Τέλος φθινοπώρου (1960): Δείτε ολόκληρη την ταινία του Γιαζουτζίρο ‘Οζου

Τέλος φθινοπώρου (1960): Δείτε ολόκληρη την ταινία του Γιαζουτζίρο ‘Οζου Facebook Twitter
Εικονογράφηση του Μπρεν Λιούκ, βασισμένη στο Τέλος του Φθινοπώρου, του Όζου
0



 

Πατήστε στο εικονίδιο CC για υπότιτλους

____________________________________________________________________________

ΤΕΛΟΣ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

Akibiyori
1960

Eγχρωμο . 128 λεπτά

Shochiku Ofuna Studio

Σενάριο:
Ozu Yasujiro
Noda Kogo
Satomi Ton (novel)

Κινηματογράφηση:
Atsuta Yuharu

Μουσική:
Satio Kojun

Ηθοποιοί:
Hara Setsuko (Miwa Akiko)
Tsukasa Yoko (Ayako)
Okada Mariko (Sasaki Yuriko)
Sata Kenji (Goto Shotaro)
Saburi Shin (Mamiya Soichi)
Sawamura Sadako (Fumiko)
Kuwano Miyuki (Michiko)
Shimazu Masahiko (Tadao)
Ryu Chishu (Miwa Shukichi)

  

Το αριστούργημα της ύστερης φάσης του κορυφαίου Ιάπωνα σκηνοθέτη με την μεγάλη ηθοποιό και τακτική πρωταγωνίστρια του Όζου, Σετσούκο Χάρα (στο ρόλο της μητέρας που προσπαθεί διακριτικά να πείσει την κόρη της να παντρευτεί) να δεσπόζει σ’ αυτό το λαμπερό πορτραίτο οικογενειακής αγάπης αλλά και δυσαρμονίας – μια ανασκευή του σπαρακτικού «Τέλους της άνοιξης» του 1949. 

 

Σύνοψη

Κατά τη διάρκεια του ετήσιου μνημόσυνου του φίλου (και παλαιού συμφοιτητή) τους, τρεις μεσήλικες άντρες αναλαμβάνουν να παντρέψουν την 24χρονη κόρη της χήρας του, για την οποία όλοι τρέφουν ρομαντικά συναισθήματα από χρόνια. Το σχέδιό τους σκοντάφτει όμως στην άρνηση της κόρης να εγκαταλείψει τη μητέρα της. Μαζί τους, γινόμαστε κι εμείς θεατές των σύνθετων οικογενειακών σχέσεων, της συναισθηματικής γυναικείας φύσης, του ισχυρού μητρικού δεσμού. Οι τριβές θα υποχωρήσουν τελικά, καθώς μητέρα και κόρη συμφιλιώνονται τελικά και αποδέχονται το επόμενο στάδιο της ζωής τους – τον γάμο της κόρης – με το χαρακτηριστικό για τους χαρακτήρες του Όζου μίγμα χαράς και θλίψης. 

 

Τέλος φθινοπώρου (1960): Δείτε ολόκληρη την ταινία του Γιαζουτζίρο ‘Οζου Facebook Twitter
Σκηνή από Το Τέλος του Φθινοπώρου, του Όζου

 

Σκέψεις του Όζου για την ταινία 

Σ’ αυτόν τον κόσμο, οι άνθρωποι λατρεύουν να περιπλέκουν τα πιο απλά ζητήματα. Τα πράγματα μπορεί να φαίνονται πολύπλοκα αλλά – ποιος ξέρει – η ουσία της ζωής ίσως είναι απροσδόκητα απλή. Αυτό ακριβώς ήθελα να εκφράσω. Είναι εύκολη η δημιουργία δράματος μέσω των συναισθημάτων – με το κλάμα και το γέλιο να προκαλούν θλίψη ή χαρά στον θεατή. Αυτό όμως είναι μια αφαίρεση. Ακόμα κι όταν εκφράζονται συναισθήματα επί της οθόνης, αυτό δεν σημαίνει ότι γίνεται ακριβής αναπαράσταση της προσωπικότητας και του ύφους των χαρακτήρων. Για μεγάλο διάστημα, ήθελα να κάνω χωρίς τα δραματικά στοιχεία, να εκφράζω τη λύπη χωρίς τα δάκρυα, να συλλάβω μια αίσθηση της ζωής χωρίς έντονες συναισθηματικές αναταράξεις. Δεν είναι εύκολο να κυριεύσεις μια τέτοια προσέγγιση. Με το «Τέλος φθινοπώρου» πλησίασα αρκετά αλλά ακόμα δεν έχω φτάσει στο ιδανικό επίπεδο μιας τέτοιου είδους αναπαράστασης.     

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ