Μέγαρο Μουσικής: Δείτε το νέο πρόγραμμα διαδικτυακών προβολών

Μέγαρο Μουσικής: Δείτε το νέο πρόγραμμα διαδικτυακών προβολών Facebook Twitter
Η αυλαία της δεύτερης σειράς αναμεταδόσεων ανοίγει την Τετάρτη 13/5, με την «Τουραντότ», το κύκνειο άσμα του Τζάκομο Πουτσίνι.
0

«Megaron Online» ονομάζεται ο δεύτερος κύκλος διαδικτυακών προβολών του Μεγάρου Μουσικής που συνεχίζονται τον Μάιο και τον Ιούνιο. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επιλεγμένες συναυλίες και παραστάσεις από το αρχείο του Μεγάρου οι οποίες θα προβάλλονται κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 21:00.

Στην «ψηφιακή σκηνή» του Μεγάρου θα εμφανιστούν δύο από τους μεγαλύτερους μαέστρους της εποχής μας, ο Σερ Σάιμον Ρατλ και ο Ζούμπιν Μέτα, με τον πρώτο να διευθύνει την καλύτερη ίσως ορχήστρα του κόσμου, τη Φιλαρμονική του Βερολίνου (17/5), με σολίστ στο βιολί τον κορυφαίο Λεωνίδα Καβάκο, και τον δεύτερο, τη διεθνώς αναγνωρισμένη Φιλαρμονική του Ισραήλ (27/5).

Σε αυτό τον δεύτερο κύκλο ψηφιακών αναμεταδόσεων, οι λάτρεις της όπερας θα έχουν επίσης την ευκαιρία να απολαύσουν τη μνημειώδη «Αΐντα» του 2001, μια πολυπρόσωπη υπερπαραγωγή του Μεγάρου, με τον κορυφαίο Πιερ Λουίτζι Πίτσι να σκηνοθετεί μερικά από τα μεγαλύτερα αστέρια του λυρικού στερεώματος, όπως ο Χοσέ Κούρα, η Τιτσιάνα Καρράρο και ο Παάτα Μπουρτσουλάτζε (20/5). Η παράσταση αποτελεί αναπροσαρμογή της εκδοχής που παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 1999 στη φημισμένη Αρένα της Βερόνας και μεταδόθηκε ζωντανά για πρώτη φορά μέσω διαδικτύου.

Αναλυτικό πρόγραμμα

Η αυλαία της δεύτερης σειράς αναμεταδόσεων ανοίγει την Τετάρτη 13/5, με την «Τουραντότ», το κύκνειο άσμα του Τζάκομο Πουτσίνι, τη δημοφιλέστερη ίσως όπερά του, την οποία όμως δεν κατόρθωσε να τελειώσει καθώς τον πρόλαβε ο θάνατος. Την ολοκλήρωσή της ανέλαβε ο συνθέτης Φράνκο Αλφάνο, βασιζόμενος σε σημειώσεις και μουσικά προσχέδια του Πουτσίνι.

Αυτή του η εκδοχή υπέστη περικοπές από τον θρυλικό μαέστρο Αρτούρο Τοσκανίνι, που διηύθυνε την «Τουραντότ» στην πρεμιέρα και στις υπόλοιπες παραστάσεις της το 1926, ενώ χρειάστηκαν σχεδόν 60 χρόνια για να πρωτοανέβει το έργο στην κατά Αλφάνο ολοκληρωμένη μορφή του. Από αυτήν ακριβώς την παρτιτούρα (με το τελικό ντουέτο και το φινάλε) ακούστηκε η «Τουραντότ» για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τον Απρίλιο του 2003 (Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του ΜΜΑ).

Τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης υπογράφει ο Νίκος Πετρόπουλος. Πρωταγωνιστούν δύο διάσημοι Ιταλοί τραγουδιστές, η Τζοβάννα Καζόλλα και ο Λάντο Μπαρτολίνι,τους οποίους πλαισιώνει η ΚΟΑ με τον φημισμένο Ιταλό αρχιμουσικό Ντονάτο Ρεντσέττι στο πόντιουμ.

Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύει πλειάδα εκλεκτών Ελλήνων και ξένων μονωδών. Συμπράττουν η Παιδική Χορωδία του Ωδείου Κόνταλυ (διεύθυνση: Μιχάλης Πατσέας) και η Χορωδία της Εθνικής Όπερας της Σόφιας (διεύθυνση: Κρίστο Καζαντζίεφ). Η παράσταση μαγνητοσκοπήθηκε στις 10 Απριλίου 2003. Δείτε την αναμετάδοση της «Τουραντότ» (διάρκεια: 116 λεπτά), το πρόγραμμα και τους συντελεστές της παράστασης πατώντας εδώ

Μέγαρο Μουσικής: Δείτε το νέο πρόγραμμα διαδικτυακών προβολών Facebook Twitter
O Σερ Σάιμον Ρατλ διευθύνει τη Φιλαρμονική του Βερολίνου με σολίστ στο βιολί τον κορυφαίο Λεωνίδα Καβάκο.

Τη σκυτάλη παίρνει την Κυριακή 17/5 η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Βερολίνου με το εορταστικό «Κοντσέρτο της Ευρώπης» που ταξιδεύει κάθε χρόνο και σε μια διαφορετική ευρωπαϊκή πόλη. Την Πρωτομαγιά του 2015 το περίφημο σύνολο και ο κορυφαίος Βρετανός μαέστρος Σερ Σάιμον Ρατλ επέλεξαν, για το καθιερωμένο ραντεβού τους με το κοινό, την Αθήνα και το Μέγαρο, όπου ερμήνευσαν υποδειγματικά ένα λαμπερό πρόγραμμα με έργα Ροσσίνι, Σούμαν και Σιμπέλιους και με προσκεκλημένο σολίστ τον «Έλληνα σταρ του βιολιού» Λεωνίδα Καβάκο.

Την Τετάρτη 20/5 έχει προγραμματιστεί η αναμετάδοση της «Αΐντας» του Τζουζέππε Βέρντι, η οποία παρουσιάστηκε στο Μέγαρο τον Μάιο του 2001 με την ευκαιρία του διπλού εορτασμού για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου συνθέτη και για τα 130 χρόνια από την πρεμιέρα του έργου στην Όπερα του Καΐρου.

Το τολμηρό εγχείρημα του ανεβάσματος σε κλειστό χώρο μιας τόσο μεγάλων διαστάσεων παραγωγής, έφερε σε πέρας ο Πιερ Λουίτζι Πίτσι. Τους βασικούς ρόλους ερμηνεύουν η Όλγα Ρομάνκο, ο Χοσέ Κούρα, η Τιτσιάνα Καρράρο και ο Παάτα Μπουρτσουλάτζε, πλαισιωμένοι από χορωδιακά σύνολα και από την ΚΟΑ υπό τη διεύθυνση και πάλι του Ντονάτο Ρεντσέττι. Η αναμετάδοση πραγματοποιείται με την ευγενική παραχώρηση του Ιδρύματος της Αρένας της Βερόνας. 

Ακολουθεί, την Κυριακή 24/5, η Μαρία Φαραντούρη με τη σκηνική καντάτα «Ημερολόγιο για περαστικούς στα τέλη του αιώνα» του Περικλή Κούκου σε λιμπρέτο Χριστόφορου Χριστοφή,η οποία γράφτηκε ειδικά για τη μεγάλη ερμηνεύτρια (παραγγελία ΟΜΜΑ) και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τον Νοέμβριο του 1996 από τους Σολίστ της Πάτρας και το σύνολο του Γιώργου Φακανά υπό τον Νίκο Τσούχλο.

Η συνέχεια (Τετάρτη 27/5) ανήκει σε έναν από τους σπουδαιότερους αρχιμουσικούς της εποχής μας, τον Ζούμπιν Μέτα, ο οποίος διευθύνει τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ, σε μια μαγευτική συναυλία στην οποία έλαβε μέρος και η διεθνώς αναγνωρισμένη σοπράνο κολορατούρα Χριστίνα Πουλίτση ερμηνεύοντας αψεγάδιαστα δεξιοτεχνικές άριες των Μότσαρτ, Ροσσίνι και Βέρντι. 

Σειρά έχει την Κυριακή 31/5 το κοσμαγάπητο «West Side Story» του Λέοναρντ Μπερνστάιν, μία από τις πιο άρτιες και καλοδουλεμένες συμπαραγωγές της Καμεράτας με τον ΟΜΜΑ και το Ελληνικό Φεστιβάλ, που άφησε άριστες εντυπώσεις σε όλους. Συμμετέχει πολυμελής θίασος νεαρών τραγουδιστών, χορευτών και ηθοποιών, με πρωταγωνιστές τη Μαρίνα Σάττι, τον Γιάννη Καλύβα, τον Ιάσονα Μανδηλά και την Ελένη Σταμίδου. Στη διεύθυνση ορχήστρας ο Γιώργος Πέτρου, ο οποίος σκηνοθέτησε την παράσταση από κοινού με τον Αμερικανό Τζον Τοντ,σπεσιαλίστα του είδους.

Μέγαρο Μουσικής: Δείτε το νέο πρόγραμμα διαδικτυακών προβολών Facebook Twitter
O Ζούμπιν Μέτα διευθύνει τη διεθνώς αναγνωρισμένη Φιλαρμονική του Ισραήλ (27/5).

Λίγες μέρες αργότερα (Τετάρτη 3/6) προβάλλεται διαδικτυακά η συναυλία του Γιώργου Νταλάρα στον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονος Αχαρνών που διοργανώθηκε το 2010 από το ΜΜΑ σε συνεργασία με την Αρχιεπισκοπή Αθηνών,με τη συμμετοχή της Καμεράτας (μαέστρος: Αλέξανδρος Μυράτ) καθώς και χορωδιών βυζαντινής και δυτικής μουσικής.

Ο κύκλος των αναμεταδόσεων του Ιουνίου ανοίγει την Κυριακή 7/6 με τη συναυλία του Γιάννη Βακαρέλη, πιανίστα με λαμπρή διεθνή πορεία και καλλιτεχνικού διευθυντή του ΜΜΑ, σε συνεργασία με το διάσημο Philharmonia Quartett Berlin.Οι πέντε σολίστ θα παρουσιάσουν το Κουιντέτο με πιάνο έργο 34 σε φα ελάσσονα του Γιοχάννες Μπραμς, ένα από τα πιο λαμπερά διαμάντια της ρομαντικής μουσικής δωματίου.

Την Τετάρτη 10/6 αναμεταδίδεται η απολαυστική μουσική κωμωδία «Kissme, Kate» του Κόουλ Πόρτερ,στην οποία λαμβάνουν μέρος καταξιωμένοι τραγουδιστές και ηθοποιοί, με τον αξέχαστο Κώστα Βουτσά σε έναν από τους κεντρικούς ρόλους. Την Καμεράτα διευθύνουν ο Γιώργος Πέτρου, που συνυπογράφει επίσης τη σκηνοθεσία με τον Πάρη Μέξη,και ο Νίκος Λαάρης.

Στην ψηφιακή σκηνή του Μεγάρου ανεβαίνει την Κυριακή 14/6 η εμβληματική μπαρόκ όπερα «Ορφέας» του Κλάουντιο Μοντεβέρντι με το σύνολο παλαιάς μουσικής Latinitas Nostra, που εξειδικεύεται στην ιστορικά τεκμηριωμένη ερμηνεία. Τον Ορφέα ενσαρκώνει ο διάσημος ισπανός τενόρος Χουάν Σάντσο. Στον ρόλο της Πρωθιέρειας του Διονύσου η Σαβίνα Γιαννάτου. Τη διανομή συμπληρώνουν καταξιωμένοι Έλληνες μονωδοί. Στη μουσική διεύθυνση ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος και στη σκηνοθεσία ο Θάνος Παπακωνσταντίνου.

Την Τετάρτη 17/6 αναμεταδίδεται στο site του Μεγάρου η συναυλία της πολυβραβευμένης Χορωδίας και του Συνόλου Μπαλτάζαρ Νώυμαν, υπό τον εξαίρετο μαέστρο Τόμας Χένγκελμπροκ. Ήταν μια ξεχωριστή βραδιά στην κατάμεστη Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, όπου χορωδοί, σολίστ και ορχήστρα έδωσαν, πριν από ενάμιση χρόνο περίπου, μια βαθιά συγκινητική ερμηνεία του συγκλονιστικού «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ, εντυπωσιάζοντας κοινό και κριτικούς.

Η δεύτερη σειρά ψηφιακών προβολών «ΜegaronOnline» ολοκληρώνεται την Κυριακή 21/6με την όπερα «Λουτσία ντι Λαμμερμούρ» του Γκαετάνο Ντονιτσέττι, ένα από τα αριστουργήματα του ιταλικού μπελκάντο, με τη διάσημη Αμερικανίδα σοπράνο Τζουν Άντερσον στον ομώνυμο ρόλο. Μαζί της επί σκηνής, μερικοί από τους πιο ακτινοβόλους αστέρες της παγκόσμιας λυρικής σκηνής, όπως, μεταξύ άλλων, ο Ραμόν Βάργκας, ο Ρομπέρτο Φροντάλι και ο Σαβέριο Φιόρε. Λαμβάνει μέρος η Χορωδία της ΕΛΣ.Την ΚΟΑ διευθύνει ο Άντζελο Καβαλλάρο.

Megaron on demand

Στην ιστοσελίδα του Μεγάρου διατίθενται επίσης οn demand η μονόπρακτη όπερα «Η ανθρώπινη φωνή» του Φρανσίς Πουλένκ με τη σπουδαία Ελληνίδα υψίφωνο Ζανέτ Πηλού, το βίντεο (Making-of) με πλάνα από την προετοιμασία της παράστασης «Ο Νάνος» του Αλεξάντερ φον Τσεμλίνσκυ καθώς και η ταινία «Νίκος Σκαλκώτας: Οι μουσικές αναπνοές μιας ιδιοφυΐας»σε σενάριο-σκηνοθεσία Θωμά Κιάου.

Όλες οι αναμεταδόσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΟΜΜΑ με την υπηρεσία ΔΙΑΥΛΟΣ (diavlos.grnet.gr) του ΕΔΥΤΕ. Η βιντεοσκόπηση των εκδηλώσεων του ΜegaronPlus έγινε από τον ιστότοπο του Ιδρύματος Mποδοσάκη (www.blod.gr).

Δείτε ζωντανά τις συναυλίες του ECHO στο facebook του Μεγάρου κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Πέμπτη στις 9:00 μ.μ. (οι περισσότερες από αυτές είναι διαθέσιμες στο fb και μετά τη live προβολή τους). Περισσότερες πληροφορίες εδώ. 

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.