Θα το πάρει φέτος το χρυσό αγαλματάκι η Emma Stone;

Θα το πάρει φέτος το χρυσό αγαλματάκι η Emma Stone; Facebook Twitter
Natalie Portman στην ταινία "Jackie" Πηγή: IMDB
0


Η μικρότερη της παρέας των πέντε υποψηφίων, φαίνεται να φλερτάρει σθεναρά με το χρυσό αγαλματάκι της μεγάλης κατηγορίας (Best Actress). Πριν δύο χρόνια, η Stone βρέθηκε στην πεντάδα της κατηγορίας β΄ γυναικείου για την ερμηνεία της στο Birdman (The Unexpected Virtue of Ignorance), οπότε φέτος πιο έτοιμη, έχει ήδη πρωταγωνιστήσει στα άλλα μεγάλα βραβεία όπως οι Χρυσές Σφαίρες, τα SAG, τα BAFTA και πολλά άλλα.

Οπότε όλοι μιλάνε για την χρονιά της, που στην τέλεια ηλικία των 28 μόλις καλοκαιριών, μάλλον θα φύγει, εκτός απροόπτου, με το αγαλματάκι. Εάν συμβεί αυτό και πάρει και η ταινία το Όσκαρ στην κατηγορίας της, τότε να πούμε και ένα ιστορικό στοιχείο από αυτά που πολύ μας αρέσουν, αυτό θα συμβεί για 12η φορά (και για πρώτη μετά από 12 χρόνια) όπου μια ταινία βραβεύεται στις Κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Ηθοποιού (στους άνδρες ηθοποιούς αυτό έχει συμβεί 27 φορές και φαίνεται λίγο περίεργο).

Αλλά η κούρσα όπως συνήθως δεν θα είναι εύκολη, καθότι οι λοιπές συναγωνίστριες είναι πολλά χρόνια στο σινε-κουρμπέτι και δεν είναι απλά να τις προσπερνάς.

Μιλάμε για την Natalie Portman στην ερμηνεία της ως χήρα Jackie (Kennedy), στο ομώνυμο έργο του Pablo Larrain που κέρδισε τις εντυπώσεις σε έναν ρόλο καλά δουλεμένο. Στην αρχή της πορείας του έργου, που αποθεώθηκε στα φεστιβάλ Βενετίας και Τορόντου αντίστοιχα, φαινόταν σαν να το είχε (το αγαλματάκι) σχεδόν στο χέρι για δεύτερη μάλιστα φορά. Θυμίζουμε, ότι η ερμηνεία της στον Μαύρο Κύκνο του Aronofsky, είχε σαρώσει όλα τα βραβεία το 2011. Αλλά, τα δεδομένα άλλαξαν, με την Huppert να κερδίζει την Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία καλύτερης δραματικής ταινίας και την Stone να λάμπει σαν αστέρι πάνω από τα βραβεία. Παρόλα αυτά, η υποψηφιότητά της σε όλα τα μεγάλα κινηματογραφικά βραβεία, την κρατάνε ακόμα στην κούρσα δυνατή.

Μια λιγότερο πιθανή νικήτρια είναι η Ruth Negga στον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο στην μεγάλη οθόνη, που της έδωσε αυτήν την πολύτιμη υποψηφιότητα. Η ταινία "Loving" αν και δεν πήρε την προσοχή που της άξιζε, τουλάχιστον με την Negga βγαίνει προς τα έξω και θα είναι η μεγάλη ανατροπή αν τα καταφέρει όπως στο παρελθόν οι Julianne Moore στο "Still Alice" και Charlize Theron στο "Monster" (που ήταν οι μοναδικές αντίστοιχα υποψηφιότητες στις εν λόγω ταινίες).

Η επόμενη υποψήφια έχει άρωμα Γαλλίας και δεν είναι περίεργο, καθότι τώρα τελευταία η Ακαδημία κάνει την «τιμή» σε μη αμερικανίδες ηθοποιούς να μπαίνουν στις μεγάλες κατηγορίες. Να θυμηθούμε τις Marion Cotillard, Juliette Binoche και Emmanuelle Riva. Φέτος, η νικήτρια των Χρυσών Σφαιρών Isabelle Huppert, με ένα ρόλο πρόκληση, ως θύμα βιασμού που προσπαθεί να ξεπεράσει την κακοποίηση μέσω της δουλειάς της αλλά και μέσω της ιδιότητάς της ως μητέρα και ως σεξουαλικά ενεργή γυναίκα. Αυτός ο ρόλος βέβαια στο Elle του Paul Verhoeven, δεν είναι και πολύ εμπορικός ως θεματική και θα είναι δύσκολος ο αγώνας απέναντι στις υπόλοιπες, αλλά μένουν μερικές μέρες για να το διαπιστώσουμε.

Η τελευταία υποψήφια, που είναι και η πρώτη βάσει ιστορίας και βραβεύσεων, δεν είναι άλλη από την Meryl Streep για την ταινία "Florence Foster Jenkins". Αφήνοντας τα μυστήρια και τα δράματα, πιάνουμε στάση Κωμωδία, με τη μεγάλη Κυρία του κινηματογράφου -μετράει ήδη 20 υποψηφιότητες στα μεγάλα βραβεία-, για άλλη μια φορά να είναι υποψήφια στα Όσκαρ, έχοντας ήδη κερδίσει μια Χρυσή Σφαίρα και ένα βραβείο στα Critics Choice Comedy. Τα προγνωστικά πάντως λένε ότι φέτος δεν φαίνεται να συμπληρώνει τη συλλογή της με ένα τέταρτο αγαλματίδιο, φτάνοντας το ρεκόρ της Katharine Hepburn.

Προγνωστικά για αυτήν την κατηγορία:

1. Emma Stone ("La La Land")

2. Isabelle Huppert ("Elle")

3. Natalie Portman ("Jackie")

4. Meryl Streep ("Florence Foster Jenkins")

5. Outsider: Ruth Negga ("Loving")

Μη χάσετε και φέτος, αποκλειστικά στα Novacinema, μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες που ξεχωρίζουν στο box office, αλλά και που διακρίνονται σε μεγάλα βραβεία (La La Land, Aστακός).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM