Για τον Zaf, το «Πες» είναι μόνο η αρχή Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Για τον Zaf, το «Πες» είναι μόνο η αρχή

0

Με ένα κομμάτι γίνεται χαμός αυτήν τη στιγμή στο ελληνικό TikTok: εκατοντάδες βιντεάκια ξεπετάγονται και διάφορα παιδιά το διασκευάζουν, κάνοντας δικές τους βερσιόν. Πρόκειται για το «Πες» του Zaf, μια μπαλάντα παιγμένη έτσι που να δίνει κάτι εντελώς φρέσκο στο ελληνικό τραγούδι. Εδώ η παραγωγή είναι αυτή που κάνει τη διαφορά και ο τρόπος ερμηνείας.

Το εντυπωσιακό με τον Γιάννη Ζαφειρίου, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, είναι ότι τα κάνει όλα μόνος του, γράφει τους στίχους, τη μουσική, ασχολείται με την παραγωγή, με το mixing και mastering, όντας αυτοδίδακτος

«Την παραγωγή συγκεκριμένα την έμαθα από βίντεο που έβλεπα στο YouTube», όπως μου εξομολογείται. «Από τα 15 άρχισα να κάνω δικές μου παραγωγές, που φυσικά ήταν χάλια», αναφέρει. Σήμερα είναι 25 χρονών. Δεν προέρχεται από μουσική οικογένεια, απλώς είχε το μικρόβιο.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. «Άκουγα αυτά που μας έβαζε η μητέρα μου στο αμάξι όταν μας πήγαινε σχολείο. Δεν τα έβαζε για να τα ακούμε εμείς αλλά η ίδια. Τότε ήταν της μόδας η Άννα Βίσση και η Βανδή» λέει γελώντας. Η γιαγιά του ήταν εκείνη που του έβαζε να ακούσει πιο ποπ μουσική, Tina Turner, Queen, Whitney Houston.

Δεν μπορώ να τραγουδήσω χωρίς συναίσθημα, μόνο διεκπεραιωτικά. Το αν ένα τραγούδι σού βγάζει πράγματα έχει να κάνει πολύ με το πώς το λέει ο καλλιτέχνης.

Από το δημοτικό ξεκίνησε να κάνει μουσικοθεατρικά εργαστήρια. «Έμαθα να δημιουργώ μια περσόνα και να μπαίνω σε έναν ρόλο». Γι’ αυτό και δημιούργησε τον Ζαφ, ένα alter ego «που δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορεί να κάνει. Ό,τι θέλει το κάνει. Οπότε δεν ονειρεύομαι, απλώς κάνω ό,τι μου λέει ο Ζαφ. Σαν Γιάννης είμαι πιο κλειστό άτομο και αγχώδης, όλα αυτά τα σβήνει ο Ζαφ επειδή έχει κάνει ήδη όσα θέλω να κάνω ως Γιάννης».

Για τον Zaf, το Πες ήταν μόνο η αρχή Facebook Twitter
Mου τη σπάει να βλέπω τη νέα γενιά καλλιτεχνών, δηλαδή τη γενιά μου, να μην τολμάει και να μη δίνει μάχη για την αλλαγή, αντιθέτως απλώς να βολεύεται με την πεπατημένη για λίγη φήμη και λίγα χρήματα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Την πρώτη του απόπειρα να ασχοληθεί πιο επαγγελματικά με τη μουσική την είχε κάνει στα 17 του, όταν πήγε στο «Voice». Ήταν γενικά μια θετική εμπειρία. «Έμοιαζε λες και ήμουν σε κάποια ταινία. Είχα την τιμή να είμαι στην ομάδα της Παπαρίζου. Ήταν σαν μαμά. Όταν έχεις άγνοια κινδύνου, περνάς πολύ καλά. Αν πας αγχωμένος, είναι θάνατος, θα σε καταβάλει. Αν δεν δουλέψεις με τον εαυτό σου, οπουδήποτε και να πας για να κριθείς, θα αγχωθείς».

Τον ρωτάω αν τον θυμούνται από αυτό το πέρασμά του στη μικρή οθόνη. «Υπάρχουν 2-3 άτομα που έχουν μείνει μαζί μου από τότε, με ακολουθούν, μου στέλνουν μηνύματα μέχρι σήμερα και μου λένε πόσο περήφανα είναι που τα κατάφερα και που γίνεται αυτό που θέλω. Είναι οι άνθρωποι που με είδαν από την πρώτη στιγμή, και συγκινούμαι πραγματικά».

Το «Πες» έγινε απρόσμενο viral. Το ανέβασε ένα βράδυ στα social media και μετά από δύο μέρες είχε πάνω από 100.000 likes στο TikTok. Ήταν τόση η επιτυχία του κομματιού που τον οδήγησε στο συμβόλαιό του με την Panik Records. Συναντηθήκαμε στην Αθήνα όταν κατέβηκε για να προετοιμαστεί για την εμφάνισή του στα φετινά Mad Awards αλλά και για την περιοδεία του με τις Melisses αυτό το καλοκαίρι.

Για τον Zaf, το Πες ήταν μόνο η αρχή Facebook Twitter
Την πρώτη του απόπειρα να ασχοληθεί πιο επαγγελματικά με τη μουσική την είχε κάνει στα 17 του, όταν πήγε στο Voice. Ήταν γενικά μια θετική εμπειρία. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Είναι πολύ χαρούμενος που τον συμπεριέλαβαν. Δεν του ήρθαν, όμως, όλα τόσο εύκολα. Δυστυχώς, η γιαγιά του, που τον μεγάλωσε, έφυγε από τη ζωή πέρσι, πριν προλάβει να χαρεί για την επιτυχία του. Μετά τον θάνατο του πατέρα του –τον έχασε λίγο πριν γεννηθεί– ανέλαβε την ανατροφή του, επειδή η μητέρα του εργαζόταν συνεχώς «για να έχουμε χρήματα», όπως μου λέει. Παρά τις ατυχίες και την εκμετάλλευση που ένιωσε από την προηγούμενη δισκογραφική εταιρεία στην οποία είχε υπογράψει, δεν το έβαλε κάτω ούτε τα παράτησε. 

Η αισθητική του θυμίζει αρκετά Harry Styles, αν και η μεγαλύτερη επιρροή του είναι ο Labrinth, ο παραγωγός και συνεργάτης της Zendaya και υπεύθυνος για το σάουντρακ της τηλεοπτικής σειράς «Euphoria». Μολονότι τονίζει ότι δεν φτιάχνει είδωλα, η συζήτηση περιστρέφεται συνέχεια γύρω από τον Labrinth. Ερμηνευτικά κοιτάζει προς τη Νατάσσα Μποφίλιου «επειδή βάζει την καρδιά και την ψυχή της όταν τραγουδάει, κάτι που κάνω και γω. Δεν μπορώ να τραγουδήσω χωρίς συναίσθημα, μόνο διεκπεραιωτικά. Το αν ένα τραγούδι σού βγάζει πράγματα έχει να κάνει πολύ με το πώς το λέει ο καλλιτέχνης».

Τι τον εμπνέει; «Η φύση. Όταν θέλω να κάνω διάλειμμα από την πόλη και την πραγματικότητα, βγαίνω στη φύση και χώνομαι στο δάσος. Τότε μόνο τότε κάνεις πραγματικό recharge. Μισή ώρα κάθε μέρα στη φύση αναζωογονείσαι περισσότερο από οπουδήποτε».

Για τον Zaf, το Πες ήταν μόνο η αρχή Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Καθώς μου μιλάει για όλα τα μουσικά είδη που του αρέσουν και τους καλλιτέχνες με τους οποίους θα ήθελε να συνεργαστεί στο μέλλον, αναρωτιέμαι αν θα έκανε ποτέ τραπ. «Τραπ δεν θα έκανα, η αλήθεια είναι, επειδή απαιτεί ένα ύφος που δεν είμαι εγώ. Η ελληνική μουσική έχει αλλάξει και για την ώρα δεν με ενθουσιάζει καθόλου αυτή η αλλαγή. Θεωρώ πως έχει χαθεί η αίσθηση της ποπ και πλέον οι νέοι καλλιτέχνες δεν τολμούν, απλώς "βολεύονται". Το καταλαβαίνω από τον τρόπο που έχει διαμορφωθεί. Αυτό που πουλάει περισσότερο είναι το τσιφτετέλι και η τραπ, αλλά, αν θέλεις να γίνεις τραγουδιστής μόνο για να βγάλεις χρήματα, λάθος δρόμο διάλεξες.

Μου αρέσει που βλέπω συνεχώς νέα πρόσωπα και νέες φωνές, αλλά μου τη σπάει να βλέπω τη νέα γενιά καλλιτεχνών, δηλαδή τη γενιά μου, να μην τολμάει και να μη δίνει μάχη για την αλλαγή, αντιθέτως απλώς να βολεύεται με την πεπατημένη για λίγη φήμη και λίγα χρήματα.

Εγώ μεγάλωσα σε μια φτωχή οικογένεια, μέχρι και σήμερα η οικονομική μου κατάσταση είναι οριακά μη βιώσιμη, αλλά δεν σκέφτηκα στιγμή να αλλοιώσω την αλήθεια της μουσικής μου για να βγω από αυτή την κατάσταση. Στην πραγματικότητα, είμαι πλούσιος σε συναισθήματα κι αυτός είναι ο πραγματικός πλούτος, να βλέπεις τον κόσμο να αγκαλιάζει τη δημιουργία και την αλήθεια σου, όχι απλώς νούμερα στον τραπεζικό σου λογαριασμό».

Styling: Haris Stamatopoulos

Για τον Zaf, το «Πες» είναι μόνο η αρχή Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 20.6.2023

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM