Αρχιτέκτονας ζήτησε από σύστημα τεχνητής νοημοσύνης να σχεδιάσει τους ουρανοξύστες του μέλλοντος

An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia
0

Ο αρχιτέκτονας Manas Bhatia οραματίζεται με τόλμη το μέλλον - ένα μέλλον όπου οι ουρανοξύστες διαμερισμάτων θα καλύπτονται από δέντρα, φυτά και φύκια θα λειτουργούν ως πύργοι καθαρισμού του αέρα. 

Σε μια σειρά λεπτομερών εικόνων, ο αρχιτέκτονας και σχεδιαστής με έδρα το Νέο Δελχί έδωσε μια πρώτη, σχηματική πνοή την ιδέα, οπτικοποιώντας τα φανταστικά του κτίρια, να υψώνονται ψηλά πάνω από μια φουτουριστική μητρόπολη, με τις καμπύλες τους εμπνευσμένες από σχήματα που συναντώνται στη φύση. 

Όμως οι εικόνες δεν ήταν εξ ολοκλήρου της δικής του φαντασίας και για το πρότζεκτ συνεργάστηκε με ένα εργαλείο απεικονίσεων που τροφοδοτείται από τεχνητή νοημοσύνη, τιτλοφορώντας το έργο "AI x Future Cities", «Τεχνητή νοημοσύνη και Πόλεις του Μέλλοντος». 

Ο Bhatia στράφηκε στο Midjourney, το οποίο δημιουργεί περίτεχνες εικόνες με βάση γραπτές εντολές. Χρησιμοποιώντας μια σειρά από περιγραφές κειμένου - με φράσεις όπως «φουτουριστικοί πύργοι», «ουτοπική τεχνολογία», «συμβιωτικός» και «βιοφωσφορίζον υλικό» - το Midjourney απέδωσε μια σειρά από ψηφιακές εικόνες που ο Bhatia βελτίωσε χρησιμοποιώντας τη δική του εμπειρία και έμπνευση. 

An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia
An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia

Ο Bhatia χρειάζεται περίπου 20 λεπτά για να σχεδιαστεί κάθε ένα από τα σουρεαλιστικά έργα τέχνης, αλλά σε κάθε πρότζεκτ, βελτιώνει τις περιγραφές του σχεδόν 100 φορές, επεξεργάζεται και αλλάζει το κείμενο μέχρι να επιτύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

«Το κομμάτι της δοκιμής και του λάθους είναι το πιο διασκεδαστικό», δήλωσε ο αρχιτέκτονας στο CNN. «Χρησιμοποιούμε τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία εικόνων και, κατά τη διαδικασία, η τεχνητή νοημοσύνη εκπαιδεύεται και βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου».

An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia
An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia
An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia
An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia
An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia

Σε ένα άλλο έργο, με τίτλο "Symbiotic Architecture", «Συμβιωτική Αρχιτεκτονική» ο Bhatia φαντάστηκε ένα μέλλον στο οποίο τα κτίρια θα είναι κατασκευασμένα από ζωντανά υλικά. Χρησιμοποιώντας όρους όπως «γιγάντιος» και «κούφιος», παρήγαγε εικόνες από αυτό που ο ίδιος αποκαλεί «ουτοπικό μέλλον», στο οποίο τα διαμερίσματα σχηματίζονται μέσα σε τεράστια δέντρα. 

Λέει ότι εμπνεύστηκε από το Hyperion, ένα δέντρο ύψους 130 μέτρων στην Καλιφόρνια που θεωρείται το ψηλότερο ζωντανό δέντρο στον κόσμο. Αλλά άντλησε έμπνευση και από τη δική του καθημερινή εργασία στην αρχιτεκτονική εταιρεία Ant Studio, τα έργα της οποίας περιλαμβάνουν τη μετασκευή κτιρίων με νέες προσόψεις για την ενθάρρυνση του φυσικού αερισμού και τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. 

An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia
An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia

«Η ιδέα είναι ότι το «δέρμα» ενός κτιρίου είναι οργανικό και εμπνευσμένο από τη φύση, και πώς η ψύξη επιτυγχάνεται με εξάτμιση και η διαπνοή, ώστε οι πύργοι να μπορούν να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία τους κατά τη διάρκεια της ημέρας», εξήγησε ο Bhatia και πρόσθεσε: «Αν μπορούσαμε να δημιουργήσουμε οργανικά οικοδομικά υλικά που να ζουν και να αναπτύσσονται, το κτίριο θα μπορούσε να αερίζεται αυτόματα, μέσω αυτών των φυσικών διαδικασιών».

Η πρόσφατη δημοτικότητα των εργαλείων απεικόνισης με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, όπως το DALL-E 2 της OpenAI και το Imagen της Google Research, έχουν εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με τη δημιουργικότητα και την καλλιτεχνική ακεραιότητα.

Τον περασμένο μήνα, ο σχεδιαστής παιχνιδιών του Κολοράντο Jason M. Allen κέρδισε 300 δολάρια σε έναν καλλιτεχνικό διαγωνισμό με μια φουτουριστική εικόνα αναγεννησιακού τύπου που δημιουργήθηκε με τη χρήση του Midjourney. Ενώ ορισμένοι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και καλλιτέχνες εξέφρασαν την αποδοκιμασία τους για τις μεθόδους του Allen, ο σχεδιαστής είπε πως το έργο, για τη δημιουργία του οποίου χρειάστηκαν πάνω από 80 ώρες, πληροί τις προϋποθέσεις ως έργο ψηφιακής τέχνης.

Για τον Bhatia, η τεχνητή νοημοσύνη είναι απλώς ένα ακόμη εργαλείο. «Η τέχνη είναι εντελώς ανοιχτή στην ερμηνεία», δήλωσε. "Και ένας καλλιτέχνης μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε είδους εργαλείο που υπάρχει για να δημιουργήσει τέχνη. Οποιοσδήποτε μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά δεν θα μπορέσει να επιτύχει τόσο καλό αποτέλεσμα όσο ένας δημιουργικός άνθρωπος».

An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia
An architect asked AI to design skyscrapers of the future. This is what it proposed Facebook Twitter
Φωτ.: Manas Bhatia

Η δημιουργία ένας έργου πέρα από τη φαντασία των χρηστών, μπορεί να πυροδοτήσει νέες ιδέες και να εμπλουτίσει τη διαδικασία σχεδιασμού, εκτίμησε ο αρχιτέκτονας που οραματίζεται μάλιστα ένα μέλλον όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορεί να παράγει τρισδιάστατα σχέδια και θα ενσωματώνεται στο λογισμικό που χρησιμοποιούν οι αρχιτέκτονες για να δημιουργήσουν μοντέλα και μακέτες. 

«Έχει τεράστιες δυνατότητες. Στο στούντιό μας, δοκιμάσαμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσουμε εικόνες για μια παρουσίαση σε πελάτη, και πήγε πολύ καλά... Μπορούμε να ελπίζουμε πως στο κοντινό μέλλον, οι αρχιτέκτονες και οι σχεδιαστές θα συνεργάζονται με την τεχνητή νοημοσύνη.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ε.Ε. αποσύρει iPhone από την αγορά λόγω υπερβολικής ακτινοβολίας

Τech & Science / Η ΕΕ αποσύρει iPhone από την αγορά λόγω υπερβολικής ακτινοβολίας

Η υπόθεση ξεκίνησε στη Γαλλία, όταν τεχνικοί έλεγχοι αποκάλυψαν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο ξεπερνούσε το όριο SAR, δηλαδή τον δείκτη που υπολογίζει πόση ακτινοβολία απορροφά ο ανθρώπινος οργανισμός
LIFO NEWSROOM
Αυξάνονται τα κρούσματα υπνικής άπνοιας στους καύσωνες

Τech & Science / Αυξάνονται τα κρούσματα υπνικής άπνοιας στους καύσωνες

Η υπνική άπνοια, κατά την οποία η αναπνοή του ατόμου διακόπτεται κατά τη διάρκεια της νύχτας, δεν προκαλεί απλώς υπερβολική υπνηλία, αλλά μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο υπέρτασης, εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2
LIFO NEWSROOM
Παγκόσμια βλάβη στη Microsoft: Προβλήματα σε Outlook, Teams, Minecraft και μεγάλες εταιρείες

Τech & Science / Παγκόσμια βλάβη στη Microsoft: Προβλήματα σε Outlook, Teams, Minecraft και μεγάλες εταιρείες

Η εταιρεία αναφέρει ότι «ορισμένοι χρήστες του Microsoft 365 ενδέχεται να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ή δυσκολίες σύνδεσης», ενώ οι μηχανικοί της εργάζονται για την πλήρη αποκατάσταση των υπηρεσιών
LIFO NEWSROOM
Τουρκία: Σπίτι στην Πισιδία χτίστηκε με λίθους που φέρουν στα ελληνικά επιστολή του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καρακάλλα

Τech & Science / Τουρκία: Σπίτι στην Πισιδία χτίστηκε με λίθους που φέρουν στα ελληνικά επιστολή του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καρακάλλα

Το σπίτι χτίστηκε τη δεκαετία του 1950 από κατοίκους που, δίχως να το γνωρίζουν, χρησιμοποίησαν πέτρες από τα ερείπια της αρχαίας πόλης Τακίνα στο Πολυδώριο Πισιδίας
LIFO NEWSROOM
Ιταλία: Χωριό της Εποχής του Χαλκού, ηλικίας 3.000 ετών εντοπίστηκε στον βυθό της λίμνης Mezzano

Τech & Science / Ιταλία: Χωριό της Εποχής του Χαλκού, ηλικίας 3.000 ετών εντοπίστηκε στον βυθό της λίμνης Mezzano

Η υποβρύχια έρευνα στη λίμνη Mezzano της Ιταλίας αποκάλυψε προϊστορικό χωριό της Εποχής του Χαλκού, με άριστα διατηρημένα αντικείμενα και ξύλινους πασσάλους που μαρτυρούν τη ζωή και την τεχνολογία μιας χαμένης κοινότητας πριν από 3.000 χρόνια
LIFO NEWSROOM