Σινεμά στο Σπίτι – Αύγουστος #2

Σινεμά στο Σπίτι – Αύγουστος #2 Facebook Twitter
La Piscine (1969)
0

Ready Player One (2018) ****

Blu-ray/DVD

Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ

Παίζουν: Τάι Σέρινταν, Ολίβια Κουκ, Μπεν Μέντελσον, Μαρκ Ράιλανς

Ό,τι διαβάζεις, ό,τι ακούς, ό,τι παρακολουθείς, συνθέτουν κάτι βαθύτερο εντός σου, επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο αποκωδικοποίησης των ερεθισμάτων που λαμβάνεις κατά την πορεία σου σε αυτό τον κόσμο και μεταβάλλουν, συχνά, την θέση σου μέσα σ'αυτόν. Λειτουργούν, αν θέλεις, σαν οδηγός επιβίωσης για την περιπέτειά σου εκεί έξω, αρκεί να έχεις τα μάτια σου, τα αυτιά σου και, πάνω από όλα, τα μυαλά σου ανοιχτά. Αλλιώς είναι απλά ένας τρόπος για να περάσεις τον χρόνο σου.

Αυτό είναι το υπέρτατο easter egg που έχει κρύψει στο βάθος της φαντασμαγορικής του υπερπαραγωγής ο Στίβεν Σπίλμπεργκ. Ακόμα κι αν δεν κατορθώσεις να το βρεις όμως, μένεις με μια αδιανόητα ψυχαγωγική ταινία δράσης που αναπαράγει την αισθητική του video-game με τη χορογραφία εντός του κάδρου, εκεί που οι περισσότεροι σκηνοθέτες επιχειρούν να τη μεταφράσουν κινηματογραφικά δια της χορογραφίας (;) του άναρχου μοντάζ.

Μένεις επίσης με ένα πόνημα σπάνιας παιδευτικής αξίας για τους νεότερους θεατές. Γιατί, βάζοντας τον πιτσιρικά να σκαλίσει όλο το κάδρο για να εντοπίσει τις μυριάδες ποπ αναφορές, αντί να εστιάζει αποκλειστικά στην δράση στο κέντρο του (και στους υπότιτλους, στα μέρη μας) ο Σπίλμπεργκ επιχειρεί, ουσιαστικά, να τον μάθει να βλέπει σινεμά.

Ακόμα κι αν αυτή ήταν η μοναδική του λειτουργία, το «Ready Player One» θα ήταν μια σημαντική ταινία για το σινεμά του μπλοκμπάστερ, το οποίο διάγει δύσκολους καιρούς, λόγω της επιθετικής απόπειρας «τηλεοπτικοποίησης» του.

 

Ready Player One

Θέλμα (Τhelma, 2017) ***1/2

DVD

Σκηνοθεσία: Γιοακίμ Τρίερ

Παίζουν: Έιλι Χάρμπο, Κέια Ουίλκινς, Ένρικ Ραφάελσεν, Έλεν Ντόριτ Πίτερσεν

Νεαρή φοιτήτρια μεγαλωμένη με αυστηρές θρησκευτικές αρχές νιώθει έλξη για συμφοιτήτριά της κι αυτό πυροδοτεί μια σειρά από ανεξήγητα περιστατικά που φαίνεται να σχετίζονται με τη διάθεσή της.

Υποβλητικό μεταφυσικό δράμα από τον Γιοακίμ Τρίερ –ουδεμία σχέση με τον Λαρς–, που ξετυλίγει μεθοδικά τα μυστικά του μέσα από ριψοκίνδυνους, αλλά εύστοχους ελιγμούς της πλοκής.

Αν σταθείς στο μεταφυσικό σκέλος του φιλμ, θα βρεις δάνεια από την «Carrie» του Ντε Πάλμα ή από το σινεμά του Κρόνενμπεργκ –το γνώριμο μοτίβο της «μεταμόρφωσης»–, στα μάτια μου, όμως, θεματικά θυμίζει περισσότερο το κλασσικό μελόδραμα «Now, Voyager» με την Μπέτι Ντέιβις, έτσι όπως περιγράφει την προσπάθεια ενός νέου ανθρώπου να κατακτήσει την προσωπική του ελευθερία, σπάζοντας τα δεσμά επίκτητων στερεοτύπων και προκαταλήψεων και αντιμετωπίζοντας με θάρρος και ειλικρίνεια το παρελθόν.

Από τις πολύ ευχάριστες εκπλήξεις της περασμένης σεζόν.

 

Thelma

Μόνο εσένα βλέπω (All I see is you, 2016) **

DVD

Σκηνοθεσία: Μαρκ Φόρστερ

Παίζουν: Μπλέικ Λάιβλι, Τζέισον Κλαρκ, Nτάνι Χιούστον, Ιβόν Στραχόφσκι

Στο «All I see is you» τυφλή βρίσκει το φως της έπειτα από χειρουργική επέμβαση και ανακαλύπτει πράγματα για την ίδια και για τον σύζυγο της που ούτε φανταζόταν.

Παραμορφώνοντας το κάδρο ο Μαρκ Φόρστερ («Stranger than Fiction», «World War Z») καλεί τον θεατή να δει τον κόσμο μέσα από τα μάτια της ηρωίδας, ενώ με πλάνα που παρεμβάλλονται στη δράση φευγαλέα κι απεικονίζουν περιστατικά από το παρελθόν ή εικόνες από το υποσυνείδητό της, επιχειρεί να ανοίξει ένα παράθυρο στο μυαλό της. Πρόκειται για ενδιαφέρον τρικ, έτσι, όμως, όπως επαναλαμβάνεται στη συνέχεια, φλερτάρει με τα όρια του gimmick.

Κατά τα άλλα η ταινία αμφιταλαντεύεται άτσαλα ανάμεσα σε μια πραγματεία πάνω στις σκοτεινές αποχρώσεις του έρωτα και στο ψυχολογικό θρίλερ, με την πλάστιγγα να γέρνει υπέρ του δεύτερου. Κι έτσι αφαιρετική και μυστικοπαθής που είναι, δύσκολα θα συγκινήσει και τους φαν του είδους.

 

All I See is You 

Η Πισίνα (La Piscine, 1969) ***

Βlu-ray

Σκηνοθεσία: Ζακ Ντερέ

Παίζουν: Αλέν Ντελόν, Ρόμι Σνάιντερ, Μορίς Ρονέ, Τζέιν Μπίρκιν

Στον βαθύ τον Αύγουστο βρισκόμαστε κι αυτό δίνει μια έκτακτη ευκαιρία να θυμηθούμε μία από τις όχι απαραίτητα σπουδαίες, αλλά αναμφίβολα χαρακτηριστικές καλοκαιρινές κινηματογραφικές στιγμές.

Ο λόγος για την «Πισίνα» του Ζακ Ντερέ, όπου Αλέν Ντελόν και Ρόμι Σνάιντερ υποδύονται ζεύγος που περνά το σαββατοκύριακο στην Κυανή Ακτή, σε έπαυλη εξοπλισμένη με την πισίνα του τίτλου, και βλέπει τη μεθυστική του ραστώνη να διακόπτεται από την επίσκεψη των Μορίς Ρονέ και Τζέιν Μπίρκιν.

Στο δεύτερο μέρος της «Πισίνας» πρωτοστατεί η αστυνομική προδικασία και έρχεται καθαρά στο προσκήνιο ένα σχόλιο για τον εγωκεντρισμό της μεγαλοαστικής τάξης, το πρώτο μέρος όμως είναι που καθιστά την ταινία απαραίτητη θερινή απόλαυση. Εκεί ο Ντερέ εκμεταλλεύεται το εξω-κινηματογραφικό, παρασκηνιακό δράμα του πολύκροτου χωρισμού του Αλέν Ντελόν και της Ρόμι Σνάιντερ, τους ενώνει ξανά επί της οθόνης, ζουμάρει στα ηλιοκαμένα κορμιά τους και αντλεί υπόκωφη ερωτική ένταση.

Γυρισμένο ένα ιδιαίτερα ζεστό καλοκαίρι, το φιλμ, ειδικά κατά το πρώτο του εικοσάλεπτο, είναι όπως ακριβώς θα έπρεπε να είναι κάθε καλοκαίρι. Καυτό, ιδρωμένο, ράθυμο, αφόρητα σεξουαλικό.

Περίπου τέτοια εποχή, πριν από δύο χρόνια, είχαμε δει στις ελληνικές αίθουσες το «Α Bigger Splash», ένα μέτριο ριμέικ της ταινίας δια χειρός Λούκα Γκουαντανίνο («Call me by your name»).

 

La Piscine

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ