O Λεονάρντο ντα Βίντσι είχε φτιάξει ένα κρυφό αντίγραφο του «Μυστικού Δείπνου» που διασώζεται μέχρι σήμερα

O Λεονάρντο ντα Βίντσι είχε φτιάξει ένα κρυφό αντίγραφο του «Μυστικού Δείπνου» που διασώζεται μέχρι σήμερα Facebook Twitter
0

O «Μυστικός Δείπνος» του Λεονάρντο ντα Βίντσι δεν είναι απλώς ένας πίνακας με μεγάλη ιστορία. Είναι ταυτόχρονα ένας από τους μεγαλύτερους θριάμβους, αλλά και από τις μεγαλύτερες τραγωδίες της ιστορίας της Τέχνης.

Γιατί όταν ο σπουδαίος αναγεννησιακός καλλιτέχνης αποφάσισε να «ζωντανέψει» μία από τις σημαντικότερες στιγμές των Ευαγγελίων ήταν αποφασισμένος να το κάνει με μέσα που ξεπερνούσαν όσα είχαν δοκιμαστεί στις τοιχογραφίες της εποχής του. 

Για την ακρίβεια επέλεξε μη δοκιμασμένες επιφάνειες και υλικά, χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά λάδι σε χρώμα κάτι που έδωσε τεράστια δραματική ένταση στην απεικόνιση του, ωστόσο της στέρησε τη διάρκεια ζωής μίας συνηθισμένης τοιχογραφίας. Μέσα σε λίγα χρόνια, ο «Μυστικός Δείπνος» άρχισε να αποσυντίθεται και φυσικά οι αιώνες που ακολούθησαν δεν υπήρξαν ιδιαίτερα ευγενείς απέναντι στο αριστούργημα του ντα Βίντσι. 

Για την ακρίβεια καθόλου ευγενείς: από την αρχική δημιουργία, μόνο ένα 20% της ζωγραφιάς παρέμεινε άθικτο, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη τη διαδικασία συντήρησης ή ακόμη και αποκατάστασης του έργου. Όμως, τι θα συνέβαινε αν υπήρχε ένας τρόπος να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω και να μπούμε στο εργαστήριο του δαιμόνιου Λεονάρντο; Τι θα αντικρίζαμε, αν μπορούσαμε να δούμε τη θρυλική ζωγραφιά του, ακριβώς όπως την είχε δημιουργήσει τότε; 

Όταν o Jean-Pierre Isbouts και o Christopher Heath Brown συγγραφείς του βιβλίου "The Young Leonardo: The Evolution of a Revolutionary Artist, 1472–1499" έκαναν την προσωπική έρευνα τους για τη ζωή και το έργο του καλλιτέχνη, ίσως το να πέσουν πάνω σε ένα αντίγραφο του «Μυστικού Δείπνου» να το θεωρούσαν απλώς αδιανόητο. 

  

Όμως, όταν σε ένα πάρτι φίλος τους τους ενημέρωσε ότι υπήρχε αντίγραφο του πίνακα, που συμπληρώθηκε από τον ίδιο τον Λεονάρντο στο εργαστήριο του, τότε η έρευνα πήρε διαφορετική τροπή. Για την ακρίβεια οι δύο ερευνητές που συνυπογράφουν αυτή την ενδιαφέρουσα βιογραφία του Λεονάρντο, βρέθηκαν σε μια απομακρυσμένη μονή στο Tongerlo του Βελγίου, μια ώρα έξω από την Αμβέρσα.

 

Στο παραπάνω βίντεο καταγράφονται τα βασικά σημεία αυτής της συναρπαστικής διαδρομής που τελικά οδηγεί όχι απλώς σε ένα αντίγραφο του σπουδαίου πίνακα από τα χέρια του δημιουργού του, αλλά σε μία συγκλονιστική αποκάλυψη που αλλάζει την ιστορία της Τέχνης -και του ντα Βίντσι, ειδικώς- όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. 

Με στοιχεία από το artnet.com

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.