Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά"

Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πόσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα φλιτζάνι, ένα ζευγάρι γυαλιά, η γυαλάδα πάνω σ' ένα δίσκο – και πόσοι άνθρωποι πρέπει να έχουν τον νου τους συνεχώς για να μείνουν όλα εκεί που πρέπει... | © Ερμίνα Δημητρίου
0

Έξι φοιτητές και φοιτήτριες από το Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, Ηώ Πάσχου, βρέθηκαν με τις φωτογραφικές τους μηχανές στα γυρίσματα της ταινίας "Νοτιάς". Δείτε τη δική τους οπτική στη νέα δημιουργία του Τάσου Μπουλμπέτη.

Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πάνω απ' όλα, φως – φαντασία, οργάνωση, συνεργασία. Κι ύστερα μ' ένα μαγικό τρόπο όλα έρχονται στη θέση τους, και από στιγμιότυπα γίνονται ταινία. | © Ερμίνα Δημητρίου
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Ερμίνα Δημητρίου / Μπορεί να δουλεύεις όλη μέρα, να επαναλαμβάνεται η ίδια σκηνή για ώρες μέχρι να γυριστεί τέλεια και εσύ να είσαι πια φοβερά κουρασμένος, αλλά υπάρχει μια μικρή στιγμή που χαλαρώνεις – και χαμογελάς, γιατί κατά βάθος όλο αυτό δεν θα το άλλαζες με τίποτα. | © Ερμίνα Δημητρίου
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στα διαλύματα των γυρισμάτων, ο Φοίβος ποζάρει με τα εξαρτήματα “των ονείρων του”. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Φιγούρες από τη δεκαετία του ’60, στο κέντρο της Αθήνας το 2015. Βλέποντας “πάνω” από τις κάμερες. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στα άδυτα του Δούρειου Ίππου λίγο πριν “πέσει” η κλακέτα. Στιγμές φωτογραφικές. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Διαλέξαμε να πειραματιστούμε με ασπρόμαυρο φιλμ για τα πορτρέτα που κάνει ο πρωταγωνιστής του ‘’νοτιά’’ στις γυναίκες της ζωής του. Μια εικόνα του 2015 που θυμίζει την αίσθηση εκείνης της εποχής, της δεκαετίας του ’70, αθεράπευτα νοσταλγίκης. Αναλογικές εικόνες σ’ ‘εναν ψηφιακό κόσμο. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Ρέμα Χαλανδρίου. Μια ζεστή μέρα, τα πιτσίρικια με ρούχα εποχής, τρέχουν και το ευχαριστιούνται, σαν ένας πίνακας ιμπρεσιονισμού, οι παιδικές φαντασιώσεις του ήρωα θα γίνουν κινηματογραφικά πλάνα ενώ οι φωνές τους μας επαναφέρουν στην επόμενη σκηνή. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Κάδρο μέσα στο κάδρο, η σκάλα οδηγεί σ΄ένα φως που δεν πρέπει να φανεί, το τρίποδο σ’ έναν ανακλαστήρα που δεν πρέπει να φανεί, το τσιγάρο ανάβει ξανά και ξανά. Λίγο πρίν ο πρωταγωνιστής ψιθύριζε τα λόγια του. Με την αγωνία να μην σβήσει το τσιγάρο. Γρήγορα όλα γρήγορα να μην χαθεί η στιγμή. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Το άλμπουμ του Θέμη Πάνου. Πως φτιάχνεις την μνήμη; Απο τι είναι φτιαγμένες οι αναμνήσεις; Φωτογραφίες παλίες, καινούργιες σαν παλίες. Κομμάτι, κομμάτι. Εικόνες και σκιές. Ο φωτογράφος και η σκιά του. Εντός και εκτός του άλμπουμ. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πρώτη ημέρα γυρισμάτων. Άγχος, αγωνία, ανυπομονησία, ιδρωμένες παλάμες. Όλα χάθηκαν όταν τράβηξα αυτή η φωτογραφία. Το κλίμα συνεργασίας ήταν άψογο | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Μπορεί ο καθένας να δούλευε σκληρά κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά πάντα υπήρχαν και οι ανθρώπινες στιγμές στα διαλείμματα. Στη ζωή όπως και στην ταινία ο βασικός συνδετικός κρίκος είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Νοιώθω τυχερός που είχα την τιμή να βρίσκομαι στον ίδιο χώρο, όπου πολλοί τεχνικοί, όπως και εγώ, είχαμε για δάσκαλο (και όχι μόνο στα αυστηρά εκπαιδευτικά πλαίσια) τον κύριο Πάσχο. Όλοι σεβόνται και αναγνωρίζουν την αξία και το ήθος αυτού του ανθρώπου. | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στην ταινία αυτή είχαμε την ευκαιρία να πειραματιστούμε όχι μόνο με ψηφιακές λήψεις, αλλά και με αναλογικές, έγχρωμες (ληγμένα φίλμ) και ασπρόμαυρες. Ενώσαμε τον αναλογικό κόσμο και την ατμόσφαιρα της ταινίας, με τον δικό μας σύγχρονο κόσμο. | © Δημήτρης Πατρίκιος

Μιλώντας με την υπεύθυνη του φωτογραφικού project, Ηώ Πάσχου:

Η ιδέα ξεκίνησε λίγο πριν τα γυρίσματα του νοτιά. Πέρα από την έρευνα και την επιμέλεια του φωτογραφικού υλικού σκεφτήκαμε με τον σκηνοθέτη της ταινίας Τάσου Μπουλμέτη να αναλάβω την οργάνωση μιας ομάδας φωτογράφων πλατώ, η οποία να αποτελείται από φοιτητές.

Το στοίχημα ήταν διπλό: για πρώτη φορά θα συνδυαζόταν η εκπαιδευτική διαδικασία με την πρακτική άσκηση στην διάρκεια της ολοκλήρωσης της ταινίας για 7 εβδομάδες. Επέλεξα 6 φοιτητές και φοιτήτριες από Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας στο οποίο διδάσκω από το 2009.

Η περιπέτεια ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2016, όλη η ομάδα μας αποτελούμενη απο την Ερμίνα Δημητρίου,την Ελπίδα Κοντογιάννη, την Ελένη Ποντίκη,τον Γιώργο Καζία, τον Δημήτρη Πατρίκιο και τον Μιχάλη Ματσούκα συναντηθήκαμε αρκετές φορές για να ορίσουμε το πλαίσιο εργασίας. Κάθε μέρα θα βρισκόταν ένας φωτογράφος στον χώρο των γυρισμάτων, απο το Σούνιο μέχρι το κέντρο της Αθήνας και θα κάλυπτε τόσο το making off όσο και σκηνές συγκεκριμένες της ταινίας.

H εμπειρία ήταν υπέροχη. Από την ένταση της προετοιμασίας μέχρι την τελική κινηματογραφική εικόνα, όλες μας οι αισθήσεις ήταν εκεί για να καταγράψουμε τις στιγμές, τα συναισθήματα και το ύφος των χαρακτήρων και της ταινίας.

Γίναμε μέρος της κινηματογραφικής ομάδας και συνεχίζουμε το ταξίδι στον ''νοτιά'' με καινούργιες φωτογραφικές περιπέτειες για το 2016.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ