Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά"

Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πόσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα φλιτζάνι, ένα ζευγάρι γυαλιά, η γυαλάδα πάνω σ' ένα δίσκο – και πόσοι άνθρωποι πρέπει να έχουν τον νου τους συνεχώς για να μείνουν όλα εκεί που πρέπει... | © Ερμίνα Δημητρίου
0

Έξι φοιτητές και φοιτήτριες από το Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, Ηώ Πάσχου, βρέθηκαν με τις φωτογραφικές τους μηχανές στα γυρίσματα της ταινίας "Νοτιάς". Δείτε τη δική τους οπτική στη νέα δημιουργία του Τάσου Μπουλμπέτη.

Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πάνω απ' όλα, φως – φαντασία, οργάνωση, συνεργασία. Κι ύστερα μ' ένα μαγικό τρόπο όλα έρχονται στη θέση τους, και από στιγμιότυπα γίνονται ταινία. | © Ερμίνα Δημητρίου
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Ερμίνα Δημητρίου / Μπορεί να δουλεύεις όλη μέρα, να επαναλαμβάνεται η ίδια σκηνή για ώρες μέχρι να γυριστεί τέλεια και εσύ να είσαι πια φοβερά κουρασμένος, αλλά υπάρχει μια μικρή στιγμή που χαλαρώνεις – και χαμογελάς, γιατί κατά βάθος όλο αυτό δεν θα το άλλαζες με τίποτα. | © Ερμίνα Δημητρίου
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στα διαλύματα των γυρισμάτων, ο Φοίβος ποζάρει με τα εξαρτήματα “των ονείρων του”. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Φιγούρες από τη δεκαετία του ’60, στο κέντρο της Αθήνας το 2015. Βλέποντας “πάνω” από τις κάμερες. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στα άδυτα του Δούρειου Ίππου λίγο πριν “πέσει” η κλακέτα. Στιγμές φωτογραφικές. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Διαλέξαμε να πειραματιστούμε με ασπρόμαυρο φιλμ για τα πορτρέτα που κάνει ο πρωταγωνιστής του ‘’νοτιά’’ στις γυναίκες της ζωής του. Μια εικόνα του 2015 που θυμίζει την αίσθηση εκείνης της εποχής, της δεκαετίας του ’70, αθεράπευτα νοσταλγίκης. Αναλογικές εικόνες σ’ ‘εναν ψηφιακό κόσμο. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Ρέμα Χαλανδρίου. Μια ζεστή μέρα, τα πιτσίρικια με ρούχα εποχής, τρέχουν και το ευχαριστιούνται, σαν ένας πίνακας ιμπρεσιονισμού, οι παιδικές φαντασιώσεις του ήρωα θα γίνουν κινηματογραφικά πλάνα ενώ οι φωνές τους μας επαναφέρουν στην επόμενη σκηνή. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Κάδρο μέσα στο κάδρο, η σκάλα οδηγεί σ΄ένα φως που δεν πρέπει να φανεί, το τρίποδο σ’ έναν ανακλαστήρα που δεν πρέπει να φανεί, το τσιγάρο ανάβει ξανά και ξανά. Λίγο πρίν ο πρωταγωνιστής ψιθύριζε τα λόγια του. Με την αγωνία να μην σβήσει το τσιγάρο. Γρήγορα όλα γρήγορα να μην χαθεί η στιγμή. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Το άλμπουμ του Θέμη Πάνου. Πως φτιάχνεις την μνήμη; Απο τι είναι φτιαγμένες οι αναμνήσεις; Φωτογραφίες παλίες, καινούργιες σαν παλίες. Κομμάτι, κομμάτι. Εικόνες και σκιές. Ο φωτογράφος και η σκιά του. Εντός και εκτός του άλμπουμ. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πρώτη ημέρα γυρισμάτων. Άγχος, αγωνία, ανυπομονησία, ιδρωμένες παλάμες. Όλα χάθηκαν όταν τράβηξα αυτή η φωτογραφία. Το κλίμα συνεργασίας ήταν άψογο | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Μπορεί ο καθένας να δούλευε σκληρά κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά πάντα υπήρχαν και οι ανθρώπινες στιγμές στα διαλείμματα. Στη ζωή όπως και στην ταινία ο βασικός συνδετικός κρίκος είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Νοιώθω τυχερός που είχα την τιμή να βρίσκομαι στον ίδιο χώρο, όπου πολλοί τεχνικοί, όπως και εγώ, είχαμε για δάσκαλο (και όχι μόνο στα αυστηρά εκπαιδευτικά πλαίσια) τον κύριο Πάσχο. Όλοι σεβόνται και αναγνωρίζουν την αξία και το ήθος αυτού του ανθρώπου. | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στην ταινία αυτή είχαμε την ευκαιρία να πειραματιστούμε όχι μόνο με ψηφιακές λήψεις, αλλά και με αναλογικές, έγχρωμες (ληγμένα φίλμ) και ασπρόμαυρες. Ενώσαμε τον αναλογικό κόσμο και την ατμόσφαιρα της ταινίας, με τον δικό μας σύγχρονο κόσμο. | © Δημήτρης Πατρίκιος

Μιλώντας με την υπεύθυνη του φωτογραφικού project, Ηώ Πάσχου:

Η ιδέα ξεκίνησε λίγο πριν τα γυρίσματα του νοτιά. Πέρα από την έρευνα και την επιμέλεια του φωτογραφικού υλικού σκεφτήκαμε με τον σκηνοθέτη της ταινίας Τάσου Μπουλμέτη να αναλάβω την οργάνωση μιας ομάδας φωτογράφων πλατώ, η οποία να αποτελείται από φοιτητές.

Το στοίχημα ήταν διπλό: για πρώτη φορά θα συνδυαζόταν η εκπαιδευτική διαδικασία με την πρακτική άσκηση στην διάρκεια της ολοκλήρωσης της ταινίας για 7 εβδομάδες. Επέλεξα 6 φοιτητές και φοιτήτριες από Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας στο οποίο διδάσκω από το 2009.

Η περιπέτεια ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2016, όλη η ομάδα μας αποτελούμενη απο την Ερμίνα Δημητρίου,την Ελπίδα Κοντογιάννη, την Ελένη Ποντίκη,τον Γιώργο Καζία, τον Δημήτρη Πατρίκιο και τον Μιχάλη Ματσούκα συναντηθήκαμε αρκετές φορές για να ορίσουμε το πλαίσιο εργασίας. Κάθε μέρα θα βρισκόταν ένας φωτογράφος στον χώρο των γυρισμάτων, απο το Σούνιο μέχρι το κέντρο της Αθήνας και θα κάλυπτε τόσο το making off όσο και σκηνές συγκεκριμένες της ταινίας.

H εμπειρία ήταν υπέροχη. Από την ένταση της προετοιμασίας μέχρι την τελική κινηματογραφική εικόνα, όλες μας οι αισθήσεις ήταν εκεί για να καταγράψουμε τις στιγμές, τα συναισθήματα και το ύφος των χαρακτήρων και της ταινίας.

Γίναμε μέρος της κινηματογραφικής ομάδας και συνεχίζουμε το ταξίδι στον ''νοτιά'' με καινούργιες φωτογραφικές περιπέτειες για το 2016.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου: 14 highlights

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ