Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά"

Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πόσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα φλιτζάνι, ένα ζευγάρι γυαλιά, η γυαλάδα πάνω σ' ένα δίσκο – και πόσοι άνθρωποι πρέπει να έχουν τον νου τους συνεχώς για να μείνουν όλα εκεί που πρέπει... | © Ερμίνα Δημητρίου
0

Έξι φοιτητές και φοιτήτριες από το Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, Ηώ Πάσχου, βρέθηκαν με τις φωτογραφικές τους μηχανές στα γυρίσματα της ταινίας "Νοτιάς". Δείτε τη δική τους οπτική στη νέα δημιουργία του Τάσου Μπουλμπέτη.

Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πάνω απ' όλα, φως – φαντασία, οργάνωση, συνεργασία. Κι ύστερα μ' ένα μαγικό τρόπο όλα έρχονται στη θέση τους, και από στιγμιότυπα γίνονται ταινία. | © Ερμίνα Δημητρίου
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Ερμίνα Δημητρίου / Μπορεί να δουλεύεις όλη μέρα, να επαναλαμβάνεται η ίδια σκηνή για ώρες μέχρι να γυριστεί τέλεια και εσύ να είσαι πια φοβερά κουρασμένος, αλλά υπάρχει μια μικρή στιγμή που χαλαρώνεις – και χαμογελάς, γιατί κατά βάθος όλο αυτό δεν θα το άλλαζες με τίποτα. | © Ερμίνα Δημητρίου
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στα διαλύματα των γυρισμάτων, ο Φοίβος ποζάρει με τα εξαρτήματα “των ονείρων του”. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Φιγούρες από τη δεκαετία του ’60, στο κέντρο της Αθήνας το 2015. Βλέποντας “πάνω” από τις κάμερες. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στα άδυτα του Δούρειου Ίππου λίγο πριν “πέσει” η κλακέτα. Στιγμές φωτογραφικές. | © Ελένη Ποντίκη
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Διαλέξαμε να πειραματιστούμε με ασπρόμαυρο φιλμ για τα πορτρέτα που κάνει ο πρωταγωνιστής του ‘’νοτιά’’ στις γυναίκες της ζωής του. Μια εικόνα του 2015 που θυμίζει την αίσθηση εκείνης της εποχής, της δεκαετίας του ’70, αθεράπευτα νοσταλγίκης. Αναλογικές εικόνες σ’ ‘εναν ψηφιακό κόσμο. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Ρέμα Χαλανδρίου. Μια ζεστή μέρα, τα πιτσίρικια με ρούχα εποχής, τρέχουν και το ευχαριστιούνται, σαν ένας πίνακας ιμπρεσιονισμού, οι παιδικές φαντασιώσεις του ήρωα θα γίνουν κινηματογραφικά πλάνα ενώ οι φωνές τους μας επαναφέρουν στην επόμενη σκηνή. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Κάδρο μέσα στο κάδρο, η σκάλα οδηγεί σ΄ένα φως που δεν πρέπει να φανεί, το τρίποδο σ’ έναν ανακλαστήρα που δεν πρέπει να φανεί, το τσιγάρο ανάβει ξανά και ξανά. Λίγο πρίν ο πρωταγωνιστής ψιθύριζε τα λόγια του. Με την αγωνία να μην σβήσει το τσιγάρο. Γρήγορα όλα γρήγορα να μην χαθεί η στιγμή. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Το άλμπουμ του Θέμη Πάνου. Πως φτιάχνεις την μνήμη; Απο τι είναι φτιαγμένες οι αναμνήσεις; Φωτογραφίες παλίες, καινούργιες σαν παλίες. Κομμάτι, κομμάτι. Εικόνες και σκιές. Ο φωτογράφος και η σκιά του. Εντός και εκτός του άλμπουμ. |
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Πρώτη ημέρα γυρισμάτων. Άγχος, αγωνία, ανυπομονησία, ιδρωμένες παλάμες. Όλα χάθηκαν όταν τράβηξα αυτή η φωτογραφία. Το κλίμα συνεργασίας ήταν άψογο | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Μπορεί ο καθένας να δούλευε σκληρά κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά πάντα υπήρχαν και οι ανθρώπινες στιγμές στα διαλείμματα. Στη ζωή όπως και στην ταινία ο βασικός συνδετικός κρίκος είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Νοιώθω τυχερός που είχα την τιμή να βρίσκομαι στον ίδιο χώρο, όπου πολλοί τεχνικοί, όπως και εγώ, είχαμε για δάσκαλο (και όχι μόνο στα αυστηρά εκπαιδευτικά πλαίσια) τον κύριο Πάσχο. Όλοι σεβόνται και αναγνωρίζουν την αξία και το ήθος αυτού του ανθρώπου. | © Δημήτρης Πατρίκιος
Πίσω από τις κινηματογραφικές κάμερες του "Νοτιά" Facebook Twitter
Στην ταινία αυτή είχαμε την ευκαιρία να πειραματιστούμε όχι μόνο με ψηφιακές λήψεις, αλλά και με αναλογικές, έγχρωμες (ληγμένα φίλμ) και ασπρόμαυρες. Ενώσαμε τον αναλογικό κόσμο και την ατμόσφαιρα της ταινίας, με τον δικό μας σύγχρονο κόσμο. | © Δημήτρης Πατρίκιος

Μιλώντας με την υπεύθυνη του φωτογραφικού project, Ηώ Πάσχου:

Η ιδέα ξεκίνησε λίγο πριν τα γυρίσματα του νοτιά. Πέρα από την έρευνα και την επιμέλεια του φωτογραφικού υλικού σκεφτήκαμε με τον σκηνοθέτη της ταινίας Τάσου Μπουλμέτη να αναλάβω την οργάνωση μιας ομάδας φωτογράφων πλατώ, η οποία να αποτελείται από φοιτητές.

Το στοίχημα ήταν διπλό: για πρώτη φορά θα συνδυαζόταν η εκπαιδευτική διαδικασία με την πρακτική άσκηση στην διάρκεια της ολοκλήρωσης της ταινίας για 7 εβδομάδες. Επέλεξα 6 φοιτητές και φοιτήτριες από Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας στο οποίο διδάσκω από το 2009.

Η περιπέτεια ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2016, όλη η ομάδα μας αποτελούμενη απο την Ερμίνα Δημητρίου,την Ελπίδα Κοντογιάννη, την Ελένη Ποντίκη,τον Γιώργο Καζία, τον Δημήτρη Πατρίκιο και τον Μιχάλη Ματσούκα συναντηθήκαμε αρκετές φορές για να ορίσουμε το πλαίσιο εργασίας. Κάθε μέρα θα βρισκόταν ένας φωτογράφος στον χώρο των γυρισμάτων, απο το Σούνιο μέχρι το κέντρο της Αθήνας και θα κάλυπτε τόσο το making off όσο και σκηνές συγκεκριμένες της ταινίας.

H εμπειρία ήταν υπέροχη. Από την ένταση της προετοιμασίας μέχρι την τελική κινηματογραφική εικόνα, όλες μας οι αισθήσεις ήταν εκεί για να καταγράψουμε τις στιγμές, τα συναισθήματα και το ύφος των χαρακτήρων και της ταινίας.

Γίναμε μέρος της κινηματογραφικής ομάδας και συνεχίζουμε το ταξίδι στον ''νοτιά'' με καινούργιες φωτογραφικές περιπέτειες για το 2016.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ