ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Φοιτητές εργάζονται σε ένα καινοτόμο πρότζεκτ για το κατεστραμμένο μουσείο της Βραζιλίας

Φοιτητές εργάζονται σε ένα καινοτόμο πρότζεκτ για το κατεστραμμένο μουσείο της Βραζιλίας Facebook Twitter
0

Οι περισσότεροι Βραζιλιάνοι θρηνούν ακόμη την καταστροφική πυρκαγιά στο Εθνικό Μουσείο της χώρας την περασμένη εβδομάδα, αλλά οι φοιτητές μουσειακών σπουδών στο Ρίο έχουν αρχίσει να συγκεντρώνουν φωτογραφίες και βίντεο από αγνοούμενα αντικείμενα, ακόμη και selfies επισκεπτών.

Μεταξύ των 20 εκατομμυρίων αντικειμένων που χάθηκαν στην πυρκαγιά ήταν αιγυπτιακές μούμιες, ο παλαιότερος σκελετός που βρέθηκε ποτέ στη Λατινική Αμερική και μια σειρά τεχνουργημάτων.

«Αλλά, τουλάχιστον κάτι θα μπορούσε να σωθεί για τις μελλοντικές γενιές», λένε οι φοιτητές που θέλουν να φτιάξουν μια τεράστια βάση δεδομένων.

Μέσα σε λίγες ώρες η έκκλησή τους έγινε παγκοσμίως γνωστή και μέχρι στιγμής έχουν λάβει 14.000 απαντήσεις συμπεριλαμβανομένων βίντεο, φωτογραφιών, ακόμη και σχεδίων  εκθεμάτων.

Η ομάδα βρίσκεται τώρα σε συζητήσεις με το ίδιο πανεπιστήμιο το οποίο διοικούσε το μουσείο για το πώς να χρησιμοποιήσει το υλικό το οποίο αποτυπώνει την αγάπη του κόσμου, αλλά και σημαντικές λεπτομέρειες αντικειμένων που καταστράφηκαν ή χάθηκαν στις φλόγες.

Την ίδια ώρα τεχνικοί και συντηρητές έργων της Unesco έφτασαν στο Ρίο για να βοηθήσουν στην αποκατάσταση όσων έχουν απομείνει από τη συλλογή ενώ τα μουσεία σε όλο τον κόσμο έχουν προσφέρει οικονομική βοήθεια.

Η αποκατάσταση θα είναι μακρά και πολυδάπανη, αλλά εδώ αξίζει να σημειωθεί πως πολλά μουσεία και πολιτιστικοί φορείς του κόσμου έχουν προσφέρει οικονομική βοήθεια, αλλά και διάθεση τεχνικής υποστήριξης.

Culture
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.