Μενδώνη: Το υπουργείο δεν έχει καμία επίσημη, επώνυμη καταγγελία- Το σενάριο παραίτησης Λιγνάδη δεν ευσταθεί

Μενδώνη: Το υπουργείο δεν έχει καμία επίσημη, επώνυμη καταγγελία- Το σενάριο παραίτησης Λιγνάδη δεν ευσταθεί Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Για «σενάριο που στήθηκε» περί παραίτησης του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου και το οποίο δεν ευσταθεί, έκανε λόγο η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, προσθέτοντας ότι στο υπουργείο «δεν έχει κατατεθεί καμία επίσημη, επώνυμη καταγγελία».

Η υπουργός Πολιτισμού απάντησε στον ΣΚΑΪ σε ερωτήσεις μετά τα ρεπορτάζ που προκάλεσε η έντονη φημολογία περί επικείμενης παραίτησης του Δημήτρη Λιγνάδη. Χθες το υπουργείο αντέδρασε σε σχετική ανάρτηση της δημοσιογράφου και συγγραφέως Έλενας Ακρίτα που επικαλείτο δημοσιογραφικές πηγές. Με δελτίο τύπου επεσήμανε ότι οι αποφάσεις της υπουργού «ανακοινώνονται αποκλειστικά μέσω των δελτίων Τύπου και όχι από ιδιωτικά προφίλ στα social media», ενώ ακολούθησε ανακοίνωση του κ. Λιγνάδη στην οποία ανέφερε ότι «ουδέποτε υπήρξε παρώθηση, πολλώ δε μάλλον άνωθεν εντολή, προς υποβολή παραιτήσεως από πλευράς μου».

«Δεν ξέρω για συζητήσεις και φήμες, δεν μας αφορούν», είπε η κ. Μενδώνη αναφορικά με τη φημολογία στα social media. «Είμαστε κράτος δικαίου. Προφανώς όταν έχουμε συγκεκριμένες καταγγελίες, οφείλουμε να επέμβουμε. Δεν χωρά καμία ανοχή και καμία ανεκτικότητα σε θέματα βίας οποιασδήποτε μορφής, είτε είναι σωματική, είτε είναι σεξουαλική, είτε είναι ψυχική», συμπλήρωσε η υπουργός Πολιτισμού.

Όταν δεν υπάρχουν «συγκεκριμένες, επώνυμες καταγγελίες» μπαίνουμε σε άλλες ατραπούς, δημιουργούμε «ένα πλαίσιο ανθρωποφαγίας που δεν στέκει σε κράτος δικαίου», συνέχισε η κ. Μενδώνη. «Αν υπάρξουν συγκεκριμένες καταγγελίες για τον οποιονδήποτε, τότε οφείλουμε να παρέμβουμε. Όχι όμως σε φήμες, σε συζητήσεις που γίνονται ατελείωτα στα social media», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση για το αν το επόμενο βήμα είναι η παύση, σε περίπτωση που υπάρξουν καταγγελίες, απάντησε: «Μην λειτουργούμε με υποθέσεις, αφήστε τα πράγματα να εξελιχθούν, αν εξελιχθούν. Αν υπάρξουν καταγγελίες, οι καταγγελίες θα εξεταστούν» και πρόσθεσε ότι δεν έχει γίνει επίσημη καταγγελία στο υπουργείο.

«Επίσημη καταγγελία, επώνυμη καταγγελία, ούτε καν non paper που να αναφέρεται συγκεκριμένο όνομα δεν έχει κατατεθεί στο υπουργείο», ανέφερε σχετικά και πρόσθεσε: «Κατόπιν αυτού είναι προφανές ότι όλο αυτό το σενάριο που στήθηκε χθες περί παραίτησης και αιτήματος παραίτησης του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού θεάτρου δεν ευσταθεί. Το απαντήσαμε νομίζω και με τη δήλωσή μου που έκανα χθες το απόγευμα».

Στα social media έχει ο καθένας δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του, «δεν μπορεί όμως το επίσημο κράτος να λειτουργεί με τις φήμες», επεσήμανε ακόμη η υπουργός.

Σε ό,τι αφορά τις επώνυμες καταγγελίες που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα για τον χώρο του θεάτρου, υπογράμμισε πως αυτή η νοσηρή κατάσταση αφορά πολύ περισσότερους χώρους από ό,τι τον χώρο του πολιτισμού και «είναι καιρός να σπάσει αυτό το απόστημα».

«Από αυτή την άποψη θεωρώ ότι είναι μία στιγμή που πρέπει να ενισχύσουμε όλους τους ανθρώπους που έχουν υποστεί βία, άνδρες και γυναίκες, να βγουν και να καταγγείλουν επώνυμα. Διότι με αυτό τον τρόπο θα ξεκινήσει η εξυγίανση», τόνισε και έκανε αναφορά στις διαβουλεύσεις που ξεκίνησε το υπουργείο Πολιτισμού για τη συγκρότηση κώδικα δεοντολογίας στον χώρο.

Τέλος, όταν ρωτήθηκε αν δεν θα συνεχιστεί η συνεργασία της πολιτείας με άτομα του πολιτισμού για τα οποία θα υπάρξουν επώνυμες καταγγελίες, είπε: «Το έχουμε δηλώσει από τη στιγμή που ξεκίνησε όλη αυτή η συζήτηση. Καμία ανοχή, εφόσον υπάρξουν συγκεκριμένες καταγγελίες οι οποίες παίρνουν συγχρόνως τον δρόμο της δικαιοσύνης».

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.