Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
0

Η Maya Picasso φαίνεται πώς είχε μια πολύπλοκη σχέση με τον πατέρα της. «Όταν πέθανε, ζούσε με την τελευταία σύζυγό του που τον κρατούσε απομονωμένο. Η μητέρα μου είχε να τον δει χρόνια. Όλα αυτά τα έργα τέχνης αναβιώνουν μνήμες. Είναι σαν μια βιογραφία, ένα ημερολόγιο, το οποίο είναι ωραίο αλλά και σχεδόν βίαιο για το παιδί του, γιατί βλέπει τις σκέψεις του. Δεν υπάρχει φίλτρο».

Η ίδια η Maya συμπληρώνει σε συνέντευξή της το 1996 για τους πίνακες και τα σχέδια που της είχε κάνει ο πατέρας της: «Οι πίνακές του είναι απίστευτα αληθινοί. Τα πάντα είναι εδώ: τα ρούχα του μικρού κοριτσιού που ήμουν, τα μαλλιά μου, ακόμα και τα παιχνίδια μου...».

Είναι σαν μια βιογραφία, ένα ημερολόγιο, το οποίο είναι ωραίο αλλά και σχεδόν βίαιο για το παιδί του, γιατί βλέπει τις σκέψεις του. Δεν υπάρχει φίλτρο.

Τα παραπάνω αποσπάσματα ακούγονται στην έκθεση Picasso and Maya: Father and Daughter που παρουσιάζεται μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου στη γκαλερί Gagosian στο Παρίσι και επιχειρεί να ρίξει φως σ' αυτή τη λιγότερο γνωστή πλευρά του καλλιτέχνη, στον ρόλο του ως πατέρα, καθώς και στη σχέση του με την πρώτη κόρη του Maya η οποία, όπως άλλωστε δείχνουν και τα έργα του, φαίνεται πώς ήταν πολύ ιδιαίτερη.

Η έκθεση περιλαμβάνει πίνακες του καλλιτέχνη, ανέκδοτο υλικό και φωτογραφίες που έχει στην κατοχή της η επιμελήτρια της έκθεσης, η οποία δεν είναι άλλη από την κόρη της Maya και εγγονή του Πικάσο, Diana Widmaier Picasso. Παρουσιάζουμε μερικά από τα έργα που εκτίθενται.

Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Ο Πικάσο και η Maya όταν γεννήθηκε, Clinique du Belvédère, Boulogne-Billancourt, 6 Σεπτεμβρίου 1935. ©Succession Picasso 2017Archives Maya Widmaier-Ruiz-Picasso
Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Πατέρας και κόρη τον Αύγουστο του 1944 στο Παρίσι. ©Succession Picasso 2017Archives Maya Widmaier-Ruiz-Picasso
Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Pablo Picasso, Maya au tablier, 1938. © Succession Picasso 2017. Φωτογραφία: Zarko Vijatovic, Courtesy Gagosian
Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Pablo Picasso, Portrait de Maya de profil, 1943. © Succession Picasso 2017, Courtesy Gagosian
Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Η Maya και ο Πικάσο, “Le mystère Picasso”, Νίκαια (Studios de la Victorine) 1955. © Succession Picasso 2017. Φωτογραφία: Edward Quinn ©
Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Pablo PIcasso, Maya à la poupée et au cheval, 1938. © Succession Picasso 2017. Φωτογραφία: Rob McKeever, Courtesy Gagosian
Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Pablo Picasso, Femme au béret rouge à pompon, 1937. © Succession Picasso 2017, Courtesy Gagosian
Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Ο ζωγράφος με τα παιδιά του Maya, Claude και Paloma στην παραλία,1953. © Succession Picasso 2017. Φωτογραφία: Edward Quinn ©
Ο μπαμπάς μου ο Πικάσο Facebook Twitter
Τα τρία παιδιά του Πικάσο βάζουν ταυτόχρονα τα χέρια τους στο κεφάλι του πατέρα τους. Στα δεξιά στέκεται ο Ζαν Κοκτώ. Vallauris 1955. © Succession Picasso 2017. Φωτογραφία: Edward Quinn ©
Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ