Πέθανε ο Γκάρι Κερτς, παραγωγός των πρώτων ταινιών Star Wars

Πέθανε ο Γκάρι Κερτς, παραγωγός των πρώτων ταινιών Star Wars Facebook Twitter
EPA
1

Ο παραγωγός των πρώτων ταινιών Star Wars, Γκάρι Κερτς πέθανε την Κυριακή από καρκίνο σε ηλικία 78 ετών, όπως ανακοίνωσε η οικογένειά του.


Εκτός από το ότι βοήθησε να μεταφερθούν οι ιστορίες του Skywalker στη μεγάλη οθόνη, ο Κερτς ήταν παραγωγός των ταινιών "American Graffiti" και "The Dark Crystal."

Η καριέρα του ήταν στενά συνδεδεμένη με εκείνη του σκηνοθέτη, σεναριογράφου και δημιουργού της σάγκα ταινιών επιστημονικής φαντασίας Τζορτζ Λούκας, αλλά οι δρόμοι τους χώρισαν μετά από προβλήματα στην παραγωγή του "The Empire Strikes Back" (Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται).

Ο Κερτς υποστήριξε την ιδέα για το Star Wars ανάμεσα σε πολλά project και βοήθησε τον Λούκας να διαχειριστεί την έλλειψη ενθουσιασμού της 20th Century Fox για μία ταινία που είχε απορρίψει ως "B-movie".

Όταν το Star Wars έγινε τεράστια επιτυχία, οι Λούκας και Κερτς αποφάσισαν να κάνουν το sequel.

Ο Λούκας έδωσε τα ηνία στο σκηνοθέτη Ίρβιν Κέρσνερ, αλλά η παραγωγή βγήκε εκτός προγράμματος και ο Λούκας αναγκάστηκε να βάλει το χέρι στην τσέπη του για να ολοκληρώσει την ταινία, σύμφωνα με το Variety.

Ο Κερτς ανέλαβε στην ταινία καθήκοντα βοηθού σκηνοθέτη. Όταν ήρθε η ώρα να γυριστεί το "Return of the Jedi" ο Κερτς αντικαταστάθηκε από τον Χάουαρντ Καζάντζιαν στην παραγωγή.

Ο ηθοποιός Μάρκ Χάμιλ παρομοίωσε τον χωρισμό Λούκας - Κερτς σαν «να παίρνουν διαζύγιο η μαμά και ο μπαμπάς».

Ο Μαρκ Χάμιλ είναι μεταξύ των πολλών εκπροσώπων της κινηματογραφικής βιομηχανίας που απέτισαν φόρο τιμής στον Γκάρι Κερτς. «Έχασα έναν φίλο» έγραψε στο Twitter.

Σε μια συνέντευξη του το 2010 στην εφημερίδα "Los Angeles Times", ο Κερτς είχε πει ότι οι ταινίες έγιναν πολύ εμπορικές.

«Η βιομηχανία παιχνιδιών άρχισε να κατευθύνει την αυτοκρατορία [Lucasfilm]» είχε τονίσει. «Είναι ντροπή. Είναι φυσικό να λαμβάνουν αποφάσεις που προστατεύουν τον κλάδο των παιχνιδιών, αλλά αυτό δεν είναι το καλύτερο για την παραγωγή ποιοτικών ταινιών» είχε υποστηρίξει.

Ο Γκάρι Κερτς ξεκίνησε ως βοηθός σκηνοθέτη στο "Ride in the Whirlwind" (Καλπάζοντας στη θύελλα) ενός χαμηλού προϋπολογισμού γουέστερν του 1966 με πρωταγωνιστή τον άγνωστο τότε Τζακ Νίκολσον. Τη δεκαετία εκείνη έγινε διευθυντής παραγωγής και βοηθός σκηνοθέτη σε μια σειρά φωτογραφικών ειδών, όπως "Voyage to the Prehistoric Planet" και "Beach Ball".

Άφησε επίσης το Χόλιγουντ από το 1966 έως το 1969 για να υπηρετήσει στους Πεζοναύτες κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ.

«Ο Γκάρι ήταν αγαπημένος σύζυγος, πατέρας, παππούς, φίλος, συνάδελφος και μέντορας, του οποίου το έργο και το ταλέντο κάλυπταν την κινηματογραφία, τη φωτογραφία, τη μουσική και την ιστορία του κινηματογράφου» αναφέρεται στην ανακοίνωση της οικογένειάς του.

«Ήταν ένας πεζοναύτης, ένας ταξιδιώτης στον κόσμο, εξωστρεφής και συμπονετικός άνθρωπος (...) Ο Γκάρι ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος, ο οποίος θα μας λείψει πολύ. Ολόκληρη η οικογένειά του σας ευχαριστεί για τις τρυφερές σας σκέψεις».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια