Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter

Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια»

1

Γεια σας, με λένε Λήδα, είμαι φοιτήτρια στη σχολή Καλών Τεχνών και θέλω να σας κάνω μια πρόταση, δεν έχετε να κερδίσετε κάτι, είναι για την πτυχιακή μου.

- Να σου δώσω ένα σταθερό να με πάρεις να μην πληρώνεις; Καταλαβαίνεις για τί άνθρωπο μιλάμε», μου λέει όλο νόημα η Λήδα Στάμου, η προσφάτως πτυχιούχος της ΑΣΚΤ που είχε την ιδέα, στα πλαίσια της πτυχιακής της εργασίας, να συνδυάσει την φωνή και την παρουσία της Κατερίνας Στανίση με τη φωνή της Lana Del Ray στο κομμάτι Salvatore που συζητήθηκε πολύ (θετικά) απ' τη στιγμή που ανέβηκε στο YouTube εδώ και λίγες μέρες.

Και κατάλαβα καλά για τί άνθρωπο πρόκειται όταν μερικές ώρες αργότερα από την ώρα που μας επισκέφθηκαν οι δυο τους στο γραφείο αναγκάστηκα, όλο ντροπή, να την ξαναπάρω τηλέφωνο ζητώντας της να μου επαναλάβει όλα όσα μου είπε στη συνάντησή μας διότι το κασετοφωνάκι μου δεν είχε γράψει τίποτα απολύτως. Όλεθρος δηλαδή. «Γράψε το τηλέφωνο του σπιτιού να με πάρεις εδώ να στα ξαναπώ. Σιγά το πρόβλημα», με αποστόμωσε. Και ξεκίνησε να μου ξαναλέει την ιστορία.

Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Στην αρχή φοβήθηκα λίγο διότι νόμιζα ότι θα το τραγουδούσα στα αγγλικά αλλά ευτυχώς μου ζήτησαν να τραγουδήσω το ρεφρέν το οποίο είχε και κάποιες ιταλικές λέξεις. Ε, και όσο να' ναι τα ιταλικά είναι πιο εύκολα απ' τα αγγλικά.

«Πριν κάποιους μήνες έκανα ορισμένες παραστάσεις με τον Καρελά σ' ένα μαγαζί στην Πατησίων, στο Ίλιον μαζί και με τους String Demons. Ήρθε λοιπόν η Λήδα, που είχε την ιδέα και που σπουδάζει στην Καλών Τεχνών, μαζί με τον Χάρη, τον σκηνοθέτη της, και προσπαθούσε να μου εξηγήσει για κάτι που ήθελαν να κάνουν μαζί μου. Μου έλεγαν διάφορα.. Όμως εγώ ήμουν μέσα στην ένταση της δουλειάς και δεν μπορούσα να καταλάβω και πολλά πράγματα. Τους έδωσα το τηλέφωνό μου να με πάρουν. Με πήρε η Λήδα και μου τα ξανάπε, αν και δεν τα κατάλαβα πολύ καλά. Όμως επειδή μου είπε πως ήταν φοιτήτρια έδειξα μια κατανόηση και της απάντησα "Βεβαίως, γιατί όχι; Να το κάνουμε." Κι έτσι ένα κυριακάτικο μεσημέρι που έκανε πολλή ζέστη πήγαμε στο σπίτι της Ξανθής, μιας επίσης νέας κοπέλας φίλης τους, η οποία θα έφτιαχνε λίγο τον ήχο. Όχι τίποτα επαγγελματικό. Επίτηδες θελήσαμε να μην το πάμε προς τα 'κει, γι' αυτό και δεν έγινε ηχογράφηση σε στούντιο. Έγιναν κάπως όλα πιο αυθόρμητα. Το γύρισμα έγινε μέσα σε ένα δωμάτιο του σπιτιού, μπροστά σε ένα μαύρο πανί. Μου έβαλαν να ακούσω το τραγούδι της Lana Del Ray.

Δεν την είχα ξανακούσει ποτέ. Την άκουσα μαζί τους και, αν και δεν μπορώ να συγκριθώ με την εμβέλειά της, μπορώ να πω ότι είμαστε πολύ κοντά φωνητικά. Εννοώ είναι μπάσα και η δική της φωνή και βγάζει κι ένα συναίσθημα, χωρίς να φωνάζει και να σπάει τζάμια.

Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter

Στην αρχή φοβήθηκα λίγο διότι νόμιζα ότι θα το τραγουδούσα στα αγγλικά αλλά ευτυχώς μου ζήτησαν να τραγουδήσω το ρεφρέν το οποίο είχε και κάποιες ιταλικές λέξεις. Ε, και όσο να' ναι τα ιταλικά είναι πιο εύκολα απ' τα αγγλικά. Οι λήψεις όλες και το τραγούδι έγιναν μέσα σε αυτό το δωμάτιο. Όλα έγιναν πολύ απλά. Γι' αυτό και βγήκε πολύ αληθινό.»

Από τη δική της πλευρά η Λήδα δεν πίστευε ότι θα το κάνει μέχρι και που πήγε να την πάρει απ' το σπίτι της. «Την βρήκα καλοκαιριάτικα με 40 βαθμούς να με περιμένει με ένα μπουκάλι νερό και το φουστάνι της σε μια τσάντα. Άκουσε πρώτη φορά το κομμάτι και άρχισε αμέσως να το σιγοτραγουδάει. Ήταν πολύ σημαντικό για μένα να της αρέσει και ευτυχώς της άρεσε, το ένιωσε και την αφήσαμε ελεύθερη να αυτοσχεδιάζει και να κάνει ό,τι θέλει στην κάμερα. Και τα έκανε όλα τέλεια. Ήταν μια μέρα με καύσωνα σε ένα διαμέρισμα στο Παγκράτι, με το Χάρη Λαλούση που έκανε το γύρισμα και την Ξανθή Γεωργακοπούλου-Ντάβου στην ηχογράφηση. Τέσσερις διαφορετικοί άνθρωποι, ο καθένας με τα δικά του, ξαφνικά απόλυτα συντονισμένοι. Γι' αυτό ακριβώς αφήσαμε όσο μπορούσαμε το αποτέλεσμα ήσυχο και ακατέργαστο, όπως καταγράφηκε εκείνη τη στιγμή.»

Λίγο νωρίτερα η Λήδα μου είχε εξηγήσει ότι είχε πάντα μεγάλη αδυναμία και στην Κατερίνα Στανίση αλλά και στην Lana Del Ray. Η γενικότερη ιδέα της πτυχιακής- που περιλάμβανε γλυπτά, προβολές, σχέδια- έχει να κάνει με τη διαχείριση των γεγονότων την ώρα που συμβαίνουν και αφού έχουν συμβεί και πώς η μνήμη αλλοιώνει τη μορφή. «Σκέφτηκα να φτιάξω ένα βίντεο, ένα (ας πούμε) ντουέτο ανάμεσα σε δύο τραγουδίστριες ερωτικών τραγουδιών που, τουλάχιστον στο δικό μου το μυαλό, η μία (Lana Del Ray) τραγουδάει για την αγάπη όταν συμβαίνει και η άλλη (Κατερίνα Στανίση) όταν τελειώνει. Σαν να βάλαμε μαζί την ιέρεια της αρχής με την ιέρεια του τέλους, έτσι για να πιάσουμε όλο το φάσμα. Γιατί το Salvatore; Είναι το κομμάτι που ζητούσε ο κόσμος στην τελευταία συναυλία της Lana Del Ray στην Αθήνα και αυτή δεν το είπε. Οπότε το είπε η Στανίση!».

Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter
«Την βρήκα καλοκαιριάτικα με 40 βαθμούς να με περιμένει με ένα μπουκάλι νερό και το φουστάνι της σε μια τσάντα. Άκουσε πρώτη φορά το κομμάτι και άρχισε αμέσως να το σιγοτραγουδάει...». Η Λήδα Στάμου, που είχε την ιδέα, να «μιξάρει» Στανίση με Lana Del Ray, αγκαλιάζει τη Κατερίνα Στανίση στα γραφεία της LIFO... Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Τι έγινε στη παρουσίαση της πτυχιακής εργασίας στην ΑΣΚΤ. « Όταν πήγα στην Σχολή και είδα τον κόσμο που το παρακολουθούσε στη μεγάλη οθόνη, συγκινήθηκα. Και είδα ότι ήταν κι εκείνοι πολύ συγκινημένοι και μου άρεσε πολύ αυτό. Πρόσεξε! Δεν είναι ότι κάνω ό,τι να ναι. Αλλά αυτά τα παιδιά με προσέγγισαν με μεγάλη ευγένεια και κατάλαβα τις καλές τους προθέσεις. Τα νοιάστηκα που ήταν φοιτητές. Θέλησα να τα βοηθήσω. Ε, και μου βγήκε σε καλό. Δεν το έκανα για όφελος δικό μου. Το έκανα γιατί μίλησε στη καρδιά μου. Έχω αδυναμία στη νεολαία και ειδικά στα παιδιά που προσπαθούν και θέλουν να σπουδάσουν. Και στην τελική δεν έκανα και κάτι εγώ. Τα παιδιά το έκαναν. Το φοβερό είναι ότι αν και έγινε με ερασιτεχνικό τρόπο το αποτέλεσμα είναι άψογο. Αυτή είναι διαφορά όταν κάτι έχει τέχνη μέσα του. Γιατί η τέχνη δεν θέλει και πολλές φανφάρες».

Για την ιστορία η Λήδα Στάμου αποφοίτησε με 9,71 στο μέσο όρο αν και η ίδια σχεδόν απολογείται λέγοντας « Γενικά βάζουν καλούς βαθμούς στην ΑΣΚΤ!»

Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter
Τη μέρα που η Κατερίνα Στανίση πέρασε για ένα «γεια» Facebook Twitter

info

H Κατερίνα Στανίση εμφανίζεται στο ΦΩΣ Live – Paparazzi στον Πειραιά ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε το νέο της τραγούδι δια χειρός Ναταλίας Γερμανού και Λεωνίδα Σώζου και με τίτλο «Άλλη γυναίκα».

Μουσική
1

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM