Κύπρος: Στα χέρια ξένων επενδυτών το λιμάνι της Λεμεσού

Κύπρος: Στα χέρια ξένων επενδυτών το λιμάνι της Λεμεσού Facebook Twitter
0

Το λιμάνι Λεμεσού, το μεγαλύτερο της Κύπρου, περνά, εν μέσω αντιδράσεων, από τα μεσάνυχτα στα χέρια ξένων επενδυτών. Τις υπηρεσίες του λιμανιού θα αναλάβουν τρεις ιδιωτικές εταιρείες: η Eurogate Container Terminal Limassol Limited, που θα έχει τη διαχείριση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, η DP World Limassol Limited, που θα διαχειρίζεται τον τερματικό σταθμό γενικού εμπορίου και επιβατικού κοινού και η P&O Maritime Cyprus Ltd, που θα έχει την ευθύνη για τις θαλάσσιες υπηρεσίες.

 

Ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων θεωρεί πως το λιμάνι Λεμεσού δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει στους κανονικούς του ρυθμούς, εκφράζοντας παράλληλα προβληματισμούς από τις αυξήσεις στα τέλη που ανακοινώθηκαν από τους νέους διαχειριστές . Ο Σύνδεσμος σημειώνει πως με τις νέες χρεώσεις, που ανακοινώθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες από τους διαχειριστές, για ένα 20αρι εμπορευματοκιβώτιο θα υπάρχει χρέωση περί τα 185 ευρώ, σε σύγκριση με 70-80 ευρώ που χρεωνόταν μέχρι σήμερα, ενώ το 40αρι εμπορευματοκιβώτιο θα έχει χρέωση 277 περίπου ευρώ αντί 130 ευρώ. Αυξήσεις θα υπάρξουν και στην τιμολογιακή πολιτική για τα επιβατικά πλοία.

 

Πάντως, από πλευράς της DP World Limassol, που θα αναλάβει τη διαχείριση του τερματικού σταθμού γενικού εμπορίου και επιβατικού, ο διευθυντής ασφάλειας, Νίκος Καμακιώτης, δήλωσε πως έχουν γίνει όλες οι προετοιμασίες, "ακόμα και σε επίπεδο πλάνου Β`, σε περίπτωση που οι βασικοί μας σχεδιασμοί δεν αποδώσουν τα αναμενόμενα".

 

Είπε ακόμη πως αυτό που κάποιος θα δει από τη Δευτέρα είναι αλλαγή στο κομμάτι που αφορά την ασφάλεια, "στην οποία δίνουμε άμεση προτεραιότητα" και τόνισε πως "είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι από όλες τις απόψεις και όσον αφορά τα συστήματα διαχείρισης, τον εξοπλισμό, το ανθρώπινο δυναμικό και κυρίως την προετοιμασία της λιμενικής κοινότητας στον νέο τρόπο λειτουργίας του λιμανιού".

 

Η κυβέρνηση υπολογίζει ότι θα υπάρχει συνολικό όφελος 1,9 δισ. ευρώ από τη διαχείριση του λιμανιού την επόμενη 25-ετία.

 

Το κράτος ήδη έχει εξασφαλίσει 10 εκ. Euro ως μπόνους από τους επιλεγέντες επενδυτές μετά την υπογραφή τον περασμένο Μάρτιο των σχετικών συμβολαίων.

 

Το περασμένο καλοκαίρι είχαν φύγει μέσω σχεδίου εθελούσιας εξόδου πέραν των 100 εργαζομένων στο λιμάνι Λεμεσού. Άλλοι έχουν προσληφθεί από τους υφιστάμενους επενδυτές και γύρω στα 15 άτομα έχουν απορροφηθεί από το δημόσιο.

 

Αναμενόμενο και φυσιολογικό χαρακτηρίζει το υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, "να παρουσιαστούν κάποια προβλήματα κατά τις πρώτες μέρες της λειτουργίας του λιμανιού της Λεμεσού υπό το νέο καθεστώς, τα οποία ωστόσο αναμένεται ότι θα ξεπεραστούν σε εύλογο χρονικό διάστημα".

 

Απαντώντας σε ανακοίνωση του Δημοκρατικού Κόμματος (ΔΗΚΟ) το οποίο ήγειρε θέμα για την ανάληψη των εμπορικών δραστηριοτήτων από τους νέους διαχειριστές, το υπουργείο Μεταφορών αναφέρει πως "απαραίτητη προϋπόθεση για να καταστεί αυτό εφικτό, είναι φυσικά, η αγαστή συνεργασία μεταξύ του ιδιωτικού τομέα και όλων των εμπλεκόμενων στη λιμενική βιομηχανία".

 

Το Υπουργείο διευκρινίζει πως "τα τέλη θα πρέπει να αξιολογούνται στο σύνολό τους και όχι απομονωμένα, ενώ για κάποια από τα τέλη που ανακοινώθηκαν τις τελευταίες μέρες υπάρχει διαβούλευση μεταξύ των εταιρειών και των επαγγελματιών, για καλύτερη επεξήγηση τους".

 

Το υπουργείο Μεταφορών δηλώνει έτοιμο να συμβάλει, σε συνεργασία με τους νέους διαχειριστές, στην επίλυση των όποιων προβλημάτων παρουσιαστούν" σημειώνοντας ότι "η εμπορικοποίηση του Λιμένα Λεμεσού συνιστά ένα μεγαλεπήβολο έργο το οποίο θα αποφέρει σημαντικά οφέλη στην κυπριακή οικονομία".

 

Το διαμετακομιστικό εμπόριο δεν θα μπορεί να αναπτυχθεί μέσω του λιμανιού Λεμεσού πριν από το 2019, οπότε αναμένεται να εγκατασταθούν νέες γερανογέφυρες και άλλος αναγκαίος βοηθητικός εξοπλισμός.

 

Οι νέοι διαχειριστές δεν προτίθενται να εγκαταστήσουν οποιονδήποτε νέο εξοπλισμό εξυπηρέτησης των πλοίων και των φορτίων εντός της λιμενικής περιοχής για τα προσεχή δύο με τρία τουλάχιστον χρόνια. Η παραλαβή και παράδοση των φορτίων από το λιμάνι θα μπορεί να γίνεται μέχρι τις 17.00. Πέραν τούτου δεν θα επιτρέπεται η είσοδος ή έξοδος φορτίων.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Τουρκία νέος χρηματοδότης της Χεζμπολάχ: Κατηγορίες του Ισραήλ και διεθνείς αντιδράσεις

Διεθνή / Η Τουρκία νέος χρηματοδότης της Χεζμπολάχ: Κατηγορίες του Ισραήλ και διεθνείς αντιδράσεις

Η Τουρκία κατηγορείται από το Ισραήλ για χρηματοδότηση της Χεζμπολάχ μέσω πτήσεων μετρητών. Αναλυτική παρουσίαση των εξελίξεων και των διεθνών αντιδράσεων
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Ισραήλ: Νέα στρατηγική στη Γάζα με το σχέδιο «Άρματα του Γεδεών» – Στο προσκήνιο Τραμπ και διεθνείς αντιδράσεις

Διεθνή / Ισραήλ: Νέα στρατηγική στη Γάζα με το σχέδιο «Άρματα του Γεδεών» – Στο προσκήνιο Τραμπ και διεθνείς αντιδράσεις

Το Ισραήλ εγκαινιάζει νέα στρατιωτική φάση στη Γάζα, εγκαταλείποντας τις σύντομες επιδρομές υπέρ μιας μακρόχρονης κατοχής. Ο ρόλος Τραμπ, οι διεθνείς αντιδράσεις και οι κίνδυνοι για ανθρωπιστική κρίση
LIFO NEWSROOM
Πόλεμος στο Σουδάν: Αλλεπάλληλες εκρήξεις στο Πορτ Σουδάν

Διεθνή / Πόλεμος στο Σουδάν: Αλλεπάλληλες εκρήξεις στο Πορτ Σουδάν

Νέες επιθέσεις με drones και εκρήξεις συγκλονίζουν το Πορτ Σουδάν – Η προσωρινή πρωτεύουσα του Σουδάν γίνεται στόχος για τρίτη συνεχόμενη ημέρα καθώς κλιμακώνεται η σύγκρουση μεταξύ στρατού και παραστρατιωτικών
LIFO NEWSROOM
Επίθεση Ισραήλ κατά των Χούτι σε αντίποινα για τους πυραύλους στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ

Διεθνή / Επίθεση Ισραήλ κατά των Χούτι: Αντίποινα για τους πυραύλους στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ

Μία ημέρα πριν, ο πρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου, προανήγγειλε αντίποινα για την πυραυλική επίθεση των Χούθι στο διεθνές αεροδρόμιο, Μπεν Γκουριόν, του Τελ Αβίβ.
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ χωρίς κανέναν φραγμό - Συμπεριφέρεται σαν να είναι δική του επιλογή αν θα υπακούσει στο Σύνταγμα

Διεθνή / Ο Τραμπ χωρίς κανέναν φραγμό: «Συμπεριφέρεται σαν να είναι δική του επιλογή» αν θα υπακούσει στο Σύνταγμα

Οι επιθέσεις του Τραμπ και οι φιλόδοξες πολιτικές του πρωτοβουλίες μοιάζουν να αποσκοπούν στο να διαλύσουν κάθε αίσθηση κανονικότητας, να αποπροσανατολίσουν τους αντιπάλους του και να ενισχύσουν το φόβο στους επικριτές του
LIFO NEWSROOM
Ο φόρος αίματος της Ρωσίας το 2024: Για κάθε χιλιόμετρο στην Ουκρανία σκοτώθηκαν 27 στρατιώτες

Διεθνή / Ο φόρος αίματος της Ρωσίας το 2024: Για κάθε χιλιόμετρο στην Ουκρανία σκοτώθηκαν 27 στρατιώτες

Αναλυτικά δεδομένα από το BBC Ρωσίας και τη Mediazona αποκαλύπτουν τις σοκαριστικές ρωσικές στρατιωτικές απώλειες το 2024 στην Ουκρανία, με τουλάχιστον 45.000 θύματα και αυξανόμενη στρατολόγηση εθελοντών
LIFO NEWSROOM