Πες το με ένα (κινηματογραφικό) φιλί

Πες το με ένα (κινηματογραφικό) φιλί Facebook Twitter
0

Το ερωτικό φιλί ως θεμέλιο λίθο και κινητήρια δύναμη κάθε κινηματογραφικής ερωτικής  ιστορίας που σέβεται τον εαυτό της όλοι ξέρουμε πόσο καθοριστικό είναι και πόσο συγκλονιστικά άφθαρτο έχει παραμείνει μέσα σε όλα τα άλλα που έχουν αλλάξει αυτά τα περίπου εκατό χρόνια του σινεμά.

Αυτό που δεν ήταν γνωστό μέχρι πρότινος ήταν η χρονική αφετηρία του πρώτου κινηματογραφικού φιλιού. Οι περισσότεροι αναφέρανε το παρακάτω απόσπασμα γυρισμένο το 1900 στο στούντιο του Τόμας Έντισον στη Νέα Υόρκη.

Ωστόσο όπως έγινε γνωστό τελικά το πρώτο κινηματογραφικό φιλί δόθηκε 4 χρόνια νωρίτερα, το 1896, πίσω από το οποίο πάλι εμπλεκόταν ο Τόμας Έντισον αφού και αυτό είχε γυριστεί στο περίφημο Black Maria studio του στο New Jersey, το πρώτο κινηματογραφικό στούντιο που φτιάχτηκε στην Αμερική (το 1893). Το φιλμάκι διαρκούσε 47 δευτερόλεπτα και είχε τίτλο (τι άλλο;) “The Kiss” και ήταν το φινάλε το θεατρικού μιούζικαλ The Widow Jones . Το φιλί το έδινε στον John Rice η καναδή ηθοποιός May Irwin σε μια εποχή μάλιστα που το να φιλιέσαι σε δημόσια μέρη ήταν απαγορευμένο σύμφωνα με τα ήθη της τότε εποχής. Οπότε μάλλον δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το μίνι σκάνδαλο που ξεσήκωσε και γιατί απαγορεύτηκε μετά από λίγο η αναπαραγωγή του. Ένας κριτικός της εποχής μάλιστα είχε γράψει σε εφημερίδα το πόσο αηδιαστικό ήταν να παρακολουθείς αυτή την ανελεήτη τριβή μεταξύ των χειλιών των  2 πρωταγωνιστών και μάλιστα μεγεθυμένη στη κινηματογραφική οθόνη (the horror-the horror! λολ). Ο κινηματογραφικός κύβος βέβαια είχε ριφθεί.

Δες το βίντεο εδώ:


0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.