Απομακρύνεται το «βλάσφημο» άγαλμα του McJesus από μουσείο του Ισραήλ

Απομακρύνεται το «βλάσφημο» άγαλμα του McJesus από μουσείο του Ισραήλ Facebook Twitter
O Φινλανδός εικαστικός Jani Leinonen επίσης ζήτησε να κατέβει «άμεσα» το έργο του επειδή είναι υποστηρικτής του κίνησης πολιτιστικού μποϊκοτάζ του Ισραήλ
6

Αμέσως μετά τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας με τη συμμετοχή κυρίως Παλαιστίνιων Χριστιανών και τα εκτεταμένα επεισόδια που ακολούθησαν την περασμένη Τετάρτη, είχε ανακοινωθεί εκ μέρους των υπεύθυνων του Μουσείου Τέχνης στη Χάιφα όπου φιλοξενείται το επίμαχο έργο, ότι δεν προτίθενται να υποκύψουν σε πιέσεις και να το απομακρύνουν.

Ο διευθυντής του Μουσείου μάλιστα Nissim Tal είχε κάνει την ακόλουθη δήλωση: «Αν κατεβάσουμε αυτό το έργο, την επόμενη μέρα θα γεμίσει το Μουσείο πολιτικούς που θα απαιτούν να κατεβάσουμε κι άλλα "ύποπτα" έργα και στο τέλος θα μείνουμε μόνο με πίνακες λουλουδιών στους τοίχους».

Ακολούθως όμως, η δήμαρχος της πόλης Einat Kalisch-Rotem δήλωσε σε αυστηρό τόνο ότι το έντονα αμφιλεγόμενο γλυπτό θα κατέβει οπωσδήποτε «τις προσεχείς μέρες», προκαλώντας τις διαμαρτυρίες ποικίλων οργανώσεων για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Η κοινότητα των Αράβων Χριστιανών του Ισραήλ από την πλευρά της εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία χαρακτηρίζει προσβλητικό το άγαλμα και ζητά την άμεση απομάκρυνσή του, ενώ αντίστοιχο αίτημα υπέβαλλαν και οι τοπικοί εκπρόσωποι της Ελληνορθόδοξης και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Απομακρύνεται το «βλάσφημο» άγαλμα του McJesus από μουσείο του Ισραήλ Facebook Twitter
Το φυσικού μεγέθους άγαλμα του εσταυρωμένου Roland McDonald υποτίθεται ότι συμβολίζει την αιρετικού τύπου λατρεία του καπιταλισμού
Απομακρύνεται το «βλάσφημο» άγαλμα του McJesus από μουσείο του Ισραήλ Facebook Twitter
Το έργο βρισκόταν ανάμεσα στα εκθέματα πολλούς μήνες χωρίς να εκδηλωθεί καμιά διαμαρτυρία.

Το φυσικού μεγέθους άγαλμα του εσταυρωμένου Roland McDonald υποτίθεται ότι συμβολίζει την αιρετικού τύπου λατρεία του καπιταλισμού και σύμφωνα με τον διευθυντή του Μουσείου στη Χάιφα, βρισκόταν ανάμεσα στα εκθέματα πολλούς μήνες χωρίς να εκδηλωθεί καμιά διαμαρτυρία.

Στη διένεξη ενεπλάκη και ο δημιουργός του γλυπτού, ο Φινλανδός εικαστικός Jani Leinonen, ο οποίος επίσης ζήτησε να κατέβει «άμεσα» το έργο του για διαφορετικούς λόγους όμως. Όπως δήλωσε, είναι υποστηρικτής του κίνησης πολιτιστικού μποϊκοτάζ του Ισραήλ και κατά συνέπεια εναντίον κάθε παρουσίασης έργων του στη χώρα.

Απομακρύνεται το «βλάσφημο» άγαλμα του McJesus από μουσείο του Ισραήλ Facebook Twitter
Culture
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

3 σχόλια
Δεν υπάρχει στον πλανήτη προσωπικότητα που να έχει υποστεί χειρότερο buylling από τον Ιησού Χριστό. Ο κάθε κακομοίρης όταν θέλει να κάνει κάτι για να ασχοληθούν μαζί του προσβάλει τον Εσταυρωμένο Ιησού.Όποιος 'καλλιτέχνης' θέλει να ξεχωρίσει μπορεί να ανέβει ο ίδιος σε έναν ξύλινο σταυρό, να του καρφώσουν τα χέρια και τα πόδια με δέκα πόντους καρφιά και μετά να εκτεθεί ως ζωντανό έκθεμα σε Μουσείο.Έτσι θα τον παραδεχθώ ότι κάνει όντως 'τέχνη'.
Δεν υπάρχει καμία απεικόνιση του Μωάμεθ, παρά μόνο τα τελευταία χρόνια βασισμένα σε υποθέσεις. Αντίθετα ο Χριστός έχει παρουσιαστεί υπέρ του δέοντος σε πολλές μορφές της τέχνης.
Ο Ronald Mc Donald και το "M" των Μc Donalds είναι σύμβολα πασίγνωστα στην υφήλιο που -εκτός της εταιρικής τους χρήσης- έχουν κατ' επανάληψιν χρησιμοποιηθεί στην τέχνη, προσδίδοντας κριτική στάση στον άκρατο καπιταλισμό, την εκφύλιση των ιδανικών e.t.c.. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης ασχολείται μ" αυτά τα θέματα, την φτωχοποίηση κ.λπ. (http://elzimaraki.gr/jani-leinonen-the-art-of-disobedience/).Για την έκθεση "sacred goods" πληροφορίες εδώ: https://www.hma.org.il/eng/Exhibitions/6236/Sacred_GoodsΚαι η περιγραφή αρχίζει ως εξής: "This exhibition focuses on the responses of contemporary artists to issues of religion and faith in the contemporary global reality, which is dominated by the consumer culture (...)". Εννοείται σ' αυτήν την έκθεση δεν μετέχει μόνο ο jani με ανάλογα έργα, αλλά απ'την φωτό εδώ βλέπω πως έχει φτιάξει, επίσης έναν mcbuddha, έναν mclenin και αν είναι ελαχίστως παρατηρητικός, κανείς, θα διαπιστώσει πως το έργο/ταμπέλα που είναι πεσμένη προς τα κάτω λέει "Αλλάχ" (اللّٰه). Αντιλαμβάνομαι ότι η κατάσταση εκεί κάτω πέρα (χριστιανοί παλαιστίνιοι/ισραήλ/εβραίοι/μουσουλμάνοι) δεν είναι εύκολη, αλλά όταν αντιμάχεσαι κάτι, καλό είναι να ξέρεις, τουλάχιστον, τι αντιμάχεσαι και γιατί το αντιμάχεσαι.
Οι 2 τελευταίες φωτό, βέβαια, δεν είναι απ' την παρούσα έκθεση, αλλά απ' το "Disobedience | Kiasma Museum of Contemporary Art | ArtsyPast show featuring works by Jani Leinonen at Kiasma Museum of Contemporary Art Helsinki, Mannerheiminaukio 2 Sep 4th, 2015 – Jan 31st, 2016" για να ξέρουμε και τι βλέπουμε δηλαδή.