Μόδα, διαφήμιση και τέχνη

Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
0

Από το Γιώργο Γέρου

 

Ο Σεπτέμβριος είναι για τον κόσμο της μόδας ό,τι ο Ιανουάριος για όλους τους άλλους. Οι χειμερινές συλλογές έχουν ήδη μπει στα καταστήματα και σε περίπου 15 μέρες οι κούκλες στις βιτρίνες θα φοράνε παλτό.

Τα τεύχη Σεπτεμβρίου των διεθνών περιοδικών μόδας έχουν το μέγεθος τηλεφωνικού καταλόγου και με ένα οπλοστάσιο αισθητικών μέσων επιτίθενται στους εν δυνάμει καταναλωτές: Εντυπωσιακά εντιτόριαλ, χορογραφημένα μέχρι και το τελευταίο δαχτυλίδι στο χέρι ενός μοντέλου, (που τελικά δεν θα δει κανείς γιατί πάνω του θα πέφτει ατημέλητα ένα μαντήλι) και την πραγματική εισαγωγή στο κλίμα των συλλογών, τις διαφημίσεις των σχεδιαστών, όπου πραγματικά τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη.

Μια από τις εντυπωσιακότερες καμπάνιες για τον φετινό χειμώνα είναι αυτή της Sonia Rykiel. Η σχεδιάστρια γεννήθηκε το 1930 στο Παρίσι από γονείς μετανάστες, στην πρώτη της δουλειά ως διακοσμήτρια βιτρίνας σε ένα γαλλικό κατάστημα γνωρίζει τον Henri Matisse. To 1962 αρχίζει να σχεδιάζει, ενώ το 1968 ο Andy Warhol φτιάχνει τέσσερα πορτρέτα της. Σήμερα είναι αξιωματικός του Γαλλικού Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων και συνεχίζει ακάθεκτη το σχεδιαστικό της έργο.

Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Sonia Rykiel, 1968, Andy Warhol


Με αυτό το ιστορικό, δεν απορεί κανείς για τις αναφορές της νέας διαφημιστικής καμπάνιας της στον Γάλλο γραφίστα Bernard Villemot, που στα '50s δημιούργησε αριστουργηματικές διαφημίσεις για την Orangina και τον οίκο Bally, αλλά και στον Pablo Picasso. Φωτογράφοι οι Mert Alas και Marcus Piggot. Moντέλο η Βρετανίδα Sam Rollinson, ποζάρει σε έντονο φόντο με σχήματα που μοιάζουν κομμένα από τον κανόνα του σουρεαλισμού.

Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
The Dream, 1932, Pablo Picasso


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Sonia Rykiel, F/W 2013


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Girl Before A Mirror, 1932 Pablo Picasso


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Bernard Villemot, Bally


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Sonia Rykiel, F/W 2013


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Bernard Villemot, Perrier


Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Απώλειες / Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Ένας αληθινός τιτάνας της μόδας έφυγε στα 91 του χρόνια, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας ένα συγκλονιστικό αρχείο ένδυσης του 20ού αιώνα και μια multi-billion αυτοκρατορία που πρεσβεύει την ήσυχη κομψότητα σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει.

Μόδα & Στυλ / Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει

Το λανσάρισμα της πρώτης συλλογής μακιγιάζ του οίκου μόδας πυροδότησε μια ζωηρή συζήτηση για τις τιμές των εταιρειών και τα όριά τους. Θα μεταφραστεί αυτός ο θόρυβος σε πωλήσεις; Μήπως το μεγαλύτερο brand πολυτελείας έκανε λανθασμένους υπολογισμούς;  
THE LIFO TEAM
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ελληνικό design: Υπάρχει και αυτή είναι η ιστορία του

Μόδα & Στυλ / Η ιδέα της Ελλάδας στη μόδα: ένα στοίχημα που επιτέλους αποδίδει

Πώς μια χούφτα brands και fashion insiders πήραν την απόφαση να χτίσουν πάνω στα αχαρτογράφητα νερά της «ελληνικότητας» και να μιλήσουν με όρους σύγχρονου design και marketing γι’ αυτό που θα μπορούσε να είναι το ελληνικό προϊόν στη διεθνή μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ