Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter
0

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Arcade Fire
support act: Owen Pallett
Αμβέρσα | 10 Ιουνίου 2014

Από τον Άρη Μπούρα

 

Είναι αρκετά μεγάλη πρόκληση να βρίσκεσαι στην Κεντρική Ευρώπη και κατά την παραμονή σου στα πέριξ να περιλαμβάνουν οι Arcade Fire, στα πλαίσια της περιοδείας τους, μια κοντινή σου πόλη για συναυλία. Στο απόγειο ίσως της καριέρας τους, με ένα "Reflektor" αρκετά καλό, που αν μη τι άλλο πυροδότησε αρκετές αντιδράσεις μες στο 2013. Θετικές, αλλά και αρνητικές, όπως συνηθίζεται άλλωστε με άλμπουμ που εκτινάσσουν τη δημοτικότητα των μουσικών τους στα ύψη. Τα εισιτήρια της συναυλίας ξεκινούσαν στα 44 περίπου ευρώ, το Antwerp's Sportpaleis αποτελούσε τον κλειστό χώρο όπου θα φιλοξενούνταν το συγκρότημα από τον Καναδά, μακριά από φεστιβάλ που συχνά περιορίζουν τα γκρουπ. Οπότε, η απόφαση ελήφθη άρδην.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Η Αμβέρσα είναι μια πόλη στα Βόρεια της Ευρώπης (κάτι σαν τη Θεσσαλονίκη του Βελγίου, με λίγη περισσότερη φαντασία) που φημίζεται για τις βάφλες της, την κοκαΐνη -αποτελεί μια από τις βασικότερες πύλες εισόδου παράνομων ουσιών στην Ευρώπη-, τα διαμάντια, αλλά και τη σκληροπυρηνική Εβραϊκή κοινότητα που δίνει βροντερά παρών πάνω από 800 χρόνια στην πόλη. Προσπερνώντας όμως την επιφάνεια, τα κλισέ και κοιτάζοντας λίγο παραπέρα, διακρίνεις μια όμορφη πόλη όπου η σύγχρονη αρχιτεκτονική εναλλάσσεται με τα γοτθικά μοτίβα και τους νεο αναγεννησιακούς ρυθμούς του παρελθόντος. Συμμαζεμένα μικρά καφέ και εστιατόρια, πεζοδρομημένα στενάκια που σε καλούνε να τα ανακαλύψεις, πολύ - όπως συνηθίζεται άλλωστε σ' εκείνα τα μέρη - πράσινο, αλλά και μια πανέμορφη θέα παράλληλα του ποταμού Scheldt που οδηγεί απευθείας στη βόρεια θάλασσα.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Η αρένα όπου φιλοξενούνται οι Arcade Fire (χτισμένη το 1933) αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους χώρους διεξαγωγής συναυλιών και παραστάσεων για την πόλη, η ώρα έναρξης της συναυλίας στο εισιτήριο γράφει 20:30. Οπότε, ο συμπατριώτης τους Owen Pallett εισέρχεται στη σκηνή γύρω στις 20:00, μόνος, με το γνώριμο βιολί του επ' ώμου. Η εμφάνισή του είναι στιγμές συγκλονιστική, λουπάροντας συνεχώς μελωδίες του εγχόρδου που πάλλεται αδιάκοπα. Τα φωνητικά του είναι γλυκά, ζεσταίνουν την ατμόσφαιρα, τα διακριτικά ηλεκτρονικά γεμίζουν δειλά δειλά το background των εξαίρετων συνθέσεών του. Αν δεν έχεις ανακαλύψει ακόμη τη baroque pop του πλησίασε άφοβα.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Το show, κατά την προετοιμασία της σκηνής για τους Arcade Fire, συμπληρώνονταν από το dj set του Steve Mackey, μπασίστα των Pulp (υποθέτω πως αυτός στεκότανε κάτω από τη μάσκα που φορούσε, πάνω σε μια μικρή εξέδρα η οποία είχε στηθεί στη μέση της αρένας). Οι μουσικές του επιλογές είναι εξαιρετικές, μιξάροντας από post punk και disco του παρελθόντος, μέχρι πρώιμη house και dub ακούσματα. Κάποια στιγμή θέλω να τον αγκαλιάσω, τη στιγμή που βάζει ένα από τα διαμάντια των Colourbox, αλλά είναι αρκετά μακριά.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Οι Arcade Fire ανέβηκαν στη σκηνή λίγο μετά τις 21:00 αναγγέλλοντας το άνοιγμα της συναυλίας με το Normal Person, από το τελευταίο τους άλμπουμ, με τους Βέλγους να μην αποτελούνε και το πιο εκφραστικό κοινό του κόσμου (πρέπει να ξεπερνούσαν τις 10.000 - 12.000 με μια πρόχειρη εκτίμηση), αλλά ευτυχώς ακολούθησε το ασύλληπτα όμορφο Rebellion (Lies), που σε συνδυασμό με τις παροτρύνσεις του Win Butler άρχισαν να σηκώνουνε όρθιους και τους πιο συνεσταλμένους. Από κει κι έπειτα όλα κυλούσανε σε απόλυτη αρμονία, με την παραγωγή και τον ήχο του γκρουπ να βρίσκονται σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο, τουλάχιστον από την πρώτη φορά που τους είδα πριν από κάποια χρόνια. Τα διπλά ντραμς και τα κρουστά γεμίζουνε το συναυλιακό χώρο δυναμικά, τα πνευστά και τα πλήκτρα ανταλλάσσουν εκατέρωθεν μελωδίες. Δε ξέρω αν η αρτιότητα οδηγεί κάποιους στην ανία, αλλά οι Arcade Fire το κοντρολάρουνε ακόμη καλά, η ζωντανή αποτύπωση της μουσικής τους στέκει εξαίσια, με το tracklist να πηγαινοέρχεται κυρίως μεταξύ του τελευταίου αλλά και του πρώτου τους άλμπουμ. Στο άκουσμα του It's Never Over (Oh Orpheus), ένα γαργαλητό αρχίζει να διαπερνά τη σπονδυλική μου στήλη, με την Régine Chassagne ως άλλη Ευρυδίκη να στέκει στη μικρή εξέδρα ανάμεσα από το πλήθος, απέναντι από τον Ορφέα, λίγο πριν την τραβήξουνε πάλι πίσω στον Άδη. Αναλογίζομαι πως είναι κρίμα να μην έχουμε τη δυνατότητα να τους δούμε ζωντανά στην Ελλάδα, τώρα που υπάρχει τόσο έντονα το ελληνικό στοιχείο στα τραγούδια τους.

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Το διάλειμμα πριν το ανκόρ, φέρνει τον κλασικό punk δυναμίτη Ça Plane Pour Moi του Plastic Bertrand να παίζει στην αρένα από μια fake μπάντα, ξεσηκώνοντας τους συμπατριώτες Βέλγους σε τρελό χορό, με τους Arcade Fire να ορμάνε ξανά στη σκηνή μ' ένα από τα πρώτα τους αριστουργήματα. Κομφετί, χρώματα, αντανακλάσεις, φώτα, χαμόγελα, βελγικές μπίρες, ναι, νιώθω ωραία (παρόλο που πρέπει να ξαναπληρώσω 40 cent για να πάω τουαλέτα).

 

Είδαμε τους Arcade Fire στην Αμβέρσα Facebook Twitter

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT