Τέλος φθινοπώρου (1960): Δείτε ολόκληρη την ταινία του Γιαζουτζίρο ‘Οζου

Τέλος φθινοπώρου (1960): Δείτε ολόκληρη την ταινία του Γιαζουτζίρο ‘Οζου Facebook Twitter
Εικονογράφηση του Μπρεν Λιούκ, βασισμένη στο Τέλος του Φθινοπώρου, του Όζου
0



 

Πατήστε στο εικονίδιο CC για υπότιτλους

____________________________________________________________________________

ΤΕΛΟΣ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

Akibiyori
1960

Eγχρωμο . 128 λεπτά

Shochiku Ofuna Studio

Σενάριο:
Ozu Yasujiro
Noda Kogo
Satomi Ton (novel)

Κινηματογράφηση:
Atsuta Yuharu

Μουσική:
Satio Kojun

Ηθοποιοί:
Hara Setsuko (Miwa Akiko)
Tsukasa Yoko (Ayako)
Okada Mariko (Sasaki Yuriko)
Sata Kenji (Goto Shotaro)
Saburi Shin (Mamiya Soichi)
Sawamura Sadako (Fumiko)
Kuwano Miyuki (Michiko)
Shimazu Masahiko (Tadao)
Ryu Chishu (Miwa Shukichi)

  

Το αριστούργημα της ύστερης φάσης του κορυφαίου Ιάπωνα σκηνοθέτη με την μεγάλη ηθοποιό και τακτική πρωταγωνίστρια του Όζου, Σετσούκο Χάρα (στο ρόλο της μητέρας που προσπαθεί διακριτικά να πείσει την κόρη της να παντρευτεί) να δεσπόζει σ’ αυτό το λαμπερό πορτραίτο οικογενειακής αγάπης αλλά και δυσαρμονίας – μια ανασκευή του σπαρακτικού «Τέλους της άνοιξης» του 1949. 

 

Σύνοψη

Κατά τη διάρκεια του ετήσιου μνημόσυνου του φίλου (και παλαιού συμφοιτητή) τους, τρεις μεσήλικες άντρες αναλαμβάνουν να παντρέψουν την 24χρονη κόρη της χήρας του, για την οποία όλοι τρέφουν ρομαντικά συναισθήματα από χρόνια. Το σχέδιό τους σκοντάφτει όμως στην άρνηση της κόρης να εγκαταλείψει τη μητέρα της. Μαζί τους, γινόμαστε κι εμείς θεατές των σύνθετων οικογενειακών σχέσεων, της συναισθηματικής γυναικείας φύσης, του ισχυρού μητρικού δεσμού. Οι τριβές θα υποχωρήσουν τελικά, καθώς μητέρα και κόρη συμφιλιώνονται τελικά και αποδέχονται το επόμενο στάδιο της ζωής τους – τον γάμο της κόρης – με το χαρακτηριστικό για τους χαρακτήρες του Όζου μίγμα χαράς και θλίψης. 

 

Τέλος φθινοπώρου (1960): Δείτε ολόκληρη την ταινία του Γιαζουτζίρο ‘Οζου Facebook Twitter
Σκηνή από Το Τέλος του Φθινοπώρου, του Όζου

 

Σκέψεις του Όζου για την ταινία 

Σ’ αυτόν τον κόσμο, οι άνθρωποι λατρεύουν να περιπλέκουν τα πιο απλά ζητήματα. Τα πράγματα μπορεί να φαίνονται πολύπλοκα αλλά – ποιος ξέρει – η ουσία της ζωής ίσως είναι απροσδόκητα απλή. Αυτό ακριβώς ήθελα να εκφράσω. Είναι εύκολη η δημιουργία δράματος μέσω των συναισθημάτων – με το κλάμα και το γέλιο να προκαλούν θλίψη ή χαρά στον θεατή. Αυτό όμως είναι μια αφαίρεση. Ακόμα κι όταν εκφράζονται συναισθήματα επί της οθόνης, αυτό δεν σημαίνει ότι γίνεται ακριβής αναπαράσταση της προσωπικότητας και του ύφους των χαρακτήρων. Για μεγάλο διάστημα, ήθελα να κάνω χωρίς τα δραματικά στοιχεία, να εκφράζω τη λύπη χωρίς τα δάκρυα, να συλλάβω μια αίσθηση της ζωής χωρίς έντονες συναισθηματικές αναταράξεις. Δεν είναι εύκολο να κυριεύσεις μια τέτοια προσέγγιση. Με το «Τέλος φθινοπώρου» πλησίασα αρκετά αλλά ακόμα δεν έχω φτάσει στο ιδανικό επίπεδο μιας τέτοιου είδους αναπαράστασης.     

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΜΠΤΗ 04/08 - ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ-Marilyn: Δύο ξεχωριστές συνεντεύξεις

Pulp Fiction / 60 χρόνια από τον θάνατο της Μέριλιν: Δύο ξεχωριστές συνεντεύξεις

Εξήντα χρόνια μετά τον θάνατο της Μέριλιν Μονρόε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, δύο συνεντεύξεις, του Τρούμαν Καπότε και του Αλέκου Λιδωρίκη, μας θυμίζουν τις δυο όψεις ενός τραγικού φαινομένου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 31/07 - ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΙΣΤΕΙ-Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Οι «Δύο τελευταίοι σταρ του σινεμά» σε ένα επικό ντοκιμαντέρ

Ηχητικά Άρθρα / Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Οι «τελευταίοι σταρ του σινεμά» σε ένα επικό ντοκιμαντέρ

Το «The Last Movie Stars» είναι ένα μαγικό και βαθιά αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ που δημιούργησε ο Ίθαν Χοκ, όσο καιρό διαρκούσαν τα λοκντάουν, για τη μακρά και περιπετειώδη διαδρομή του «πιο ιδανικού ζευγαριού» που γνώρισε ποτέ το Χόλιγουντ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Ανατολικά της Εδέμ»: Το μαγνητικό ντεμπούτο του Τζέιμς Ντιν επιστρέφει στα θερινά σινεμά

Οθόνες / «Ανατολικά της Εδέμ»: Το μαγνητικό ντεμπούτο του Τζέιμς Ντιν επιστρέφει στα θερινά σινεμά

Η συναρπαστική ταινία του 1955 σε σκηνοθεσία Έλια Καζάν είναι μία από τις σημαντικότερες κινηματογραφικές επανεκδόσεις του φετινού καλοκαιριού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλη η Ελλάδα ένα κινηματογραφικό πλατό

22 λόγοι που αγαπάμε την καλοκαιρινή Ελλάδα / Όλη η Ελλάδα ένα διεθνές κινηματογραφικό πλατό

Επαγγελματίες της μυθοπλασίας και της διαφήμισης αντιμετωπίζουν πλέον την Ελλάδα όχι μόνο ως τόπο διακοπών αλλά και ως πλατό, σε ταινίες όπως «Η Χαμένη Κόρη», «Στα Μαχαίρια 2».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φαγητό και σινεμά

Pulp Fiction / Φαγητό και σινεμά: Το μεγάλο φαγοπότι

Στην αυλαία του αφιερώματος για τη γαστριμαργική επιρροή στον κινηματογράφο, ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος θυμάται ταινίες όπου το φαγητό καταλαμβάνει όχι μόνο μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά μεγάλο χώρο στην οθόνη, με την απολαυστική συντροφιά της Fischer.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ