«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο, Paulus Theodorus van Brussel, 1792. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.

«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν»

0
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο τερακότα, Jan van Huysum, 1736. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.

 

Στο Λονδίνο φέτος και συγκεκριμένα στη National Gallery γιορτάζουν την άνοιξη με μία έκθεση ζωγραφικής αφιερωμένη στα λουλούδια. Πρόκειται για την Dutch Flowers που παρουσιάζει την εξέλιξη της ολλανδικής ζωγραφικής λουλουδιών από το ξεκίνημά της, στις αρχές του 17ου αιώνα μέχρι τη κορύφωσή της στα τέλη του 18ου αιώνα. Στα "Ολλανδικά Λουλούδια" παρουσιάζονται έργα από κορυφαίους καλλιτέχνες του είδους, όπως τον Ambrosius Bosschaert the Elder, τον Jan van Huysum, και την Rachel Ruysch και οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα υφολογικά και τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων καθώς και τις φίνες λεπτομέρειες τους. Εντυπωσιακές συνθέσεις με έντονα χρωματισμένα άνθη, ελικοειδή κλαδιά που μπλέκονται ανάμεσά τους, εξωτικά φρούτα και έντομα, όλα μοιάζουν με δημιουργήματα ενός υπερφυσικά προικισμένου καλλιεργητή.

 

«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Δενδρομολόχες και άλλα λουλούδια σε βάζο, Jan van Huysum, 1702-20. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε γυάλινο βάζο, Jacob van Walscappelle, περίπου1670. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Φρούτα, λουλούδια και ένα ψάρι, Jan van Os, 1772. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο, Paulus Theodorus van Brussel, 1789. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Φρούτα και λουλούδια, Paulus Theodorus van Brussel, 1789. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο, Rachel Ruysch, περίπου 1685. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Φρούτα και λουλούδια σε βάζο τερακότα, Jan van Os, 1777-8. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε γυάλινο βάζο, Ambrosius Bosschaert the Elder, 1614. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Νεκρή φύση με λουλούδια σε βάζο Wan-Li πάνω σε περβάζι με λουλούδια, όστρακα και μία πεταλούδα, Ambrosius Bosschaert the Elder,1609-10. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Βάζο με λουλούδια σε μια κόγχη, Ambrosius Bosschaert the Elder, περίπου 1615. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε πέτρινο βάζο, Dirck de Bray, 1671. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Νάρκισσοι και άλλα λουλούδια σε κόγχη, Balthasar van der Ast, 1623. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε ένα γυάλινο μπουκάλι πάνω σε μάρμαρο, Jan Davidsz. de Heem, περίπου 1670. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε γυάλινο βάζο με μία τουλίπα, Rachel Ruysch, 1716. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
ΓΥάλινο βάζο με λουλούδια, με μία παπαρούνα και μία φωλιά, Jan van Huysum, περίπου 1720-21. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε πορσελάνινο βάζο Wan-li , Osaias Beert the Elder, περίπου 1615. Ιδιωτική συλλογή © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Νεκρή φύση με τουλίπες, χρυσάνθεμα, νάρκισσους, τριανάφυλλ, Still Life with Tulips, Chrysanthemums, Narcissi, Roses, ίριδες και άλλα λουλούδια σε γυάλινο βάζο,Jan Brueghel the Elder,1608-1610. © Ιδιωτική συλλογή, Hong Kong
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ