Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter
0

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Arcade Fire
support act: Owen Pallett
Αμβέρσα | 10 Ιουνίου 2014

Από τον Άρη Μπούρα

 

Είναι αρκετά μεγάλη πρόκληση να βρίσκεσαι στην Κεντρική Ευρώπη και κατά την παραμονή σου στα πέριξ να περιλαμβάνουν οι Arcade Fire, στα πλαίσια της περιοδείας τους, μια κοντινή σου πόλη για συναυλία. Στο απόγειο ίσως της καριέρας τους, με ένα "Reflektor" αρκετά καλό, που αν μη τι άλλο πυροδότησε αρκετές αντιδράσεις μες στο 2013. Θετικές, αλλά και αρνητικές, όπως συνηθίζεται άλλωστε με άλμπουμ που εκτινάσσουν τη δημοτικότητα των μουσικών τους στα ύψη. Τα εισιτήρια της συναυλίας ξεκινούσαν στα 44 περίπου ευρώ, το Antwerp's Sportpaleis αποτελούσε τον κλειστό χώρο όπου θα φιλοξενούνταν το συγκρότημα από τον Καναδά, μακριά από φεστιβάλ που συχνά περιορίζουν τα γκρουπ. Οπότε, η απόφαση ελήφθη άρδην.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Η Αμβέρσα είναι μια πόλη στα Βόρεια της Ευρώπης (κάτι σαν τη Θεσσαλονίκη του Βελγίου, με λίγη περισσότερη φαντασία) που φημίζεται για τις βάφλες της, την κοκαΐνη -αποτελεί μια από τις βασικότερες πύλες εισόδου παράνομων ουσιών στην Ευρώπη-, τα διαμάντια, αλλά και τη σκληροπυρηνική Εβραϊκή κοινότητα που δίνει βροντερά παρών πάνω από 800 χρόνια στην πόλη. Προσπερνώντας όμως την επιφάνεια, τα κλισέ και κοιτάζοντας λίγο παραπέρα, διακρίνεις μια όμορφη πόλη όπου η σύγχρονη αρχιτεκτονική εναλλάσσεται με τα γοτθικά μοτίβα και τους νεο αναγεννησιακούς ρυθμούς του παρελθόντος. Συμμαζεμένα μικρά καφέ και εστιατόρια, πεζοδρομημένα στενάκια που σε καλούνε να τα ανακαλύψεις, πολύ - όπως συνηθίζεται άλλωστε σ' εκείνα τα μέρη - πράσινο, αλλά και μια πανέμορφη θέα παράλληλα του ποταμού Scheldt που οδηγεί απευθείας στη βόρεια θάλασσα.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Η αρένα όπου φιλοξενούνται οι Arcade Fire (χτισμένη το 1933) αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους χώρους διεξαγωγής συναυλιών και παραστάσεων για την πόλη, η ώρα έναρξης της συναυλίας στο εισιτήριο γράφει 20:30. Οπότε, ο συμπατριώτης τους Owen Pallett εισέρχεται στη σκηνή γύρω στις 20:00, μόνος, με το γνώριμο βιολί του επ' ώμου. Η εμφάνισή του είναι στιγμές συγκλονιστική, λουπάροντας συνεχώς μελωδίες του εγχόρδου που πάλλεται αδιάκοπα. Τα φωνητικά του είναι γλυκά, ζεσταίνουν την ατμόσφαιρα, τα διακριτικά ηλεκτρονικά γεμίζουν δειλά δειλά το background των εξαίρετων συνθέσεών του. Αν δεν έχεις ανακαλύψει ακόμη τη baroque pop του πλησίασε άφοβα.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Το show, κατά την προετοιμασία της σκηνής για τους Arcade Fire, συμπληρώνονταν από το dj set του Steve Mackey, μπασίστα των Pulp (υποθέτω πως αυτός στεκότανε κάτω από τη μάσκα που φορούσε, πάνω σε μια μικρή εξέδρα η οποία είχε στηθεί στη μέση της αρένας). Οι μουσικές του επιλογές είναι εξαιρετικές, μιξάροντας από post punk και disco του παρελθόντος, μέχρι πρώιμη house και dub ακούσματα. Κάποια στιγμή θέλω να τον αγκαλιάσω, τη στιγμή που βάζει ένα από τα διαμάντια των Colourbox, αλλά είναι αρκετά μακριά.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Οι Arcade Fire ανέβηκαν στη σκηνή λίγο μετά τις 21:00 αναγγέλλοντας το άνοιγμα της συναυλίας με το Normal Person, από το τελευταίο τους άλμπουμ, με τους Βέλγους να μην αποτελούνε και το πιο εκφραστικό κοινό του κόσμου (πρέπει να ξεπερνούσαν τις 10.000 - 12.000 με μια πρόχειρη εκτίμηση), αλλά ευτυχώς ακολούθησε το ασύλληπτα όμορφο Rebellion (Lies), που σε συνδυασμό με τις παροτρύνσεις του Win Butler άρχισαν να σηκώνουνε όρθιους και τους πιο συνεσταλμένους. Από κει κι έπειτα όλα κυλούσανε σε απόλυτη αρμονία, με την παραγωγή και τον ήχο του γκρουπ να βρίσκονται σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο, τουλάχιστον από την πρώτη φορά που τους είδα πριν από κάποια χρόνια. Τα διπλά ντραμς και τα κρουστά γεμίζουνε το συναυλιακό χώρο δυναμικά, τα πνευστά και τα πλήκτρα ανταλλάσσουν εκατέρωθεν μελωδίες. Δε ξέρω αν η αρτιότητα οδηγεί κάποιους στην ανία, αλλά οι Arcade Fire το κοντρολάρουνε ακόμη καλά, η ζωντανή αποτύπωση της μουσικής τους στέκει εξαίσια, με το tracklist να πηγαινοέρχεται κυρίως μεταξύ του τελευταίου αλλά και του πρώτου τους άλμπουμ. Στο άκουσμα του It's Never Over (Oh Orpheus), ένα γαργαλητό αρχίζει να διαπερνά τη σπονδυλική μου στήλη, με την Régine Chassagne ως άλλη Ευρυδίκη να στέκει στη μικρή εξέδρα ανάμεσα από το πλήθος, απέναντι από τον Ορφέα, λίγο πριν την τραβήξουνε πάλι πίσω στον Άδη. Αναλογίζομαι πως είναι κρίμα να μην έχουμε τη δυνατότητα να τους δούμε ζωντανά στην Ελλάδα, τώρα που υπάρχει τόσο έντονα το ελληνικό στοιχείο στα τραγούδια τους.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Το διάλειμμα πριν το ανκόρ, φέρνει τον κλασικό punk δυναμίτη Ça Plane Pour Moi του Plastic Bertrand να παίζει στην αρένα από μια fake μπάντα, ξεσηκώνοντας τους συμπατριώτες Βέλγους σε τρελό χορό, με τους Arcade Fire να ορμάνε ξανά στη σκηνή μ' ένα από τα πρώτα τους αριστουργήματα. Κομφετί, χρώματα, αντανακλάσεις, φώτα, χαμόγελα, βελγικές μπίρες, ναι, νιώθω ωραία (παρόλο που πρέπει να ξαναπληρώσω 40 cent για να πάω τουαλέτα).

 

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ