, ώστε να μπορώ να μένω τον μισό χρόνο Λονδίνο και τον άλλο μισό εδώ. Η Αθήνα έχει μια υπερβολή στις ομορφιές και την ασχήμια της. Εδώ, έχεις μια διαφορετική αίσθηση του χώρου, γιατί όσο πολυσύχναστη και χαοτική μπορεί να είναι μια περιοχή, σχεδόν από παντού μπορείς να δεις τα βουνά, τον ορίζοντα. Η έλλειψη αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και τάξης είναι συγχρόνως ενοχλητική και απελευθερωτική. Ακόμη αισθάνεσαι ότι εδώ υπάρχουν πολλές δυνατότητες, που δεν διαθέτει πια το Λονδίνο. Οι άνθρωποι περπατάνε σιγά, αλλά μιλάνε γρήγορα – υπάρχει μια αντίφαση.

Η Rowena Hughes και τα εξαιρετικά της έργα τέχνης Facebook Twitter
Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφίες, βίντεο, τυπώματα, γλυπτά και δυσδιάστατες εγκαταστάσεις...

Έκανες μια μεγάλη έρευνα στα αρχεία της Γενναδείου και του Μουσείου του Πανεπιστημίου Αθηνών. Γιατί επέλεξες αυτά τα δύο ιδρύματα;

Με τιμάει να με εμπιστεύονται και να μου δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης σε αυτές τις συλλογές. Το Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστήμιου Αθηνών έχει μια συλλογή με απίστευτο εύρος διαφορετικών επιστημών και ειδικοτήτων, σημαντικών για την ιστορία της Αθήνας. Η Γεννάδειος έχει ενδιαφέρον ως συλλογή γιατί προκύπτει μέσα από τα ενδιαφέροντα ενός συγκεκριμένου ανθρώπου και περιέχει πολλά στοιχεία για την ιστορία της σχεδίασης βιβλίων και της τυπογραφίας.

Πού ακριβώς εστίασες την έρευνά σου; Τι σε ενδιέφερε;

Διαφορετικά πράγματα. Ειδικά το να κοιτάζω τα βιβλία περισσότερο ως αντικείμενα και λιγότερο ως φορείς γνώσης. Με ενδιέφερε, συγκεκριμένα, η παράδοση τού να τυπώνεις ή να ζωγραφίζεις εικόνες στο πλάι των βιβλίων και όχι στη ράχη ή στο εξώφυλλο, διότι στην άκρη υπάρχουν όλες αυτές οι στρώσεις που κινούνται όσο διαβάζεται ένα βιβλίο, που είναι και η πιο εύπλαστη επιφάνεια.

Η Rowena Hughes και τα εξαιρετικά της έργα τέχνης Facebook Twitter
Η τέχνη για μένα δεν είναι μια γλωσσολογική άσκηση αλλά μια γλώσσα απεικόνισης...

Τι είδους έργα προέκυψαν από αυτή την έρευνα;

Τα έργα φτιάχτηκαν ειδικά για την έκθεση και τον χώρο, ως μια επιπλέον αφήγηση σχετικά με τα υπάρχοντα εκθέματα του μουσείου – γι' αυτό δεν επιλέξαμε έναν ουδέτερο, λευκό χώρο. Σκέφτηκα πολύ τον τρόπο που θα χρησιμοποιούσα τις προθήκες του μουσείου και αποφάσισα να τις αξιοποιήσω ως γλυπτικά στοιχεία στη δουλειά μου. Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφίες, βίντεο, τυπώματα, γλυπτά και δυσδιάστατες εγκαταστάσεις.

Τι προτείνεις με αυτά τα έργα;

Η έκθεση συνδυάζει διαφορετικές αφηγήσεις και όχι μία κεντρική ιδέα. Η τέχνη για μένα δεν είναι μια γλωσσολογική άσκηση αλλά μια γλώσσα απεικόνισης. Με ενδιαφέρουν μη-γραμμικοί τρόποι σκέψης και οι διασυνδέσεις μεταξύ ετερόκλητων στοιχείων και τα σημεία όπου το τυχαίο συναντιέται με το λογικό.

Η Rowena Hughes και τα εξαιρετικά της έργα τέχνης Facebook Twitter
Η έκθεση συνδυάζει διαφορετικές αφηγήσεις και όχι μία κεντρική ιδέα...
Η Rowena Hughes και τα εξαιρετικά της έργα τέχνης Facebook Twitter
Τα έργα φτιάχτηκαν ειδικά για την έκθεση και τον χώρο, ως μια επιπλέον αφήγηση σχετικά με τα υπάρχοντα εκθέματα του μουσείου – γι' αυτό δεν επιλέξαμε έναν ουδέτερο, λευκό χώρο...
Συνεντεύξεις
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ