Στο μυαλό του Παύλου Παυλίδη

Στο μυαλό του Παύλου Παυλίδη Facebook Twitter
0

ΑΠ' O,ΤΙ ΦΑIΝΕΤΑΙ, μου αρέσει να υπάρχει μια σταθερή παρέα και να προχωράμε τον τρόπο που παίζουμε και βλέπουμε τα κομμάτια. Επιπλέον, επειδή ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της δουλειάς είναι οι συναυλίες, είναι ακόμα πιο σημαντικό να υπάρχει μια ομάδα με την οποία να μπορείς να ταξιδέψεις -τουλάχιστον- ευχάριστα. Είμαστε σαν μια παρέα φίλων που με αφορμή τις συναυλίες συναντιέται και εξελίσσει τη σχέση της. Κάθε φορά είναι ωραία στο πάλκο με τους B-Movies. Είμαστε μεγάλα παιδιά όλοι και δεν βρισκόμαστε όπως οι νεότεροι στα προβάδικα για να παίξουμε 25 φορές το ίδιο τραγούδι. Έτσι, κάθε μας συναυλία είναι σαν βουτιά στο κενό. Η πρόβα μας είναι το sound check. Αν θέλεις να το ζήσεις με αυτό τον τρόπο, πρέπει να εμπιστεύεσαι αυτόν που έχεις δίπλα σου και κάπως έτσι είμαστε μεταξύ μας.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑIΟΣ ΜΟΥ ΔIΣΚΟΣ είναι σίγουρα πιο «ελαφρύς». Ό,τι ανοιξιάτικο έχει αυτή η δουλειά ξεκινάει με το πρώτο τραγούδι, το «Αυτό», που ήταν μια μπαλάντα ήσυχη και εσωτερική, όπως την είχα κατασκευάσει με την κιθάρα. Όπως είναι φυσιολογικό, όταν φτιάχνεις τραγούδια με μια κιθάρα στο σπίτι σου υπάρχει μια ησυχία: δεν περνάνε τα τρένα και τα πλοία μέσα στο σαλόνι σου, μετά τα βλέπεις αυτά. Όταν πήγα να ηχογραφήσω, συνειδητοποίησα πως ήθελα να βγει κάτι διαφορετικό, είχα την ανάγκη να κάνω ένα πιο ματζόρε «Αφού λοιπόν ξεχάστηκα», γι' αυτό κι έχω κρατήσει έναν πιο ακουστικό ήχο στα περισσότερα τραγούδια.

Η ΙΔEΑ ΓΙΑ ΤΟ REMASTER του «Αφού λοιπόν ξεχάστηκα» δεν ήταν δική μου. Να σου πω την αλήθεια, νομίζω πως προτιμώ την πρώτη του έκδοση. Ήταν ιδέα του Πάνου Θεοφανέλλη, μου το έκανε σαν δώρο: πήρε το δισκάκι και πήγε στη Νέα Υόρκη, θέλοντας με τον τρόπο του να με ευχαριστήσει επειδή αγαπούσε πολύ τον δίσκο. Δεν μπήκα εγώ στη διαδικασία να το κάνω. Μου φάνηκε καλή ιδέα, πιο πολύ από περιέργεια παρά κάτι άλλο.

ΕIΝΑΙ ΠΟΛY OΜΟΡΦΟ συναίσθημα, όταν επιστρέφεις σε έναν δίσκο σου έπειτα από έναν χρόνο χωρίς να τον έχεις ξανακούσει. Όπως και να το κάνουμε, όταν ασχολείσαι με μια παραγωγή για μήνες και είσαι καθημερινά σε ένα στούντιο, περνάς μια έντονη δοκιμασία. Καθρεφτίζεσαι συνέχεια και ανυπομονείς να τελειώσει για να φύγεις από αυτό τον καθρέφτη, να πας τις βόλτες σου και να καταφέρεις, όταν επιστρέψεις, να το δεις πιο αντικειμενικά. Αυτό είναι κάτι που το ζουν όλοι οι μουσικοί. Συνειδητοποιείς πως όταν είσαι στο στούντιο είναι σαν να δουλεύεις μια μεγάλη τοιχογραφία. Είσαι κολλημένος στον τοίχο για να φτάνει

το χέρι σου και το πινέλο και επικεντρώνεσαι τόσο πολύ στη λεπτομέρεια

με αποτέλεσμα να χάνεις το σύνολο. Μόλις περάσει ο απαραίτητος χρόνος και μόνο τότε μπορείς να επιστρέψεις στο παλιό σου υλικό. Είναι μια πολυτέλεια αυτό, αφού μόνο έτσι μπορείς να προχωρήσεις. Είτε σε ικανοποιεί αυτό που ακούς είτε όχι. Το παρατήρησα αυτές τις μέρες, που έπεσε

στα χέρια μου μετά από καιρό το «Άλλη μια μέρα». Υπήρχαν πράγματα που δεν είχα προσέξει τότε επειδή ήμουν επικεντρωμένος σε κάποια λεπτομέρεια, στον ήχο μιας κιθάρας ή στον ήχο της φωνής.

EΧΕΙ ΠΛAΚΑ το δισκογραφικό κομμάτι - το στούντιο είναι μια τελείως διαφορετική διαδικασία από τις συναυλίες. Είναι κάτι τελεσίδικο που θα μείνει, κάτι που δεν μπορείς να αλλάξεις. Αυτή είναι και η μαγεία των συναυλιών. Σε απελευθερώνουν από τη φόρμα που έχεις δώσει ήδη. Συνήθως, μετά από 2-3

χρόνια τα τραγούδια καταφέρνουν να αποκτήσουν την πιο μεγάλη τους δύναμη. Να πάρουν την τελική τους μορφή.

ΝΟΜIΖΩ ΠΩΣ ΤΟ ΚΟΙΝO που παρακολουθεί τη δουλειά μου, ακόμα και από την εποχή των Σπαθιών, το κάνει με αφορμή τους στίχους. Αυτό προσέχουν, πιστεύω, περισσότερο και συνήθως είναι και η δική μου αφετηρία. Τελευταία, βέβαια, μου έχει συμβεί κάτι πρωτόγνωρο ως διαδικασία. Να σκέφτομαι μια καινούργια μελωδία και να την ηχογραφώ στο κινητό μου. Δεν φανταζόμουν ποτέ πως θα χρησιμοποιούσα ένα τηλέφωνο για κάτι τέτοιο.

ΔΕΝ ΚΑΤAΦΕΡΑ τελικά να παίξω στη συναυλία για τους μετανάστες και δεν ξέρω αν θέλω να κάνω σχόλιο γι' αυτό. Είναι θλιβερή η διαστρέβλωση από τα μέσα ενημέρωσης ως προς το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα με αυτούς τους ανθρώπους, που τους έχουμε πετάξει σε μια άκρη. Είναι απίστευτο να

παρατηρείς πώς μετακινούν όπου και όπως θέλουν μια συζήτηση, απομακρύνοντας τον κόσμο από αυτό που πραγματικά συμβαίνει.

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚH ΚΡIΣΗ αφορά περισσότερο ανθρώπους που δεν είναι δίπλα μας. Είναι πιο πολύ πρόβλημα αυτών που είχαν λεφτά και όχι όσων περνούσαν ήδη δύσκολα. Τους δεύτερους τους επηρεάζει συγκριτικά πολύ λιγότερο. Έχουν καταφέρει, όμως, να μετατοπίσουν το πρόβλημα προς τα εμάς, ενώ δεν είναι έτσι τα πράγματα.

ΣΤΗ ΣΥΝΑΥΛIΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒAΤΟΥ θα είναι μαζί μας και ο φαντάρος της παρέας, ο Ορέστης. Ο κακομοίρης, στην άδειά του θα φύγει από ένα φυλάκιο στον Έβρο και θα έρθει μόνο και μόνο για να παίξει μαζί μας. Θα παίξουμε και δύο καινούργια κομμάτια.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM