BAΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

«All that Jazz»: To αριστούργημα του Μπομπ Φόσι σε μεταμεσονύκτια προβολή στο Midnight Express

«All that Jazz»: To αριστούργημα του Μπομπ Φόσι σε μεταμεσονύκτια προβολή στο Midnight Express Facebook Twitter
Στο «All That Jazz» o Φόσι κατέθεσε τη δική του πρόταση πάνω στο είδος του μιούζικαλ
0

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ο κριτικός κινηματογράφου Άκης Καπράνος καλεί τα μέλη αυτής της ιδιότυπης λέσχης που ακούει στο όνομα Midnight Express να προσέρχονται τα Σάββατα, μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα, στον κινηματογράφο Ααβόρα της Ιπποκράτους. Το εγχείρημα έχει αποκτήσει ένα πιστό κοινό, το οποίο σταδιακά αυξάνεται, οι επιλογές του προγράμματος ποικίλλουν. Μια ροπή προς το σινεμά είδους και ό,τι φαντάζεσαι πως θα μπορούσε να αποτελέσει υλικό μεταμεσονύκτιας προβολής υπάρχει, στο πρόγραμμα, όμως, έχουν χωρέσει κι απρόσμενες επιλογές, όπως το κασσαβετικό «Husbands» ή το λαοφιλές «Rocky IV».


Η σεζόν ξεκίνησε με την «Απειλή» του Τζον Κάρπεντερ, ενώ το προσεχές Σάββατο ακολουθεί το «All that Jazz», που, συμπτωματικά, έρχεται να επαναπροβληθεί σε ελληνική αίθουσα, λίγες μέρες αφότου είδαμε το final cut του «Αποκάλυψη Τώρα» στα πλαίσια των Νυχτών Πρεμιέρας. Δύο τα κοινά χαρακτηριστικά ανάμεσα τους: Το ένα ότι έχασαν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας από το «Κράμερ Εναντίον Κράμερ» του Ρόμπερτ Μπέντον, από τις περιπτώσεις που σταυροκοπιέσαι ενστικτωδώς, σε όποιον Θεό και να πιστεύεις. Το δεύτερο κοινό είναι ότι ευκαιρίες να τις δεις στη μεγάλη οθόνη πρέπει να τις αρπάζεις από τα μαλλιά, αμφότερες είναι λίγο πιο αριστουργήματα από άλλα «αριστουργήματα».

Εύλογα γοήτευσε κοινό και κριτικούς, ακόμα πιο εύλογα η ταινία του θεωρείται από τις καλύτερες που έχει να επιδείξει αυτή η ευλογημένη Τέχνη σε έναν και βάλε αιώνα ζωής.


Αντλώντας έμπνευση από προσωπικά βιώματα και παρακινημένος από μια παραλίγο θανατηφόρα καρδιακή προσβολή που υπέστη καθώς ετοίμαζε το ανέβασμα του Chicago στο θέατρο και μόνταρε τo «Lenny» –να μια ταινία που θα ήταν επίσης ωραίο να δούμε στο Midnight Express–, o Μπομπ Φόσι έστησε θέαμα ενδοσκόπησης και αυτοβιογραφικής υφής, όχι μακριά από το φελινικό «8 ½», εκπέμποντας όμως τους φελινισμούς του με τη δική του φωνή.


Με το «All That Jazz» o Φόσι κατέθεσε τη δική του πρόταση πάνω στο είδος του μιούζικαλ, κατά την οποία η χορογραφία προκύπτει όχι εντός του κάδρου, αλλά από το μοντάζ –τουλάχιστον η Οσκαρική Ακαδημία αναγνώρισε το επίτευγμα και φιλοδώρησε την ταινία με Όσκαρ Μοντάζ– και ανέδειξε την καλλιτεχνική δημιουργία ως ζήτημα ζωής και θανάτου. Εύλογα γοήτευσε κοινό και κριτικούς, ακόμα πιο εύλογα η ταινία του θεωρείται από τις καλύτερες που έχει να επιδείξει αυτή η ευλογημένη Τέχνη σε έναν και βάλε αιώνα ζωής.


Αν, λοιπόν, σε φέρει ο δρόμος, πέρνα μια βόλτα από την Ααβόρα το Σάββατο γύρω στις 00.30. Μόνο κερδισμένος μπορεί να βγεις.


 

Το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

BAΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Πολιτισμός / Λάνθιμος, Furiosa και Γιάννης Σπανός στους κινηματογράφους από αύριο

Η προκλητική ανθολογία του Γιώργου Λάνθιμου, η νέα συμφωνία δράσης του Τζορτζ Μίλερ, μια έκπληξη από τη Γαλλία και ένα ωραιότατο ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Ζούμε, ρε! / «Λώξη»: Μια ιστορία συμπερίληψης

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τους Δημήτρη Ζάχο και Θανάση Καφετζη, τους δύο δημιουργούς του ντοκιμαντέρ «Λώξη» ενώ ο συγγραφέας Θανάσης Τριαρίδης μοιράζεται την εμπειρία του από τη θεατρική ομάδα «Εν δυνάμει», μέλος της οποίας είναι και η Λωξάνδρα.
THE LIFO TEAM
Marcello Mio

Ανταπόκριση / Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Διανύοντας τη δική της πορεία κάτω από τη σκιά της μητέρας της, Κατρίν Ντενέβ, και το φάντασμα του εξίσου διάσημου πατέρα της, η Κιάρα αποφασίζει να υποδυθεί τον Μαστρογιάνι και να βγει μόνη της στη σέντρα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
L'Amour Ouf

Ανταπόκριση / L'amour Ouf: Μία από τις χειρότερες ταινίες που έχουμε δει ποτέ στο διαγωνιστικό των Καννών

Αν την ταινία την είχε σκηνοθετήσει οποιοσδήποτε Αμερικανός και όχι ο Γάλλος Ζιλ Λελούς, όχι μόνο στις Κάννες δεν θα είχε ταξιδέψει αλλά δεν θα την είχε δει κανείς μας πουθενά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Parthenope

Ανταπόκριση / Parthenope: Η υπερβολή δεν είναι ποτέ αρκετή για τον Σορεντίνο

Στο πρόσωπο της grande bellezza που ανακάλυψε, της αποθεωτικά φωτογενούς 27χρονης Τσελέστε Ντάλα Πόρτα, ο Ιταλός δημιουργός συγκεντρώνει τα αντιφατικά του αισθήματα για τη γειτονιά της μνήμης του, τη Νάπολη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζία Ζάνγκε, ο εθνολόγος της κινεζικής συνείδησης

Ανταπόκριση / Τζία Ζάνγκε, ο Κινέζος εθνολόγος του σινεμά

Με το «Caught by the Tides», ο κορυφαίος σκηνοθέτης της Κίνας καταγράφει τις συντριπτικές αλλαγές στη χώρα μέσα από τον ποιητικό φακό του. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος τον συνάντησε στις Κάννες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Γιατί δεν μου άρεσε το «Megalopolis» του Κόπολα»

The Review / «Γιατί δεν μου άρεσε το Megalopolis του Κόπολα»

Πόσα λεπτά χειροκροτούσαν όρθιοι οι θεατές και γιατί δεν έχει απολύτως καμία σημασία; Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Τάσος Μελεμενίδης συζητούν για τη φιλόδοξη νέα ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα που έκανε την πρεμιέρα της στις Κάννες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ