Υπήρχε ισχυρό απωθημένο να κάνω σινεμά

Υπήρχε ισχυρό απωθημένο να κάνω σινεμά Facebook Twitter
0

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια η Ελένη Ράντου είχε επικεντρωθεί στο θέατρο. Φέτος επιστρέφει σε διπλό ταμπλό: με μια τηλεοπτική σειρά αλλά και με την πρώτη της ταινία (πρωταγωνιστεί κι έχει γράψει και το σενάριο). Με τίτλοΠεθαίνω για σένα είναι μια κωμωδία βασισμένη στο θεατρικό έργο Μαμά μην τρέχεις, που έσπασε ταμεία μεταξύ 2002 και 2005. Πρωταγωνιστής της ταινίας είναι τα αδιέξοδα μιας «τυπικής» ελληνικής οικογένειας που αποτελείται από μια μητέρα πρώην χορεύτρια και νυν καθηγήτρια του τάνγκο (Ελένη Ράντου), έναν πατέρα τροχονόμο με έφεση στη στιχουργική (Φάνης Μουρατίδης), τον έφηβο γιο τους που ψάχνει την ερωτική του ταυτότητα (Νεκτάριος Λουκιανός), καθώς και μια κουφή γιαγιά (Μάρθα Βούρτση). Η ιστορία κορυφώνεται μ' έναν απροσδόκητο θάνατο.

Μετά από χρόνια απουσίας από την τηλεόραση επιστρέφετε ως «εργαζόμενη γυναίκα» στον ΑΝΤ1 αλλά και με μια μεγάλη κινηματογραφική παραγωγή Γιατί απείχατε τόσο καιρό; Ήταν συνειδητή η απόφασή σας να επιστρέψετε;

Ναι. Αλλά δεν είχα στο νου μου αυτόν το συγχρονισμό. Η σειρά άργησε δύο χρόνια. Κι η ταινία ανέβαλλε την ημερομηνία της 2 φορές, με αποτέλεσμα να πέσουν το ένα πάνω στο άλλο. Δεν μ αρέσει αυτό. Δεν μου επιτρέπει να τα χαρώ όσο τους αξίζει. Αλλά, όπως λέει κι ο λαός, όταν εμείς προγραμματίζουμε ο Θεός γελάει.

Γιατί επικεντρωθήκατε στην ελληνική οικογένεια στο Πεθαίνω για σένα; Τι σας τράβηξε σ' αυτό;

Η οικογένεια είναι το κύτταρο μιας κοινωνίας. Έχει πολύ ενδιαφέρον σεναριακά η δόμηση κι η αποδόμησή της. Επιπλέον, όταν σκεφτόμουν να γράψω το σενάριο συγκλόνιζαν την Ελλάδα όλες οι αποκαλύψεις περί 17 Νοέμβρη. Η οικογενειακή δομή της εγχώριας υποτιθέμενης τρομοκρατίας μου κίνησε τόσο πολύ την περιέργεια, που έγινε πηγή έμπνευσης για μένα. Δεν είναι τυχαίο ότι τον αρχηγό της δικής μας οικογενειακής ιστορίας τον λένε Λουκά!

Πώς και επιλέξατε να μεταφέρετε μια θεατρική σας επιτυχία στον κινηματογράφο; Ήταν κάτι που είχατε σκεφτεί εδώ και καιρό;

Η πρώτη γραφή του Μαμά μην τρέχεις ήταν σενάριο για το σινεμά με τίτλο Πεθαίνω για σένα. Δεν μπόρεσε όμως να βρει το δρόμο για τις κινηματογραφικές αίθουσες λόγω οικονομικών δυσκολιών. Ο Γιάννης Κακλέας, που το 'χε διαβάσει κι είχε ενθουσιαστεί, έριξε την ιδέα να το κάνουμε στο θέατρο. Όπως καταλαβαίνεις, υπήρχε ένα ισχυρό απωθημένο και μια πρόσθετη επιθυμία να κάνω κι εγώ σινεμά . Η πρόταση να κάνω για πρώτη φορά σινεμά και μάλιστα πάνω σ' ένα τόσο δουλεμένο κείμενο με βρήκε πολύ θετική.

Θεωρείτε ότι μετά τις επιτυχημένες μεταφορές θεατρικών έργων στην κινηματογράφο (Μια μέλισσα τον Αύγουστο, Μόλις χώρισα) είναι πρόσφορο το έδαφος γι' άλλη μια κινηματογραφική μεταφορά θεατρικού έργου;

Αυτή είναι μια ερώτηση που πρέπει να την απευθύνετε στους παραγωγούς. Κάποια χρόνια πριν, μια άλλη εταιρεία παραγωγής «κώλωσε» να κάνει το σενάριο ταινία, ενώ μια άλλη εταιρεία, μετά τη θεατρική επιτυχία των 3 χρόνων κι αφού είχαν περάσει κάποια χρόνια, μου έκανε αυτήν τη πρόταση. Αν εγώ δεν ήξερα ότι είναι γραμμένο για σινεμά, ελάχιστα θα μ' ένοιαζε να παρουσιάσω μια θεατρική μου επιτυχία στο σινεμά, γιατί αυτό είναι συνταγή...

Πώς έγινε η επιλογή του Γιώργου Μαργαρίτη για το τραγούδι των τίτλων;

Την κάναμε από κοινού με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. Ήταν το πρώτο όνομα που είπαμε κι οι δύο. Οι σεναριακές απαιτήσεις ήθελαν έναν αυθεντικό λαϊκό τραγουδιστή, γιατί, εκτός από το τραγούδι, παίζει κι ένα ρόλο στην ταινία.

Πώς αισθάνεστε όταν βλέπετε τις επαναλήψεις του Κωνσταντίνου και Ελένης τόσα χρόνια μετά να παίζονται συνέχεια στην τηλεόραση;

Με πιάνει πια... κρίση ηλικίας!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ