Η Ματούλα Κουστένη μάς συστήνει το μουσικό έργο με πηγή έμπνευσης ένα από τα πιο γνωστά και αγαπητά στο κοινό ποιητικά κείμενα του Οδυσσέα Ελύτη, το «Μονόγραμμα», για το οποίο ο συνθέτης Γιώργος Κουρουπός έχει γράψει ότι είναι «ο ωραιότερος ύμνος στον έρωτα που έτυχε στη ζωή μου να διαβάσω». Ο Ελύτης, στα 60 του χρόνια, επιστρατεύοντας για πρωταγωνιστές ένα ερωτευμένο ζευγάρι, περιγράφει με σπάνια νεανικότητα, δροσιά και δύναμη την ομορφιά και την οδύνη του έρωτα, τη μοίρα και την απόλυτη παράδοση, το παράφορο που ξεπερνά το ανθρώπινο μέτρο, την εξιδανίκευση του ερωτικού συναισθήματος.
Ο ίδιος ο ποιητής είχε επανειλημμένα αρνηθεί την αποσπασματική μελοποίηση μερών του ποιήματος, αλλά δεν ήταν αντίθετος στην εκδοχή μελοποίησης όλου του έργου. Επέμενε, όμως, σε κάτι: το «Μονόγραμμα» δεν προσφέρεται για «λαϊκό» τραγούδι αλλά για ένα έντεχνο, ολοκληρωμένο και αντάξιο του ποιήματος (ως προς τις προθέσεις, τουλάχιστον) μουσικό έργο. Σε αυτή την πρόκληση ανταποκρίνεται ο Γιώργος Κουρουπός, γράφοντας μια σκηνική καντάτα που έχει την πρόθεση να μη διαταράξει τη δομή και τις ισορροπίες του ποιητικού κειμένου.
Κείμενο - Επεξεργασία: Ματούλα Κουστένη
Έρευνα - Μουσική επιμέλεια: Τίτος Γουβέλης
Ηχογράφηση SweetSpot Productions - Μείξη: Παναγιώτης Χούντας
Οργάνωση Παραγωγής: Άννα Τσεϊμαζίδου
Μια συνεργασία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με τη LiFO
