Baby Driver

0

Ένας νεαρός οδηγός που σχεδιάζει τη διαφυγή ληστών με παράδοξο τόπο που βασίζεται στη μουσική προσπαθεί να αλλάξει τη ζωή του όταν ερωτεύεται μια σερβιτόρα.

Σπάνια μια καθαρά ψυχαγωγική περιπέτεια καταφέρνει να διατηρεί αμείωτο ρυθμό στη δράση και να επιτρέπει στους χαρακτήρες να βγάλουν νόημα, χωρίς να ακυρώνει την εντελώς διασκεδαστική φύση της αφήγησής της.

Στο «Baby Driver» ο πρωταγωνιστής, που μοιάζει πιο πιτσιρικάς απ' ό,τι είναι στην πραγματικότητα, εξού και το όνομα Baby, είναι άσος στην οδήγηση και ειδικεύεται στο να φυγαδεύει ληστές αμέσως μετά τα προγραμματισμένα χτυπήματά τους σε τράπεζες.

Για τις ωρολογιακά προσχεδιασμένες «βρομοδουλειές» τον προσλαμβάνει ο μηδενιστής Doc, από τον οποίο είχε κάποτε κλέψει ένα αυτοκίνητο και έκτοτε προσπαθεί να τον ξεπληρώσει.

Ο Baby έχει μια μόνιμη πάθηση στα αυτιά, που σχετίζεται με μια τραγική ιστορία των παιδικών του χρόνων, γι' αυτό και χρησιμοποιεί συνεχώς ακουστικά, ακούγοντας παλιά ροκ και σόουλ τραγούδια που ταιριάζουν απόλυτα στα αυτοκινητιστικά του αντανακλαστικά ‒ είναι τέλειος, εφευρετικός, ως άλλος μπούλης Bullitt, χρονομετρημένος ιδανικά στα στενά περιθώρια της εκάστοτε απόδρασης.

Ο λακωνικός νέος άνδρας φροντίζει τον κωφάλαλο «πατριό» του, έναν γηραιό μαύρο που τον εκλιπαρεί να αποφεύγει τα μπλεξίματα. Ο Baby γνωρίζει μια γκαρσόνα σε ένα τυπικό diner για ξενύχτηδες και την ερωτεύεται.

Επιτέλους, προσβλέπει σε κάτι άλλο εκτός από τη μουσική του και τα παράξενα mixtapes που σκαρώνει με συνομιλίες που ηχογραφεί ‒ μια γλυκιά ουτοπία, easy like a Sunday morning, που τραγουδούσαν και οι Commodores του Λάιονελ Ρίτσι, πάνω στα συντρίμμια του εφιάλτη που τον καταδιώκει, διακόπτοντας οδυνηρά το αδιάλειπτο τέμπο του, και που δεν τολμά να ομολογήσει σε κανέναν.

Ο Βρετανός σκηνοθέτης Έντγκαρ Ράιτ, δημιουργός του «Hot Fuzz» και του «Shaun of the Dead», ενσωματώνει το ταλέντο του στην κωμωδία, μαζί με την ποπ τρέλα που επέδειξε στον «Scott Pilgrim», και το γυρίζει σε ένα φουλ αμερικανικό μωσαϊκό κινηματογραφικών τεχνασμάτων (που γεμίζουν χοντρό τόμο, για τους πολύ παρατηρητικούς), φτιάχνοντας ουσιαστικά ένα μουσικό ρομάντσο με περίτεχνη και αξιοθαύμαστη ελαφράδα, συνυφασμένο με τους κώδικες της περιπέτειας καταδίωξης.

Οι αστραπιαίες σκηνές με το κατακόκκινο, πειραγμένο Subaru στους δρόμους της Έντασης (στην Aτλάντα της Τζόρτζια) κόβουν την ανάσα, αλλά δεν σκουπίζουν το χαμόγελο από τα χείλη του θεατή.

Ενώ η μπάντα των κλεφτών και των αμαρτωλών που παρακολουθούν τις απίστευτες επιδόσεις του Baby με ανάμεικτα συναισθήματα δεν επιδιώκει βάθος, μένοντας σε ένα συγκεκριμένο περίγραμμα δράσης, το μωρουδίστικο πρόσωπο του Άνσελ Έλγκορτ ως Baby ισορροπεί το δαιμονισμένο run and gun με εσωστρέφεια και τρυφερότητα (όχι, δεν ξεμακραίνει ως τον λυρισμό) και συνδέεται ανεξίτηλα με ένα απολαυστικό, πρωταγωνιστικό soundtrack-ταπετσαρία που χωράει άνετα τους Spencer Davis Group που ξεκινούν με το «Bellbottoms», τους Golden Earring και τον Αλέξις Κόρνερ, μέχρι την Κάρλα Τόμας, τον Μπάρι Γουάιτ και τους Detroit Emeralds, καταλήγοντας στο αξέχαστα παλαβό '70s «Hocus Pocus» των Focus, με το ατελείωτο σόλο του Γιαν Άκερμαν, σε ένα μοντάζ για Νόμπελ.

Το γαλβανισμένο «Baby Driver» είναι ένα ευτυχές παράγωγο πολλών αγαπημένων θεμάτων του σινεμά του Ταραντίνο και με λίγη φαντασία η αμερικανική ταινία που δεν έκανε ποτέ ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Χάρμα!

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ