Intergalactic soul-hop

Intergalactic soul-hop Facebook Twitter
0

Έχουν περάσει τρία χρόνια από τότε που ο Questlove των Roots δήλωνε με ενθουσιασμό: «Έχω ακούσει το άλμπουμ εφτά συνεχόμενες φορές, ανάγκασα 23 φίλους μου να το ακούσουν 3 μέρες ασταμάτητα, ακόμα και φυλακή θα πάω για το άλμπουμ των Platinum Pied Pipers!». Ο δίσκος που του είχε προκαλέσει τον παροξυσμό ήταν το Triple P, το πρώτο άλμπουμ του ντουέτου από το Detroit που εμφανίστηκε λίγο πριν τον πρόωρο χαμό του Dilla -και κατά κάποιον τρόπο επισκιάστηκε από το θάνατό του. Ο Waajeed (των Slum Village) και ο Saadiq (προστατευόμενος του παραγωγού της Motown Barrett Strong) που είναι φίλοι και συνεργάτες από το 1992 χρειάστηκαν 13 ολόκληρα χρόνια για να κυκλοφορήσουν ολοκληρωμένη δουλειά τους, άξιζε όμως η αναμονή. Στο «LA Weekly» υποδέχτηκαν το δίσκο με τον ίδιο ενθουσιασμό, γράφοντας διθυράμβους: «Ενώ ο Waajeed έφτιαχνε χιπ χοπ για το δρόμο με το σχήμα των Slum Village, τώρα φτιάχνει Intergalactic σόουλ με τους PPP. Το ντεμπούτο τους για την Ubiquity έχει δημιουργήσει οχλοβοή στον αέρα και τρεμούλα στις πίστες». Στο μεταξύ αποφάσισαν να απλοποιήσουν το όνομά τους (τώρα είναι απλά PPP), κυκλοφόρησαν ένα νέο εξαιρετικό ep, ενώ τις επόμενες μέρες ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν το δεύτερο άλμπουμ τους με τίτλο Abundance. Αυτή τη φορά υπόσχονται περισσότερο progressive ήχο, εμπλουτισμένο με παλιά και νέα στοιχεία από την ποπ, τη house, το φανκ, τον ήχο του Detroit και φυσικά το χιπ χοπ φιλτραρισμένα μέσα από το μοναδικό τους όραμα για τη μουσική του μέλλοντος. Ο Waajeed αναφέρει ότι ο πατέρας του τού πρωτοσύστησε τη μουσική των Kraftwerk και οι αναμνήσεις του περιλαμβάνουν τους γονείς του να χορεύουν το «No UFOs» σε ένα οικογενειακό πάρτι...

Ήταν μια στάνταρ εμπειρία αυτή για κάποιον που μεγαλώνει στο Detroit ή ήσουν ειδικά τυχερός να έχεις μια τόσο εξελιγμένη οικογένεια από μουσικής άποψης;

Πιστεύω ότι το Detroit είναι η αληθινή οικογένεια -μια δυσλειτουργική οικογένεια, αλλά ναι, μια οικογένεια! Ίσως να υπάρχουν άνθρωποι που δεν σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο στα στενά όρια μιας πόλης, αλλά πρέπει να παραβλέπεις αυτές τις διαφορές και να είσαι ανεκτικός -κάπως έτσι μαθαίναμε πράγματα...

Η τρέχουσα ρυθμική σκηνή που ανθίζει στην Αμερική και στην Ευρώπη, εκτός από μια εμφανή επιρροή από τον Jay Dee, φαίνεται να αντλεί έμπνευση κι απ' το War LP που κυκλοφόρησες πέρσι. Τι πιστεύεις για καλλιτέχνες όπως ο Flying Lotus και ο Samiyan καθώς και γι' άλλους Ευρωπαίους ομολόγους τους, όπως ο Hudson Mohawke και ο Rustie;

Νομίζω ότι η ίδια η σκηνή έχει τη δικιά της θέση και υπάρχουν πολλοί ταλαντούχοι άνθρωποι στο χώρο που σχετίζονται με αυτή. Επειδή είναι πολύ πιο σκοτεινή -σίγουρα πολύ πιο σκοτεινή από το νέο άλμπουμ των PPP- μου αρέσει αυτός ο ήχος, μου αρέσουν πραγματικά οι τύποι που έχουν εμφανιστεί. Άνθρωποι όπως ο Saimyam είναι καινοτόμοι, είμαι περήφανος που είμαι στον ίδιο χώρο με μερικούς από αυτούς -νομίζω ότι είναι οι Coltrane και οι Monk αυτής της περιόδου.

Πάρα πολλοί άνθρωποι αναμασούν την τελευταία τάση (των instrumental χιπ χοπ beats) και λένε απλά τα πράγματα που πιστεύουν ότι θα έπρεπε να λέγονται. Αυτός ήταν και ο λόγος που δούλεψα το WAR, το άλμπουμ όπου απλά είχα ένα δυο MCs κόντρα σε ένα LP γεμάτο ράπερς. Ειδικά εδώ στις ΗΠΑ δεν αισθάνομαι ότι υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που χρησιμοποιούν το χιπ χοπ γι' αυτό που δημιουργήθηκε αρχικά -ένα είδος επανάστασης, παρόμοια με τον Marvin Gaye, να χρησιμοποιείς τη φωνή σου για να πεις κάτι που αξίζει πραγματικά να ειπωθεί.

Μιλώντας ξανά για το άλμπουμ σου War, διάβασα σε μια κριτική να συγκρίνει κάποιος τον ήχο του με τον John Carpenter. Μμπορείς να δικαιολογήσεις αυτήν τη σύγκριση;

Ναι, σίγουρα την αποδέχομαι και νομίζω ότι είναι πραγματικά μια καλή σύγκριση. Ήθελα να ακούγεται σαν μια ταινία, σαν ένα ταξίδι σε σκοτεινό μέρος -μπορούσα μόνο να φανταστώ πώς θα ακουγόταν ο πόλεμος και η πρώτη μου σκέψη ήταν λίγο από το παλιό υλικό των Public Enemy, έτσι έψαξα μέσα μου και πραγματικά έσυρα τον εαυτό μου συναισθηματικά σε αυτά τα μέρη για να δημιουργήσω αυτή την υφή και αυτό τον ήχο. Έτσι, εντέλει, αυτή η σύγκριση βγάζει νόημα...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT