Απεργία την Πρωτομαγιά

Palm Springs: Μια ωδή στη ρομαντική κωμωδία φαντασίας

Palm Springs: Μια ωδή στη ρομαντική κωμωδία φαντασίας Facebook Twitter
Εμφανίστηκε επιτέλους, μετά από τόσες και τόσες περιπτώσεις άγριας δυσφήμισης αυτού του τόσο ταλαιπωρημένου είδους, μια ρομαντική κωμωδία που και σπαρταριστά αστεία είναι και αθεράπευτα ρομαντική.
0

Διθυραμβική είναι η υποδοχή που επεφύλαξε στην Αμερική σύσσωμη σχεδόν η κινηματογραφική κριτική – ό,τι κι αν σημαίνει αυτό στις μέρες μας – στη ρομαντική κωμωδία (φαντασίας) με τίτλο Palm Springs που ξεκίνησε να προβάλλεται πριν από λίγες μέρες στην πλατφόρμα Hulu. Η ταινία που γύρισε ο πρωτοεμφανιζόμενος Μαξ Μπέρμπακοου σε σενάριο Άντι Σιάρα έκανε πρεμιέρα στο τελευταίο φεστιβάλ του Sundance – το οποίο εσχάτως λειτουργεί και ως οίκος δημοπρασιών για τις πλατφόρμες – και αμέσως καπαρώθηκε από το Hulu και την εταιρεία διανομής Neon που πλήρωσαν γύρω στα 20 εκατομμύρια δολάρια για να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα κυκλοφορίας της, ποσό – ρεκόρ για τα δεδομένα του φεστιβάλ. (Στο Sundance του περασμένου Γενάρη εμφανίστηκε για πρώτη φορά και η εξαιρετική ταινία επιστημονικής φαντασίας "The Vast of Night" που κατοχυρώθηκε από την πλατφόρμα Amazon όπου προβάλλεται εδώ και ένα μήνα περίπου).

Η ουσία είναι ότι εμφανίστηκε επιτέλους, μετά από τόσες και τόσες περιπτώσεις άγριας δυσφήμισης αυτού του τόσο ταλαιπωρημένου είδους, μια ρομαντική κωμωδία που και σπαρταριστά αστεία είναι και αθεράπευτα ρομαντική.

Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο – γνωστός στο κοινό κυρίως από τη θητεία του στο Saturday Night Live και στην τηλεοπτική σειρά Brooklyn 66 – Άντι Σάμπεργκ και η Κρίστιν Μιλιότι (δεν είναι «δική μας» όπως έχει γραφτεί, είναι ιταλικής καταγωγής), με τις πολύ ξεχωριστές ερμηνείες στον δεύτερο κύκλο του Fargo και στον «Λύκο της Γουόλ Στριτ», μεταξύ άλλων. Ο Σάμπεργκ υποδύεται τον Νάιλς, έναν φυλακισμένο σε μια αιώνια χωροχρονική λούπα, ο οποίος βιώνει την ίδια μέρα ξανά και ξανά σε ένα ξενοδοχείο στο Παλμ Σπρινγκς όπου παντρεύεται η κολλητή της κοπέλας του.

Εκεί γνωρίζει την αδελφή της νύφης, την Σάρα (Κρίστιν Μιλιότι), «προβληματική» προσωπικότητα όπως και ο ίδιος, την οποία μια νύχτα (σαν όλες τις άλλες) θα παρασύρει στη δική του μοίρα. Μαζί πλέον στην απεραντοσύνη της αιωνιότητας, θα πρέπει να διαχειριστούν αυτή την απόκοσμη κατάσταση στην οποία έχουν βρεθεί, με όλο τον χρόνο μπροστά τους να εξερευνήσουν όλα τα υπαρξιακά ζητήματα της ανθρωπότητας, αλλά και τον έρωτα που φαίνεται να τους συνδέει.

Palm Springs: Μια ωδή στη ρομαντική κωμωδία φαντασίας Facebook Twitter
Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο Άντι Σάμπεργκ και η Κρίστιν Μιλιότι (δεν είναι «δική μας» όπως έχει γραφτεί, είναι ιταλικής καταγωγής)

Ας μην πούμε τίποτα παραπάνω και χαλάσουμε το εφέ αυτής της απολαυστικής (και ουσιαστικής) σύγχρονης κομεντί με το εξαιρετικό επίσης σάαουντρακ (από John Cale και Leonard Cohen μέχρι ένα άγνωστο «κουλό» κομμάτι των Hall & Oates από το 1973). Τρεις δεκαετίες σχεδόν περιμένουμε μια ρομαντική κωμωδία φαντασίας αντάξια της «Μέρας της Μαρμότας» και να που κατέφθασε την πιο περίεργη (αλλά και την πιο ιδανική ίσως) ώρα, μέσα στο καταραμένο 2020. Σα να μας λέει, «ζήστε σα να μην υπάρχει αύριο» (αυτό άλλωστε είναι το tagline στην αφίσα της ταινίας). Ή όπως λέει ο Νάιλς στην Σάρα, ως άλλος Σοπενχάουερ, «το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να μάθεις να υποφέρεις την ιδέα της ύπαρξης».

Δεν είναι και λίγες οι απόπειρες που έχουν γίνει κατά καιρούς να ακολουθηθεί το σεναριακό υπόδειγμα της θρυλικής και πολυαγαπημένης ταινίας του αείμνηστου Χάρολντ Ράμις με τον Μπιλ Μάρεϊ, τόσο στο σινεμά όσο και στην τηλεόραση (βλ. το πρόσφατο Russian Doll). Οι πιο επιτυχημένες πάντως εξ αυτών δεν ήταν καν ρομαντικές κωμωδίες (αν εξαιρέσει κανείς sui generis περιπτώσεις όπως η «Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού») αλλά περιπέτειες δράσης, όπως το «Στα όρια του αύριο» (Edge of Tomorrow) ή το "Source Code".

Διάβασα πάντως ότι η αρχική εκδοχή του σεναρίου που είχε γραφτεί όταν ακόμα ο Σιάρα ήταν δευτεροετής φοιτητής στο AFI (American Film Institute) δεν είχε το στοιχείο της επιστημονικής φαντασίας, ούτε καν της κωμωδίας, και θύμιζε μάλλον την βαθιά τραγικότητα της ταινίας "Leaving Las Vegas", αλλά έμεινε στο ράφι για καιρό. Ακολούθως, θα έγραφε σενάρια για την αριστουργηματική (και εγκληματικά υποτιμημένη) τηλεοπτική σειρά Lodge 49 πριν ξαναπιάσει από την αρχή την ιστορία του Palm Springs, διαμορφώνοντας την σα να πρόκειται για «το sequel μιας ταινίας που δεν υπάρχει».

Η ουσία είναι ότι εμφανίστηκε επιτέλους, μετά από τόσες και τόσες περιπτώσεις άγριας δυσφήμισης αυτού του τόσο ταλαιπωρημένου είδους, μια ρομαντική κωμωδία που και σπαρταριστά αστεία είναι και αθεράπευτα ρομαντική.

 
Οθόνες
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ