Έργο από την έκθεση «Μοβ Αρχιτέκτονες» που ξεκινά στο Μουσείο Μπενάκη.
Έργο από την έκθεση «Μοβ Αρχιτέκτονες» που ξεκινά στο Μουσείο Μπενάκη.

 

Κατά τη γνώμη μου, ο πιο επιτυχημένος δήμαρχος των τελευταίων δύο δεκαετιών στην Αθήνα ήταν ο Δημήτρης Αβραμόπουλος /

 

δεν είμαι χαζός για να μη γνωρίζω τη θύελλα διαμαρτυριών που είναι ικανή να ξεσηκώσει μία τόσο κατηγορηματική ομολογία σε μία χώρα που ξέρει μόνο να φωνάζει και να ειρωνεύεται τον άλλο /

 

αλλά δυσκολεύεται να συζητήσει /

 

σπεύδω να τεκμηριώσω την άποψή μου, λέγοντας ότι ο Αβραμόπουλος έκανε δύο σπουδαία πράγματα για την Αθήνα /

 

πρώτον, τοποθέτησε χιλιάδες κάγκελα κατά μήκος των περισσότερων κεντρικών δρόμων της πόλης, υπερασπιζόμενος ουσιαστικά το δικαίωμα των πεζών να χρησιμοποιούν τα πεζοδρόμια και τους δημόσιους χώρους /

 

αν το έκανε αριστερός δήμαρχος, θα είχαμε δώσει το όνομά του ήδη σε μια-δυο πλατείες /

 

αλλά, επειδή ήταν δεξιός, τον χλευάσαμε, τον είπαμε «καγκελάριο» και τα συναφή /

 

δεν θα ξεχάσω τη μέρα που αντίκρισα εργάτες στη Βασιλίσσης Σοφίας να τοποθετούν τα περίφημα κάγκελα /

 

λίγο έλειψε να βάλω τα κλάματα από τη συγκίνηση /

 

έως τότε ήταν αποδεκτό ένα αυτοκίνητο να παρκάρει κάθετα στο πεζοδρόμιο, υποχρεώνοντας τους πεζούς να πηγαίνουν γύρω γύρω και ανάλογα με το μέγεθος του οχήματος να κατεβαίνουν στον δρόμο /

 

δηλαδή, αυτό που συμβαίνει σε χιλιάδες δρόμους του Λεκανοπεδίου ακόμα και σήμερα /

 

το δεύτερο «καλό» του Αβραμόπουλου ήταν η πρωτοβουλία του να ενισχύσει το εορταστικό προφίλ της Αθήνας τις ημέρες των Χριστουγέννων /

 

ακόμα κι αν διαφωνούσα με την αισθητική του «υψηλότερου δέντρου στην Ευρώπη», αναγνωρίζω στον Αβραμόπουλο την πρωτοβουλία να «χτίσει» από το μηδέν μια νέα αγορά που έδωσε δουλειά σε ανθρώπους και ζωντάνεψε το εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας /

 

επιστρέφουμε στα κάγκελα, γιατί οι ιθύνοντες της Ακαδημίας Αθηνών αποφάσισαν να προχωρήσουν σε σχέδιο εγκατάστασης περίφραξης του ιστορικού κτιρίου των Χάνσεν και Τσίλερ /

 

κι αυτό γιατί το κακό με τα συνθήματα και τα γκράφιτι έχει παραγίνει στους αποκαμωμένους τοίχους, ενώ η ανεξέλεγκτη χρήση ναρκωτικών φαίνεται να έχει πάρει εφιαλτικές διαστάσεις /

 

το τελευταίο εξάμηνο του 2012 υπάλληλοι της Ακαδημίας ανέσυραν νεκρούς δύο ανθρώπους από τον φωταγωγό που βρίσκεται πίσω από τα αγάλματα στην πρόσοψη /

 

φυσικά, η περίφραξη είναι «ξένη» με την εικόνα της Αθηναϊκής Τριλογίας και το πνεύμα της διαμόρφωσής της πριν από 1,5 και πλέον αιώνα /

 

αλλά δεν τους αδικώ καθόλου τους ανθρώπους της Ακαδημίας /

 

εφόσον η κοινωνία μας αδυνατεί να προστατέψει στοιχειωδώς ένα από τα ευγενέστερα κτίρια του αθηναϊκού νεοκλασικισμού, θα το κάνουν τα κάγκελα /

 

υπάρχει η άποψη που λέει «γιατί να μην εξαντλήσουμε άλλες μεθόδους, πριν φτάσουμε στα κάγκελα;» /

 

ή εγκαλούμε την αστυνομία γιατί δεν κάνει καλά τη δουλειά της /

 

ποιες μεθόδους ακριβώς; /

 

να ζητήσουμε από τους ανθρώπους που γράφουν συνθήματα στις πέτρες της Ακαδημίας ή να ζητήσουμε από την Ακαδημία να καθαρίσει τους τοίχους, ενώ ξέρουμε πολύ καλά ότι την επόμενη ημέρα θα βρίσκονται στα ίδια χάλια; /

 

από τη στιγμή που δεν μπορούμε να έχουμε κλούβα της αστυνομίας 24 ώρες το 24ωρο στην Ακαδημία (και ευτυχώς), χίλιες φορές τα κάγκελα /

 

αύριο κιόλας.