Σινεμά στο Σπίτι – Αύγουστος #2

Σινεμά στο Σπίτι – Αύγουστος #2 Facebook Twitter
La Piscine (1969)
0

Ready Player One (2018) ****

Blu-ray/DVD

Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ

Παίζουν: Τάι Σέρινταν, Ολίβια Κουκ, Μπεν Μέντελσον, Μαρκ Ράιλανς

Ό,τι διαβάζεις, ό,τι ακούς, ό,τι παρακολουθείς, συνθέτουν κάτι βαθύτερο εντός σου, επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο αποκωδικοποίησης των ερεθισμάτων που λαμβάνεις κατά την πορεία σου σε αυτό τον κόσμο και μεταβάλλουν, συχνά, την θέση σου μέσα σ'αυτόν. Λειτουργούν, αν θέλεις, σαν οδηγός επιβίωσης για την περιπέτειά σου εκεί έξω, αρκεί να έχεις τα μάτια σου, τα αυτιά σου και, πάνω από όλα, τα μυαλά σου ανοιχτά. Αλλιώς είναι απλά ένας τρόπος για να περάσεις τον χρόνο σου.

Αυτό είναι το υπέρτατο easter egg που έχει κρύψει στο βάθος της φαντασμαγορικής του υπερπαραγωγής ο Στίβεν Σπίλμπεργκ. Ακόμα κι αν δεν κατορθώσεις να το βρεις όμως, μένεις με μια αδιανόητα ψυχαγωγική ταινία δράσης που αναπαράγει την αισθητική του video-game με τη χορογραφία εντός του κάδρου, εκεί που οι περισσότεροι σκηνοθέτες επιχειρούν να τη μεταφράσουν κινηματογραφικά δια της χορογραφίας (;) του άναρχου μοντάζ.

Μένεις επίσης με ένα πόνημα σπάνιας παιδευτικής αξίας για τους νεότερους θεατές. Γιατί, βάζοντας τον πιτσιρικά να σκαλίσει όλο το κάδρο για να εντοπίσει τις μυριάδες ποπ αναφορές, αντί να εστιάζει αποκλειστικά στην δράση στο κέντρο του (και στους υπότιτλους, στα μέρη μας) ο Σπίλμπεργκ επιχειρεί, ουσιαστικά, να τον μάθει να βλέπει σινεμά.

Ακόμα κι αν αυτή ήταν η μοναδική του λειτουργία, το «Ready Player One» θα ήταν μια σημαντική ταινία για το σινεμά του μπλοκμπάστερ, το οποίο διάγει δύσκολους καιρούς, λόγω της επιθετικής απόπειρας «τηλεοπτικοποίησης» του.

 

Ready Player One

Θέλμα (Τhelma, 2017) ***1/2

DVD

Σκηνοθεσία: Γιοακίμ Τρίερ

Παίζουν: Έιλι Χάρμπο, Κέια Ουίλκινς, Ένρικ Ραφάελσεν, Έλεν Ντόριτ Πίτερσεν

Νεαρή φοιτήτρια μεγαλωμένη με αυστηρές θρησκευτικές αρχές νιώθει έλξη για συμφοιτήτριά της κι αυτό πυροδοτεί μια σειρά από ανεξήγητα περιστατικά που φαίνεται να σχετίζονται με τη διάθεσή της.

Υποβλητικό μεταφυσικό δράμα από τον Γιοακίμ Τρίερ –ουδεμία σχέση με τον Λαρς–, που ξετυλίγει μεθοδικά τα μυστικά του μέσα από ριψοκίνδυνους, αλλά εύστοχους ελιγμούς της πλοκής.

Αν σταθείς στο μεταφυσικό σκέλος του φιλμ, θα βρεις δάνεια από την «Carrie» του Ντε Πάλμα ή από το σινεμά του Κρόνενμπεργκ –το γνώριμο μοτίβο της «μεταμόρφωσης»–, στα μάτια μου, όμως, θεματικά θυμίζει περισσότερο το κλασσικό μελόδραμα «Now, Voyager» με την Μπέτι Ντέιβις, έτσι όπως περιγράφει την προσπάθεια ενός νέου ανθρώπου να κατακτήσει την προσωπική του ελευθερία, σπάζοντας τα δεσμά επίκτητων στερεοτύπων και προκαταλήψεων και αντιμετωπίζοντας με θάρρος και ειλικρίνεια το παρελθόν.

Από τις πολύ ευχάριστες εκπλήξεις της περασμένης σεζόν.

 

Thelma

Μόνο εσένα βλέπω (All I see is you, 2016) **

DVD

Σκηνοθεσία: Μαρκ Φόρστερ

Παίζουν: Μπλέικ Λάιβλι, Τζέισον Κλαρκ, Nτάνι Χιούστον, Ιβόν Στραχόφσκι

Στο «All I see is you» τυφλή βρίσκει το φως της έπειτα από χειρουργική επέμβαση και ανακαλύπτει πράγματα για την ίδια και για τον σύζυγο της που ούτε φανταζόταν.

Παραμορφώνοντας το κάδρο ο Μαρκ Φόρστερ («Stranger than Fiction», «World War Z») καλεί τον θεατή να δει τον κόσμο μέσα από τα μάτια της ηρωίδας, ενώ με πλάνα που παρεμβάλλονται στη δράση φευγαλέα κι απεικονίζουν περιστατικά από το παρελθόν ή εικόνες από το υποσυνείδητό της, επιχειρεί να ανοίξει ένα παράθυρο στο μυαλό της. Πρόκειται για ενδιαφέρον τρικ, έτσι, όμως, όπως επαναλαμβάνεται στη συνέχεια, φλερτάρει με τα όρια του gimmick.

Κατά τα άλλα η ταινία αμφιταλαντεύεται άτσαλα ανάμεσα σε μια πραγματεία πάνω στις σκοτεινές αποχρώσεις του έρωτα και στο ψυχολογικό θρίλερ, με την πλάστιγγα να γέρνει υπέρ του δεύτερου. Κι έτσι αφαιρετική και μυστικοπαθής που είναι, δύσκολα θα συγκινήσει και τους φαν του είδους.

 

All I See is You 

Η Πισίνα (La Piscine, 1969) ***

Βlu-ray

Σκηνοθεσία: Ζακ Ντερέ

Παίζουν: Αλέν Ντελόν, Ρόμι Σνάιντερ, Μορίς Ρονέ, Τζέιν Μπίρκιν

Στον βαθύ τον Αύγουστο βρισκόμαστε κι αυτό δίνει μια έκτακτη ευκαιρία να θυμηθούμε μία από τις όχι απαραίτητα σπουδαίες, αλλά αναμφίβολα χαρακτηριστικές καλοκαιρινές κινηματογραφικές στιγμές.

Ο λόγος για την «Πισίνα» του Ζακ Ντερέ, όπου Αλέν Ντελόν και Ρόμι Σνάιντερ υποδύονται ζεύγος που περνά το σαββατοκύριακο στην Κυανή Ακτή, σε έπαυλη εξοπλισμένη με την πισίνα του τίτλου, και βλέπει τη μεθυστική του ραστώνη να διακόπτεται από την επίσκεψη των Μορίς Ρονέ και Τζέιν Μπίρκιν.

Στο δεύτερο μέρος της «Πισίνας» πρωτοστατεί η αστυνομική προδικασία και έρχεται καθαρά στο προσκήνιο ένα σχόλιο για τον εγωκεντρισμό της μεγαλοαστικής τάξης, το πρώτο μέρος όμως είναι που καθιστά την ταινία απαραίτητη θερινή απόλαυση. Εκεί ο Ντερέ εκμεταλλεύεται το εξω-κινηματογραφικό, παρασκηνιακό δράμα του πολύκροτου χωρισμού του Αλέν Ντελόν και της Ρόμι Σνάιντερ, τους ενώνει ξανά επί της οθόνης, ζουμάρει στα ηλιοκαμένα κορμιά τους και αντλεί υπόκωφη ερωτική ένταση.

Γυρισμένο ένα ιδιαίτερα ζεστό καλοκαίρι, το φιλμ, ειδικά κατά το πρώτο του εικοσάλεπτο, είναι όπως ακριβώς θα έπρεπε να είναι κάθε καλοκαίρι. Καυτό, ιδρωμένο, ράθυμο, αφόρητα σεξουαλικό.

Περίπου τέτοια εποχή, πριν από δύο χρόνια, είχαμε δει στις ελληνικές αίθουσες το «Α Bigger Splash», ένα μέτριο ριμέικ της ταινίας δια χειρός Λούκα Γκουαντανίνο («Call me by your name»).

 

La Piscine

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ