Η κόκκινη χελώνα (La tortue rouge)

0

Η ιστορία ενός ναυαγού σε ένα νησί με μόνους κατοίκους χελώνες, καβούρια και πουλιά. Η ιστορία μιας αγάπης που δεν χρειάζεται λόγια για να εκφραστεί.

Ο Ολλανδό-βρετανός Μίκαελ Ντυντόκ Ντεβίτ άργησε να μεταβεί από τις σπουδαίες ταινίες μικρού μήκους, που τόσα χρόνια δημιουργούσε, στο πεδίο του feature animation, αλλά με την Κόκκινη Χελώνα, που έκανε πρεμιέρα στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα στο Φεστιβάλ Καννών, παρέδωσε ένα αριστούργημα λιτής αφήγησης και σοφιστικέ σχεδιασμού, με την καλλιτεχνική εγγύηση του φημισμένου γιαπωνέζικου στούντιο Ghibli και την υποστήριξη της Wild Bunch.

Η ιστορία ενός ανώνυμου άνδρα που ναυαγεί σε ένα έρημο νησί, προσπαθεί τρεις φορές να φτιάξει μια σχεδία από μπαμπού, αλλά και τις τρεις του χαλάει, μεσοπέλαγα, τα σχέδια μια κόκκινη χελώνα, μετατρέπεται σε μια ειδυλλιακή φαντασία έρωτα και επιβίωσης. Ο Ροβινσώνας που λογικά δεν σκέφτεται τίποτε άλλο παρά την απόδρασή του από τη μοναξιά αργεί να συνειδητοποιήσει την ομορφιά, και μαζί την καινούργια ζωή που του επιφυλάσσει το πεπρωμένο. Η χελώνα μεταμορφώνεται σε γυναίκα, ένα απτό αποκύημα και μαζί το εισιτήριό του για μια νέα, διαφορετική, συναρπαστική συνύπαρξη, που ο Ντεβίτ ζωγραφίζει και αφηγείται με εξίσου συναρπαστικό τρόπο – μακριά από τους βεβιασμένους ρυθμούς, τα μπουκωμένα στοιχεία και κάθε είδους περιττολογία. Βουβό κι ανάριο, το οπτικό ποίημα του Ντεβίτ ολοκληρώνει τον κύκλο του σε 80 μεστά λεπτά, που στο υπόστρωμά του ξεδιπλώνεται διακριτικά η πιο επινοητική interracial αλληγορία που έχω δει τα τελευταία χρόνια. Σε άλλη μια χρονιά με υψηλού επιπέδου κινούμενα σχέδια, η Κόκκινη Χελώνα φιγουράρει στην κορυφή, απλή και πλήρης, σαν ένα σχέδιο που το γέννησε η φύση.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KINDS OF KINDNESS

Ανταπόκριση / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Το σινεμά του Λάνθιμου είναι πλέον ένα είδος από μόνο του

Τρεις ιστορίες που στάζουν καλοσυνάτο φαρμάκι η μία στην άλλη και παρακολουθούν στενά, δαιμονικά και κοενικά την ανθρώπινη ανάγκη για τυραννικό έλεγχο και επώδυνη αλληλεξάρτηση. Pure Lanthimos, wicked fun.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Οθόνες / Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Νέες καταγγελίες για σεξουαλικές επιθέσεις στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι, με τον αδελφό του ηθοποιού να δηλώνει ότι ο πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.
THE LIFO TEAM
Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024)

Απώλειες / Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024): Ο βασιλιάς των b-movies και του απενοχοποιημένου exploitation

Κόπολα, Σκορσέζε, Νίκολσον, Μπογκντάνοβιτς, Χάουαρντ, Κάμερον αλλά και όλο το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά έχουν λόγο ύπάρξης χάρη στον Αμερικανό σκηνοθέτη που πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 98 του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ