Το φαινόμενο Κάπερνικ. Η θαρραλέα Nike και το «κόκκινο πανί» της παραδίδουν μαθήματα επιτυχίας

Το φαινόμενο Κάπερνικ. Η θαρραλέα Nike και το «κόκκινο πανί» της παραδίδουν μαθήματα επιτυχίας Facebook Twitter
7

Την Παρασκευή, η μετοχή της Nike έκανε ρεκόρ με το υψηλότερο όλων των εποχών και οι αναλυτές της Wall Street εκτιμούν ότι το πέτυχε λόγω της αμφιλεγόμενης διαφημιστικής καμπάνιας με τον Κόλιν Κάπερνικ.

Συνολικά, η μετοχή κατέγραψε αύξηση 4% από την κυκλοφορία του διαφημιστικού μηνύματος στις αρχές Σεπτεμβρίου και σήμερα η Wall Street Journal αναλύει το φιάσκο του μποϊκοτάζ σε εμπορικά σήματα και το πώς η ιστορία και τα μαθηματικά δείχνουν ότι η πρακτική μπορεί να κάνει ελάχιστη ζημιά.

Η τελευταία καμπάνια για την 30η επέτειό της περιλάμβανε αρκετούς υψηλού προφίλ αθλητές, συμπεριλαμβανομένου του Λεμπρον Τζέιμς και της Σερένα Γουίλαμς.

«Πιστέψτε σε κάτι, έστω κι αν σημαίνει ότι θα θυσιάζετε τα πάντα #JustDoIt», ήταν το μήνυμα που προκάλεσε σάλο στα social media. To κόκκινο πανί  ήταν όμως ο αθλητής που πριν από ένα χρόνο είχε γίνει ξανά θέμα καθώς διαμαρτυρόμενος εναντίον των αδικιών που υφίστανται οι Αφροαμερικάνοι στις ΗΠΑ, γονάτισε κατά την ανάκρουση του αμερικανικού εθνικού ύμνου πριν από την έναρξη αγώνων.

Κάποιοι άρχισαν να καλούν σε μποϊκοτάζ της Nike  και έκαιγαν τα παπούτσια τους. Το όνομα Κόλιν Κάπερνικ εμφανίστηκε 4 εκατ. φορές στα social media μέσα σε 48 ώρες και τα περισσότερα σχόλια ήταν αρνητικά τόσο για τον ίδιο, όσο και για την εταιρία.

Όμως η Nike έδειξε πόσο θαρραλέα είναι και δεν έκανε πίσω ούτε μια στιγμή, ακόμη και όταν κάποιοι ψιθύριζαν πως ο απόηχος θα ήταν πολύ αρνητικός στα οικονομικά, ακόμη και όταν ο Τραμπ σχολίασε πως ήταν λάθος επιλογή...

Λίγο μετά την αρχική έκδοση της διαφημιστικής καμπάνιας, η μετοχή της Nike αρχικά μειώθηκε κατά 3%, αλλά σταδιακά το κλίμα αντιστράφηκε.

Δεκάδες διάσημοι άρχισαν να παίρνουν θέση, τα μίντια άρχισαν να αναλύουν τι συνέβαινε και ξαφνικά η τόλμη της Nike είχε αρχίσει να αποδίδει καρπούς.

Σύμφωνα με στοιχεία της Apex Marketing Group, μέσα σε 24 ώρες από την ανακοίνωση της συμφωνίας με τον Κάπερνικ, η Nike κέρδισε προβολή αξίας 43 εκατ. δολαρίων στα ΜΜΕ. Το 75% των αντιδράσεων ήταν θετικές και ουδέτερες, ενώ το 25% αρνητικές.

Οι μετοχές έχουν πλέον ανακάμψει και ξεπέρασαν τα προηγούμενα επίπεδα ενώ υπήρξε και αύξηση των online πωλήσεων σχεδόν 31% σε ένα μόνο Σαββατοκύριακο.

Σε μια έκθεση του CNBC, ορισμένοι αναλυτές της Wall Street δήλωσαν ότι η διαφήμιση, μαζί με μια άνοδο στα likes και στους οπαδούς της εταιρίας σε Facebook και Instagram, είναι πιθανόν υπεύθυνοι για την πρόσφατη αύξηση της μετοχής και η εκστρατεία είναι σε μεγάλο βαθμό θετική για τις πωλήσεις και το εμπορικό της σήμα.

Επίσης η καμπάνια τελικά υποστηρίχθηκε πολύ από νέους, σύμφωνα με δημοσκόπηση του SSN Omnibus στο CNN, με το 44% των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών να στηρίζουν την απόφαση της Nike να χρησιμοποιήσει την Kaepernick, ενώ μόνο το 26% των ατόμων άνω των 65 ετών υποστήριξε την απόφαση.

Ωστόσο, σύμφωνα με το CNN, τα άτομα κάτω των 35 ετών αποτελούν τα δύο τρίτα των πελατών της Nike.

Κάποιοι αναλυτές εκτιμούν πως αν η Nike είχε αποσύρει την καμπάνια ή επέλεγε τη διπλωματία μπροστά σε μια διαφαινόμενη κρίση, τότε θα έχανε το «παιχνίδι», αλλά δεν το έκανε, και τώρα μετρά κέρδη ενώ έχει πετύχει και ένα τεστ επικοινωνιακής αντοχής.

Οικονομία
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο σε «ηθικό χρέος» στις φτωχές χώρες

Οικονομία / «Οι πλούσιες χώρες χρωστούν 500 δισ. δολάρια τον χρόνο σε "ηθικό χρέος" στις φτωχές χώρες»

Να αυξηθεί ο ελάχιστος φορολογικός συντελεστής στις πολυεθνικές και να φορολογηθούν οι μεγάλες περιουσίες προτείνει η βραβευμένη με Νόμπελ Οικονομίας Εστέρ Ντιφλό
NEWSROOM
Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι των νονών» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Οικονομία / Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι του νονού» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Στο καλάθι του νονού εντάσσονται 12 κατηγορίες προϊόντων και δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές που είναι νονοί ή γονείς μικρών παιδιών να κάνουν οικονομικότερες αγορές κατά την περίοδο του Πάσχα
NEWSROOM