Απεργία την Πρωτομαγιά

Psarokokalo Film Festival

Psarokokalo Film Festival Facebook Twitter
0

Στο Διαγωνιστικό Τμήμα του φεστιβάλ συμμετέχουν συνολικά 58 ταινίες μικρού μήκους (µυθοπλασίας, ντοκιµαντέρ και animation) από 32 χώρες, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν συμμετάσχει και διακριθεί σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, όπως των Καννών, της Βενετίας, του Βερολίνου, του Σάντανς, του Βανκούβερ κ.ά., και προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ από τα αφιερώματα ξεχωρίζουν το «18 Days», στο πλαίσιο του οποίου προβάλλονται δέκα ταινίες που γυρίστηκαν πέρυσι κατά τη διάρκεια της επανάστασης στην Αίγυπτο σε συνεργασία µε το μορφωτικό Ινστιτούτο της Αιγύπτου στην Αθήνα, το αφιέρωμα στη Μaya Vitkova από τη Βουλγαρία που βραβεύτηκε πέρυσι με το Βραβειίου Κοινού στο Psarokokalo 2011, τα αφιερώματα στους κινηματογραφιστές Alex Montoya από την Ισπανία και Bartosz Kruhlik από την Πολωνία, που παρουσιάζουν τα φιλμ τους, και το πρόγραμμα 3Χ3, που παρουσιάζουν εννέα ταινίες από τη φιλμογραφία τριών νέων ανερχόμενων Ευρωπαίων δημιουργών.

Στην κατηγορία των αφιερωμάτων ανήκει και το Istanbul Express, όπου 45 νέοι κινηματογραφιστές, χωρισμένοι σε ομάδες των τριών, ταξίδεψαν με τρένο μέχρι την Κωνσταντινούπολη με στόχο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού η κάθε ομάδα να ολοκληρώσει μία ταινία. Έτσι, διασχίζοντας 24 διαφορετικές πόλεις σε 18 χώρες, κατέληξαν στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2010, όπου ολοκλήρωσαν και πρόβαλαν τις ταινίες τους μετά από εξειδικευμένα σεμινάρια. Το Istanbul Express προβλήθηκε στην Εβδομάδα Κριτικής στο Φεστιβάλ των Καννών και παρουσιάζεται φέτος σε πρεμιέρα στην Ελλάδα.

Επίσης, υπάρχουν δύο επιπλέον αφιερώματα που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε της Αθήνας. Το πρώτο, με τίτλο «Atelier Highlights», είναι μια σύμπραξη τριών πανεπιστημίων από τη Γερμανία (Filmakademie Ludwigsburg), τη Γαλλία (La Fémis) και την Αγγλία (NFTS), στόχος της οποίας ήταν η παραγωγή έξι ταινιών μικρού μήκους από μεικτές ομάδες φοιτητών υπό την καθοδήγηση καταξιωμένων παραγωγών, καθώς και μια επιλογή των καλύτερων γερμανικών ταινιών μικρού μήκους όπως προβλήθηκαν πέρυσι στο Φεστιβάλ του Clermont Ferrand. Το δεύτερο περιλαμβάνει μια επιλογή από τις βραβευμένες ταινίες του Thess Short Film Festival, με ταινίες υποψήφιες για  Όσκαρ και πολυβραβευμένες διεθνώς.

«Είναι παράδοξο», λένε οι διοργανωτές του φεστιβάλ, «αλλά η κρίση δεν μας έχει επηρεάσει καθόλου. Το Psarokokalo είναι ένα ανεξάρτητο και αυτοχρηματοδοτούμενο φεστιβάλ και συνεχίζει χάρη στη βοήθεια και τη συμπαράσταση των φίλων του και των ανθρώπων που το στήριξαν από την πρώτη στιγμή. Όλοι δουλεύουμε αφιλοκερδώς, οπότε, όταν δεν έχεις χρήματα, η κρίση δεν προβλέπεται να σε αγγίξει». Σε σχέση με τη φετινή επιλογή των ταινιών μικρού μήκους παρατηρούν ότι: «Οι σκηνοθέτες, λειτουργώντας άμεσα, δεν διστάζουν να προσεγγίσουν το παγκόσμιο πρόβλημα της οικονομικής κρίσης απ’ όλες τις πλευρές, είτε με βαριά δράματα, είτε με έξυπνες κωμωδίες. Επίσης, βλέπουμε πλέον μια πολύ ορθολογική χρήση των ψηφιακών μέσων με υπέροχα αποτελέσματα, τόσο στις ξένες όσο και στις ελληνικές ταινίες».

Παράλληλα με τις προβολές, θα διεξαχθούν και άλλες δράσεις, ανάμεσα στις οποίες ένα πρόγραμμα προβολών για παιδιά και εφήβους με τίτλο «PsaroLoco Film Literacy», μια ημερίδα με τίτλο «Νέα μοντέλα χρηματοδότησης και διανομής ταινιών», ενώ, φυσικά, δεν θα λείψουν τα πάρτι στο Belafonte (Aγησιλάου 61Β, Κεραµεικός) το Σάββατο 18/2 και στο Tokyo (Σίνα 21, Κολωνάκι) στις 22/2, την ημέρα λήξης του φεστιβάλ.

0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ