«Τα έργα της Ακρόπολης, κατασκευασμένα από μάρμαρο, χαλκό, ελεφαντόδοντο, χρυσάφι, έβενο και ξύλο, μαρτυρούν τη μεγάλη δόξα της Αθήνας, αξεπέραστα σε σχέδιο και χάρη. Κάθε έργο μοιάζει ταυτόχρονα παλαιό λόγω της ομορφιάς του και νέο λόγω του σφρίγους και της φρεσκάδας του. Ακόμα και σήμερα μας φαίνονται σύγχρονα, καθώς τα διαπερνά ένα αγέραστο πνεύμα». Ο Πλούταρχος, στον Βίο του Περικλή, περιγράφει γλαφυρότατα το οικοδομικό πρόγραμμα της Αθήνας κατά τον Χρυσό Αιώνα. 

 

Τι γνωρίζουμε για τον Φειδία; Πότε γεννήθηκε, ποιος ήταν ο πατέρας του και κοντά σε ποιον μαθήτευσε; Ποια ήταν η πολιτική κατάσταση στην Αθήνα κατά την περίοδο που κτίστηκε ο Παρθενώνας; Από πού χρηματοδοτήθηκε το οικοδομικό πρόγραμμα της Ακρόπολης που εγκαινίασε ο Περικλής και η Αθηνά Παρθένος; Τι γνωρίζουμε για το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς; Τι το καθιστούσε τόσο σημαντικό και για πόσα χρόνια έστεκε το άγαλμα στον Παρθενώνα; 

 

Σε αυτά και σε μερικά ακόμα ερωτήματα απαντά η ομότιμη καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Όλγα Παλαγγιά. Η κ. Παλαγγιά ειδικεύεται στην αρχαία γλυπτική και στην τέχνη της αρχαίας Μακεδονίας.Κατέχει πτυχίο Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδακτορικό τίτλο από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.  

 

Έχει συγγράψει, επιμεληθεί και συνεπιμεληθεί πλήθος δημοσιεύσεων, διατελέσει μέλος σε διεθνείς επιστημονικές επιτροπές, διδάξει και δώσει διαλέξεις σε ευρωπαϊκά και διεθνή πανεπιστημιακά ιδρύματα, ενώ έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε πολυάριθμα συνέδρια παγκοσμίως.  

 

δδδ
Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη από την κ. Όλγα Παλαγγιά και εικονίζει το δάπεδο του Παρθενώνα, στο σημείο όπου βρισκόταν η βάση της Αθηνάς Παρθένου. Η φωτογραφία είναι από τη δεκαετία του '70, πριν καλυφθεί το δάπεδο του Παρθενώνα με τσιμέντο.