Καληνύχτα κύριε Λύκε

Καληνύχτα κύριε Λύκε Facebook Twitter
ΑΠΟΚΡΥΠΤΙΚΑ ΡΟΥΧΑ Η Χριστίνα Μαθέα εμπνέεται από τα παραμύθια και αποκαλεί τα ρούχα της αποκρυπτικά και όχι αποκαλυπτικά.
0

Τα ρούχα της έχουν πάντα μια ιστορία να αφηγηθούν. Μια ιστορία επώνυμη, όπως το Κοριτσάκι με τα Σπίρτα ή τα παραμύθια των αδελφών Γκριμ. Η Χριστίνα Μαθέα, που όταν τη ρωτάνε τι δουλειά κάνει απαντάει «με κάποιο τρόπο με έχουν αναγκάσει να δηλώνω σχεδιάστρια ρούχων», έχει ξεκάθαρη και μάλλον αιρετική άποψη για τη μόδα και τη χρήση του ρούχου. Ποντάρει στη λογική του παραμυθιού με ό,τι αυτή φέρει σε έναν κλάδο προφανώς βιομηχανοποιημένο και μαζικό: «Δεν με ενοχλεί ο σουρεαλισμός που έχουν τα παραμύθια, αντίθετα μου αρέσει να υφίσταται στην πραγματικότητά μας, στην εμφάνισή μας. Τα ρούχα επηρεάζουν τον τρόπο που κινείσαι, που κάθεσαι, που μιλάς» λέει η Χριστίνα, επιμένοντας ότι θέλει να κάνει ρούχα ζωντανά, με τα οποία μπορείς να κυκλοφορείς στο δρόμο. Ρούχα που δεν είναι προορισμένα για τη σκηνή, αν και προφανώς έχουν έντονη θεατρικότητα. Άλλωστε οι βασικές της σπουδές είναι στο θέατρο και έχει κάνει αρκετές εκθέσεις-performances, που συνδυάζουν τη μόδα με το θέατρο.

Η σχέση αυτή είναι προφανής όταν βλέπει κανείς το κοστούμι που έφτιαξε για την παράσταση Λα Πουπέ, που σκηνοθέτησε και πρωταγωνιστεί η Αννα Κοκκίνου στο θέατρο Σφενδόνη. Οι συμπτώσεις ήταν μοιραίες, αφού το μαγαζί της Χριστίνας ονομάζεται Poupée. «Έψαχνα ονόματα στο λεξικό και μου άρεσε το Poupée, κυρίως εξαιτίας της επανάληψης του "π"». Λάτρεψε το χρώμα του φορέματος που δημιούργησε για την ηρωίδα της παράστασης (μοδίστρα ρούχων για κούκλες) και προσπάθησε αρκετά για να δημιουργήσει ένα ρούχο κομψό σε σχέση με τον όγκο του. Τελικά τα κατάφερε, οι θετικές αντιδράσεις δεν άργησαν να έρθουν, μαζί με μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρανόηση: «Έρχονται και μου ζητούν να φτιάξω ρούχα για τις κούκλες τους. Προφανώς νόμιζαν ότι εγώ είμαι η ηρωίδα του έργου. Και εγώ το κάνω, φτιάχνω ρούχα για τις κούκλες τους». Άλλωστε, στο Poupée έφτιαχνε ρούχα για μικρές κούκλες καρφίτσες - τώρα επεκτάθηκε και σε παλιές αγαπημένες κούκλες που ανακαλύπτουν οι πελάτες της.

Οι δημιουργίες της θα αφηγούνται πάντα ιστορίες «γι' αυτό ράβω και φράσεις πάνω στα ρούχα, όχι βέβαια με τη λογική του μότο». Στις επόμενες κολεξιόν της θέλει να αφηγηθεί την ιστορία από το βιβλίο της Μαργαρίτας Καραπάνου Ο λύκος και η Κασσάνδρα, αλλά και της Λιλιπούπολης. Είναι προφανές ότι ο ρομαντισμός κυριαρχεί στα ρούχα της. Στην αρχή την ενοχλούσε όταν της το έλεγαν, επειδή πολλοί τον ταυτίζουν με το ροζ και τα λουλουδάκια. «Όμως πια το δέχομαι. Ο ρομαντισμός για μένα είναι η διαφυγή προς το ιδανικό, είναι μια ουσιαστική ανάγκη». Την ενδιαφέρει επίσης να υπάρχει ερωτισμός στα ρούχα της «χωρίς να είναι αποκαλυπτικά. Αποκρυπτικά θέλω να είναι, να δουλεύει η φαντασία».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ