Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά;

Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
0

Ένα λεύκωμα με αρχετυπικά σχέδια Gucci μας παραδόθηκε χτες ως μια αιφνιδιαστική δήλωση του Demna Gvasalia για το πώς σκοπεύει να πορευτεί στον ιταλικό οίκο που πρόσφατα ανέλαβε.

Με την πλήρη συλλογή να έχει προαναγγελθεί για τον Φεβρουάριο του ΄26, το lookbook του Demna μοιάζει μια απόπειρα του Γεωργιανού σταρ – σχεδιαστή να μπολιάσει την εποχή Tom Ford στην Gucci με τη δική του κοφτερή ειρωνεία. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι τα νέα looks του Demna για την άνοιξη του 2026 είναι εμπνευσμένα από εκείνα τα χρόνια που η Gucci έλαμψε και σκανδάλισε στα χέρια του Tom Ford. Ο ίδιος δεν αρνείται την επιρροή από τη δοκιμασμένη συνταγή επιτυχίας του Tom Ford, προτιμά όμως να την διευρύνει.

«Φαντάστηκα ένα σύνολο χαρακτήρων που απαντούσαν στην ερώτηση τί σημαίνει η Gucci για μένα (Gucciness, όπως το εξέφρασε), αντλώντας στοιχεία από τα αρχεία της, αλλά και τις πολλαπλές ταυτότητες που εκφράζει το brand», δήλωσε αποκλειστικά στο WWD. «Συγκέντρωσα τα πρόσωπα μιας φανταστικής οικογένειας για να αφηγηθώ την ιστορία μου, διαφορετικούς χαρακτήρες που καθένας τους κρατά ένα κομμάτι της αφήγησης».

Η νέα πορεία του επαναστάτη Demna προδιαγράφεται ελάχιστα εκρηκτική, πολύ πιο στρωτή, για να μην βιαστούμε να πούμε συμβιβασμένη. 

Σε στενή συνεργασία με την φρεσκοδιορισμένη πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Gucci Group, την Francesca Bellettini, ο σχεδιαστής δημιούργησε ένα lookbook με φωτογραφίες της Catherine Opie, ενώ απόψε το βράδυ στο Μιλάνο η ιστορία της La Famiglia θα παρουσιαστεί και στη μορφή σύντομου φιλμ, με το τίτλο The Tiger που δημιούργησε ο Spike Lee και η Halina Reijin. Πολλές λεπτομέρειες για την ταινία δεν έχουν κυκλοφορήσει, μαθεύτηκε όμως ότι έναν από τους χαρακτήρες θα υποδυθεί η Demi Moore.

Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter

Από τα looks που μόλις είδαμε, η νέα ταυτότητα της Gucci είναι ολοφάνερη: Ευρύχωρα hoodies, tailoring με μεγάλες δόσεις σαρκασμού και το κακό γούστο σερβιρισμένο σε πλαίσιο καλαισθησίας, η ugly chic υπογραφή του Demna, με άλλα λόγια, ο οποίος έσπευσε να μαρκάρει την υπό διαμόρφωση εικονογραφία της Gucci με την αναρχική του γλώσσα που γνωρίσαμε στο Vetements και την Balenciaga. Συνηθισμένα ρούχα μεταπλάθονται σε πολυτελή, ηθελημένα αδέξια στοιχεία αποθεώνονται, ενώ το πλαίσιο παραμένει ασταθές – αυτό είναι το ύφος Gvasalia, και η Gucci είναι το νέο του όχημα.

Τα αρχεία του οίκου είναι επίσης εμφανή – ο εξεζητημένος αισθησιασμός του Tom Ford (δέρμα, λεοπάρ, διαφάνειες), τα γούνινα παλτό των jet setters από τα 50s και τα 60s, το tailoring κ.ά. - σε εκδοχή, όμως, αλλόκοτη και παραμορφωμένη, σε περίεργες διαστάσεις και όγκους. Και όπως αναμενόταν, η ταυτότητα του brand – το επιδεικτικό μονόγραμμα της Gucci- επιστρέφει (μαζί με την Bamboo bag) με έμφαση, άλλοτε μαξιμαλιστικά, φανταχτερά κολλημένο στα ρούχα, κι άλλοτε αόρατα υφασμένο σε διακριτικές επαναλήψεις, έτσι ώστε να απευθύνεται σε όλα τα γούστα του πελάτη Gucci.

Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter

Τα αρχέτυπα ως αγαπημένη μέθοδος του Demna διακρίνονται κι εδώ. O σχεδιαστής που στην Balenciaga ανέλυσε τις στολές, τα ρούχα εργασίας και το κοινότοπο, ανακαλύπτει τώρα τα Ιταλικά αρχέτυπα, την καταγωγή της Gucci που είχε ξεθωριάσει μέσα στις αναγεννησιακές αναφορές, τη λατρεία για τις τέχνες και τον μποέμ ρομαντισμό του Michele. Οι άνετοι αργόσχολοι της ιταλικής Ριβιέρας, οι κομψοί επαγγελματίες του Μιλάνου, οι παρδαλοί τουρίστες της Φλωρεντίας, οι σπορτίβ αριστοκράτες... οι ετερόκλητοι ιταλιάνικοι χαρακτήρες που χωράνε κάτω από την ομπρέλα της Gucci επανέρχονται, ξαναδουλεμένοι, όμως, σε ένα πλαίσιο απερίφραστα εμπορικό.

Η νέα Gucci θέλει να πουλήσει και δεν ντρέπεται να το φωνάξει. Κι εδώ έγκειται η διαφορά από τον Balenciaga. Αυτό που αγαπήσαμε στον Demna στον Balenciaga - η σχεδόν βανδαλιστική ενέργεια που έφερε σε έναν καθαρόαιμο couture οίκο, η σύγκρουση με την παραδοσιακή αντίληψη της ομορφιάς και η κοινωνική διαμαρτυρία – εξαφανίστηκαν βολικά στο νέο του πόστο. Στην «άγραφη» Gucci, με τους ρευστούς κώδικες, μια εταιρεία στην πραγματικότητα βασισμένη στην προώθηση των προϊόντων, η οποία πριν τον Tom Ford δεν είχε κανένα στίγμα, ο Demna εργαλειοποιεί (ας μου συγχωρεθεί η κλισέ έκφραση) τον σαρκασμό του, για να πασπαλίσει με γοητεία ένα εμπορικό προϊόν.

Η νέα πορεία του επαναστάτη Demna προδιαγράφεται ελάχιστα εκρηκτική, πολύ πιο στρωτή, για να μην βιαστούμε να πούμε συμβιβασμένη. Παρακαλώ ας μας διαψεύσει μέχρι τον Φεβρουάριο!

Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Πού είναι ο Demna που αγαπούσα μια φορά; Facebook Twitter
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Μόδα & Στυλ / Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Η πολυβραβευμένη σχεδιάστρια του cult brand Diotima μόλις ανέλαβε τα καλλιτεχνικά ηνία στους Proenza Schouler, φέρνοντας ανάγλυφες υφές, χειροποίητες λεπτομέρειες και ένα διάχυτο sexiness, και παράλληλα μια ιδέα για το τι περιμένουμε από τη μόδα σήμερα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Μόδα & Στυλ / Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Η πολυβραβευμένη σχεδιάστρια του cult brand Diotima μόλις ανέλαβε τα καλλιτεχνικά ηνία στους Proenza Schouler, φέρνοντας ανάγλυφες υφές, χειροποίητες λεπτομέρειες και ένα διάχυτο sexiness, και παράλληλα μια ιδέα για το τι περιμένουμε από τη μόδα σήμερα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Collection D: H νέα συλλογή της Phoebe Philo προοιωνίζεται τη μεγάλη επιστροφή της Couture στη μόδα

Μόδα & Στυλ / Phoebe Philo: H ιέρεια της ήσυχης πολυτέλειας ανεβάζει την ένταση

​Με γλυπτικά τζάκετ, φραμπαλάδες και παντελόνια που σέρνονται, η σχεδιάστρια που ξέρει πώς να δίνει στις γυναίκες κάτι κομψό και συνάμα στραπατσαρισμένο ξαναδείχνει τον παλιό της ατρόμητο ’90s εαυτό και ανοίγει τον δρόμο για τη μεγάλη επιστροφή της couture στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Απώλειες / Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Ένας αληθινός τιτάνας της μόδας έφυγε στα 91 του χρόνια, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας ένα συγκλονιστικό αρχείο ένδυσης του 20ού αιώνα και μια multi-billion αυτοκρατορία που πρεσβεύει την ήσυχη κομψότητα σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει.

Μόδα & Στυλ / Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει

Το λανσάρισμα της πρώτης συλλογής μακιγιάζ του οίκου μόδας πυροδότησε μια ζωηρή συζήτηση για τις τιμές των εταιρειών και τα όριά τους. Θα μεταφραστεί αυτός ο θόρυβος σε πωλήσεις; Μήπως το μεγαλύτερο brand πολυτελείας έκανε λανθασμένους υπολογισμούς;  
THE LIFO TEAM
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ