Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Λασκαρίδης Facebook Twitter
0

Αυτή δεν είναι απλώς μια λίστα με 10 αγαπημένες ταινίες... Στην πραγματικότητα, όλες οι αγαπημένες μου ταινίες συνδέονται με μια συγκεκριμένη στιγμή της ζωής μου. Δεν υπάρχει φιλμ που να αγάπησα και να μη θυμάμαι πού ήμουν, τι σκεφτόμουν, σε ποια φάση βρισκόμουν όταν το είδα. Έχει ενδιαφέρον ότι οι περισσότερες ανήκουν στα χρόνια που ήμουν ακόμη νέος, όταν ρουφούσα σαν σφουγγάρι ερεθίσματα και έψαχνα ποιος είμαι και ποιος είναι ο κόσμος γύρω μου. Με έναν τρόπο, η λίστα αυτή είναι ένα χρονολόγιο – ένα ημερολόγιο συναισθημάτων και ανακαλύψεων.

1.

STEVEN SPIELBERG

E.T. the Extra-Terrestrial

Η πρώτη ταινία που βλέπω στο σινεμά, εφτά χρονών. Κάπου Κηφισίας και Κατεχάκη. Από την αρχή, μάτια γουρλωμένα, στόμα ανοιχτό, κι έπειτα δάκρυα ασταμάτητα. Ο Σπίλμπεργκ με κατάπιε ολόκληρο. Σαν να μπήκε ένα χέρι από το στέρνο και να άρπαξε την καρδιά μου – «μπορεί το σινεμά να το κάνει αυτό;» Μια βαθιά συγκίνηση που με ωρίμασε πέντε πόντους.

Λασκαρίδης Facebook Twitter
Ο Σπίλμπεργκ με κατάπιε ολόκληρο.

2.

RIDLEY SCOTT

Alien

Η πρώτη «σοβαρή» ταινία τρόμου που είδα. Babysitting από τη μεγάλη ξαδέρφη μου την Εύη και τον φίλο της, βιντεοκασέτες για μεγάλους στο τραπέζι. Ξυπνάω αξημέρωτα, πατάω κρυφά το play. Είχα αφήσει να βράσει το φαγητό του σκύλου και το ξέχασα. Τελειώνει η ταινία, καπνοί στην κουζίνα· σηκώνω το καπάκι κι ανάμεσα σε κόκαλα και κοφτό μακαρονάκι «βλέπω» το Alien. Τελικά ο τρόμος είναι αναμονή, όχι επίθεση, και η φαντασία κάνει το τέρας πιο αληθινό από κάθε εφέ.

3.

TERRY GILLIAM

Brazil

Έχω τελειώσει την Δ΄ δημοτικού. Καλοκαίρι στην Αίγινα. «Κωμωδία είναι, θα γελάσετε», λένε οι γονείς με σαρδόνιο χαμόγελο και μας «παρκάρουν» στο θερινό σινεμά. Καθόμαστε με την αδερφή μου πίσω-πίσω, πιο κοντά στην καντίνα παρά στην οθόνη. Ποπ κορν, πορτοκαλάδα, και μια κυρία πολύ μπροστά να γελά ασταμάτητα. «Τι βλέπουμε;» Η γριά που της τραβούν το πρόσωπο για την απόλυτη πλαστική, οι αγωγοί και τα χαρτιά που καταπίνουν τα πάντα, η έκρηξη στην κομψή τραπεζαρία ενώ όλοι συνεχίζουν σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Δεν καταλάβαινα πολλά –ήμουν δέκα χρονών– αλλά εκεί μπήκε ένας σπόρος. Το παράλογο και ο σαρκασμός δένουν ωραία.

Ευριπίδης Λασκαρίδης Facebook Twitter
Δεν καταλάβαινα πολλά –ήμουν δέκα χρονών– αλλά εκεί μπήκε ένας σπόρος. Το παράλογο και ο σαρκασμός δένουν ωραία.

4.

ROB REINER

Stand by Me

Ήμουν στην ΣΤ΄ δημοτικού, αρχή εφηβείας. Μια παρέα αγοριών ψάχνει ένα νεκρό σώμα. Σκέφτηκα τη δική μου παρέα, χωρίς να ξέρω πως ένας δικός μου φίλος θα χανόταν άδικα λίγα χρόνια μετά. Σχεδόν ένιωθα τα παπούτσια τους στα πόδια μου, τη μυρωδιά του δάσους και της υγρασίας. Κάτι ταρακουνήθηκε μέσα μου: η παιδικότητα δίπλα στο ρίσκο. Κάθε φιλία κουβαλάει τον σπόρο της απώλειας – κι εκεί ξεκινά η ενηλικίωση.

Ευριπίδης Λασκαρίδης Facebook Twitter
Κάθε φιλία κουβαλάει τον σπόρο της απώλειας – κι εκεί ξεκινά η ενηλικίωση.

5.

LARRY CLARK

Kids

Ζήλια από την πρώτη σκηνή ως το τέλος. Η Chloë Sevigny με τεράστια, γλυκά και απειλητικά μάτια – ήθελα να είναι όλοι τους φίλοι μου. «Τι κόσμος είναι αυτός; Πού ζουν αυτά τα παιδιά;» Εγώ, το «καλό παιδί», έφαγα ένα τεράστιο χαστούκι. Ένιωσα τόσο ξενέρωτος ενώ ταυτόχρονα σκεφτόμουν σαν μελλοντικός ηθοποιός: ποιος τα βρήκε αυτά τα παιδιά; Α ΟΚ, αυτό μπορεί να κάνει ένας καλός casting director!

6.

MATHIEU KASSOVITZ

La Haine

Ασπρόμαυρο, ωμό και αφόρητα σέξι. Ακόμη και σήμερα μονολογώ «jusqu’ici tout va bien» και νιώθω λίγο πιο ασφαλής ακόμη κι όταν είμαι σε φάση «ελεύθερης πτώσης». Με συμφοιτητές από το Θέατρο Τέχνης κι έχοντας στον νου όλο το κλασικό σινεμά, δεν πιστεύαμε πόσο σύγχρονα μπορεί να μιλήσει μια ασπρόμαυρη ταινία. Θέλω κι εγώ να γίνω σαν τον Vincent Cassel! Ο Kassovitz μας έδωσε πολιτική γροθιά με άρωμα ποίησης.

Ευριπίδης Λασκαρίδης Facebook Twitter
Ακόμη και σήμερα μονολογώ «jusqu’ici tout va bien» και νιώθω λίγο πιο ασφαλής ακόμη κι όταν είμαι σε φάση «ελεύθερης πτώσης».

7.

WOODY ALLEN

Bullets Over Broadway

Η ταινία που με έβαλε στον κόσμο του Allen. Ίσως γιατί μιλούσε για θέατρο κι εγώ είχα ήδη παίξει στο Τέχνης και μπορούσα να πιάσω το χιούμορ. Φιλοδοξίες, μικρότητες, αντιζηλίες, πάθη θιάσου και συνεργατών. Υπέροχοι ηθοποιοί που τολμούν να γελοιοποιηθούν κι έτσι να μεγαλουργήσουν. Το χιούμορ θέλει μαεστρία κι όταν το καταφέρεις, μπορεί να κάνεις και υψηλή τέχνη που δεν σβήνει εύκολα. Η ατάκα «don’t speak, don’t speak» έχει μείνει δεκαετίες μετά, κοινός μυστικός κώδικας για τους λάτρεις της ταινίας.

8.

ANTHONY MINGHELLA

The Talented Mr. Ripley

Μου τη δάνεισε ένας συμφοιτητής σκηνοθεσίας, μόλις είχα φτάσει Αμερική για σπουδές: «Δες τη και θα με θυμηθείς». Είχε δίκιο. Η μοναδική ταινία που μπορώ να βλέπω ξανά και ξανά. Η ιστορία με μαγνητίζει κάθε φορά και οι ηθοποιοί είναι όλοι τους τόσο λαχταριστοί. Το σασπένς, το φως, το ψέμα. Ερωτεύτηκα και τον Matt Damon και την Cate Blanchett και τον Jude Law. Το αμερικανικό βλέμμα πάνω στην Ιταλία του ’50 με τρέλανε. Η γλυκιά γοητεία του να θες να γίνεις κάποιος άλλος –να γίνεσαι ένας άλλος– νιώθω πως με ακολουθεί μέχρι και σήμερα.

Ευριπίδης Λασκαρίδης Facebook Twitter
Η ιστορία με μαγνητίζει κάθε φορά και οι ηθοποιοί είναι όλοι τους τόσο λαχταριστοί.

9.

PAUL THOMAS ANDERSON

Magnolia

Πρώτη χρονιά φοιτητής στη Νέα Υόρκη, τη ρούφηξα σαν καθαρό νερό. Julianne Moore, Philip Seymour Hoffman, Melora Walters, John C. Reilly, Tom Cruise – όλο το καστ με κέρδισε. Ο Anderson στις καλύτερες στιγμές του. Το γαϊτανάκι των ιστοριών, η σπασμένη αφήγηση, η κρίση της Moore μες στο φαρμακείο κι αυτή η βροχή από βατράχια δεν θα φύγουν ποτέ από το μυαλό μου. Πόσο όμορφα κατάφερε ο Anderson να φτιάξει ένα επικό σινεμά που είναι και βίαιο, και τρυφερό, και ρεαλιστικό, και ποιητικό.

10.

DARREN ARONOFSKY

Requiem for a Dream

Στο μικρό φοιτητικό δωμάτιο της σοφίτας του Μπρούκλιν, με μια μικρή τηλεόραση με ενσωματωμένο video-player στα πόδια του κρεβατιού. Δεν είχα ιδέα τι έβαλα να δω. Το μοντάζ καρφί στον αμφιβληστροειδή, οι ήχοι έτριζαν τα δόντια μου. Η Ellen Burstyn με έκανε να θέλω να βάλω τα χέρια μέσα στην οθόνη, να την ταρακουνήσω, να τη σώσω. Δύο χρόνια μετά θα γνώριζα και τον Keith David σε ένα internship στο Shakespeare in the Park. Ο Aronofsky έκανε την κατάρρευση να πάρει διαστάσεις όπερας χωρίς ποτέ να γίνεται μελό.

Ευριπίδης Λασκαρίδης Facebook Twitter
Η Ellen Burstyn με έκανε να θέλω να βάλω τα χέρια μέσα στην οθόνη, να την ταρακουνήσω, να τη σώσω.

O Ευριπίδης Λασκαρίδης ανεβάζει την παράσταση Relic στο Πτι Παλαί. Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «τρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT