Υπήρχε ισχυρό απωθημένο να κάνω σινεμά

Υπήρχε ισχυρό απωθημένο να κάνω σινεμά Facebook Twitter
0

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια η Ελένη Ράντου είχε επικεντρωθεί στο θέατρο. Φέτος επιστρέφει σε διπλό ταμπλό: με μια τηλεοπτική σειρά αλλά και με την πρώτη της ταινία (πρωταγωνιστεί κι έχει γράψει και το σενάριο). Με τίτλοΠεθαίνω για σένα είναι μια κωμωδία βασισμένη στο θεατρικό έργο Μαμά μην τρέχεις, που έσπασε ταμεία μεταξύ 2002 και 2005. Πρωταγωνιστής της ταινίας είναι τα αδιέξοδα μιας «τυπικής» ελληνικής οικογένειας που αποτελείται από μια μητέρα πρώην χορεύτρια και νυν καθηγήτρια του τάνγκο (Ελένη Ράντου), έναν πατέρα τροχονόμο με έφεση στη στιχουργική (Φάνης Μουρατίδης), τον έφηβο γιο τους που ψάχνει την ερωτική του ταυτότητα (Νεκτάριος Λουκιανός), καθώς και μια κουφή γιαγιά (Μάρθα Βούρτση). Η ιστορία κορυφώνεται μ' έναν απροσδόκητο θάνατο.

Μετά από χρόνια απουσίας από την τηλεόραση επιστρέφετε ως «εργαζόμενη γυναίκα» στον ΑΝΤ1 αλλά και με μια μεγάλη κινηματογραφική παραγωγή Γιατί απείχατε τόσο καιρό; Ήταν συνειδητή η απόφασή σας να επιστρέψετε;

Ναι. Αλλά δεν είχα στο νου μου αυτόν το συγχρονισμό. Η σειρά άργησε δύο χρόνια. Κι η ταινία ανέβαλλε την ημερομηνία της 2 φορές, με αποτέλεσμα να πέσουν το ένα πάνω στο άλλο. Δεν μ αρέσει αυτό. Δεν μου επιτρέπει να τα χαρώ όσο τους αξίζει. Αλλά, όπως λέει κι ο λαός, όταν εμείς προγραμματίζουμε ο Θεός γελάει.

Γιατί επικεντρωθήκατε στην ελληνική οικογένεια στο Πεθαίνω για σένα; Τι σας τράβηξε σ' αυτό;

Η οικογένεια είναι το κύτταρο μιας κοινωνίας. Έχει πολύ ενδιαφέρον σεναριακά η δόμηση κι η αποδόμησή της. Επιπλέον, όταν σκεφτόμουν να γράψω το σενάριο συγκλόνιζαν την Ελλάδα όλες οι αποκαλύψεις περί 17 Νοέμβρη. Η οικογενειακή δομή της εγχώριας υποτιθέμενης τρομοκρατίας μου κίνησε τόσο πολύ την περιέργεια, που έγινε πηγή έμπνευσης για μένα. Δεν είναι τυχαίο ότι τον αρχηγό της δικής μας οικογενειακής ιστορίας τον λένε Λουκά!

Πώς και επιλέξατε να μεταφέρετε μια θεατρική σας επιτυχία στον κινηματογράφο; Ήταν κάτι που είχατε σκεφτεί εδώ και καιρό;

Η πρώτη γραφή του Μαμά μην τρέχεις ήταν σενάριο για το σινεμά με τίτλο Πεθαίνω για σένα. Δεν μπόρεσε όμως να βρει το δρόμο για τις κινηματογραφικές αίθουσες λόγω οικονομικών δυσκολιών. Ο Γιάννης Κακλέας, που το 'χε διαβάσει κι είχε ενθουσιαστεί, έριξε την ιδέα να το κάνουμε στο θέατρο. Όπως καταλαβαίνεις, υπήρχε ένα ισχυρό απωθημένο και μια πρόσθετη επιθυμία να κάνω κι εγώ σινεμά . Η πρόταση να κάνω για πρώτη φορά σινεμά και μάλιστα πάνω σ' ένα τόσο δουλεμένο κείμενο με βρήκε πολύ θετική.

Θεωρείτε ότι μετά τις επιτυχημένες μεταφορές θεατρικών έργων στην κινηματογράφο (Μια μέλισσα τον Αύγουστο, Μόλις χώρισα) είναι πρόσφορο το έδαφος γι' άλλη μια κινηματογραφική μεταφορά θεατρικού έργου;

Αυτή είναι μια ερώτηση που πρέπει να την απευθύνετε στους παραγωγούς. Κάποια χρόνια πριν, μια άλλη εταιρεία παραγωγής «κώλωσε» να κάνει το σενάριο ταινία, ενώ μια άλλη εταιρεία, μετά τη θεατρική επιτυχία των 3 χρόνων κι αφού είχαν περάσει κάποια χρόνια, μου έκανε αυτήν τη πρόταση. Αν εγώ δεν ήξερα ότι είναι γραμμένο για σινεμά, ελάχιστα θα μ' ένοιαζε να παρουσιάσω μια θεατρική μου επιτυχία στο σινεμά, γιατί αυτό είναι συνταγή...

Πώς έγινε η επιλογή του Γιώργου Μαργαρίτη για το τραγούδι των τίτλων;

Την κάναμε από κοινού με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. Ήταν το πρώτο όνομα που είπαμε κι οι δύο. Οι σεναριακές απαιτήσεις ήθελαν έναν αυθεντικό λαϊκό τραγουδιστή, γιατί, εκτός από το τραγούδι, παίζει κι ένα ρόλο στην ταινία.

Πώς αισθάνεστε όταν βλέπετε τις επαναλήψεις του Κωνσταντίνου και Ελένης τόσα χρόνια μετά να παίζονται συνέχεια στην τηλεόραση;

Με πιάνει πια... κρίση ηλικίας!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ