Καντ Μεράντ Facebook Twitter

Καντ Μεράντ: «Ευτυχώς που είμαι μεγάλος σε ηλικία και δεν ασχολούνται πολύ μαζί μου»

0

Πρώην ντράμερ σε ροκ μπάντες και περιοδεύων ηθοποιός για το μεροκάματο, ο Γαλλο-αλγερινός Καντ Μεράντ ξεκίνησε από ραδιοφωνικές εκπομπές, για να περάσει στα σκετς και να γνωρίσει τον φύλακα-άγγελό του, τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Ντάνι Μπουν, μέχρι να εδραιωθεί ως ένας από τους πληρέστερους και πιο «σοβαρούς» κωμικούς διεθνώς, ένας μελαγχολικός κλόουν με δραματικές πτυχές και μεγάλες επιτυχίες στο ενεργητικό του, όπως το Ένας Θρίαμβος, η ιστορία ενός άνεργου ηθοποιού που αναλαμβάνει μια απίστευτη αποστολή στη φυλακή. Το ξεκίνημά του έχει αύρα ελληνικού καλοκαιριού!

___________________

Καλησπέρα (στα ελληνικά).

— Καλησπέρα! Έχετε περάσει καιρό στην Ελλάδα;

Ω, πάνε πολλά χρόνια, σε ένα Club Med, αν γνωρίζετε, στην Κέρκυρα, την εποχή που απαρτιζόταν από σπιτάκια και όχι δωμάτια ξενοδοχείου. Μάλιστα εργαζόμουν ως ηθοποιός εκεί, έκανα παραστάσεις διασκέδασης με έναν θίασο για τους Γάλλους τουρίστες κάθε βράδυ. 

Για να είμαι ειλικρινής, έχω κάνει ταινίες απλώς για το μεροκάματο, έχω προσαρμοστεί για να βγει καλό το αποτέλεσμα.

— Έγκλειστος, σαν τον Ετιέν στην ταινία…

Κατά κάποιον τρόπο, ναι. Είναι αληθινή ιστορία αυτή που περιγράφεται στο Ένας Θρίαμβος, συνέβη στη Σουηδία το 1986, με ήρωα έναν Γιαν Τζόνσον, κι εμείς τη μεταφέραμε στη Γαλλία. Γι’ αυτό, άλλωστε, έχουμε τις φωτογραφίες του πραγματικού σκηνοθέτη, των αληθινών φυλακισμένων και της απόδρασής τους.

Είναι τρελό αυτό που συνέβη τότε. Και το γεγονός πως η ιστορία είναι πραγματική δίνει μεγαλύτερη δύναμη στην ταινία. Πρόκειται για ένα από το καλύτερα σενάρια που έχω πιάσει ποτέ στα χέρια μου, γιατί οι χαρακτήρες των φυλακισμένων, και μάλιστα με μεγάλες ποινές, που έπαιζαν ένα βαρύ θεατρικό, όπως το Περιμένοντας τον Γκοντό, γράφτηκαν άψογα, κι επίσης διότι ισορροπεί θαυμάσια μια σειρά συναισθημάτων, περνώντας από το γέλιο στο κλάμα με απόλυτη σοβαρότητα. Το θέμα ήταν η σκηνοθεσία να δικαιώσει τη γραφή, και νομίζω το πέτυχε. 

Καντ Μεράντ Facebook Twitter
Είναι αληθινή ιστορία αυτή που περιγράφεται στο Ένας Θρίαμβος, συνέβη στη Σουηδία το 1986, με ήρωα έναν Γιαν Τζόνσον, κι εμείς τη μεταφέραμε στη Γαλλία.

— Η υπομονή είναι ένα από τα βασικά θέματα της ταινίας. Εφάπτεται μάλιστα με την ψυχραιμία της αναμονής που καλείται να επιδείξει ένας ηθοποιός ανάμεσα στα γυρίσματα των σκηνών, από την πρόβα μέχρι το ανέβασμα, γενικά από τη στιγμή που αναλαμβάνει έναν ρόλο μέχρι την ώρα που θα τον υλοποιήσει.

Σαφώς, και θα προσέθετα την επιμονή, αυτήν τη φιλοπόλεμη στάση ενός ηθοποιού που σκηνοθετεί, όπως ο Ετιέν, που είναι έτοιμος για την επόμενη μάχη και δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Πιάνει και την παραμικρή λεπτομέρεια και την αξιοποιεί, και το μεγάλο στοίχημα της καριέρας και της τελματωμένης ζωής του, ίσως το τελευταίο που του απομένει, είναι ακόμα πιο δύσκολο, γιατί το έμψυχο υλικό του αποτελείται από ερασιτέχνες που αρχικά δεν έχουν την παραμικρή πρόθεση να συνεργαστούν και φυσικά δεν έχουν ιδέα από δράμα και τεχνική. 

— Πώς συνέρχεται ένας ηθοποιός, ένας καλλιτέχνης του θεάματος, όταν αποτελεί ζωτικό κομμάτι μιας τόσο μεγάλης επιτυχίας όπως το Είναι τρελοί αυτοί οι Βόρειοι (Bienvenue chez mes Ch’tis); Είναι σοκ τα είκοσι και πλέον εκατομμύρια εισιτήρια στη Γαλλία, έτσι δεν είναι;

Έχετε δίκιο. Τι κάνεις μετά τα πρώτα «μπράβο, έσπασες τα ρεκόρ, είσαι τρομερός, ο καλύτερος, σήκωσες την κούπα επιτέλους, έχεις κερδίσει το Μουντιάλ του σινεμά!»; Κάπως σαν την Ελλάδα, που κέρδισε το Euro στο ποδόσφαιρο – έκτοτε, τι απέγινε; Εδώ σε θέλω!

Αναγκαστικά παίρνεις μια απόσταση, το φιλοσοφείς λιγάκι, ειδικά αν έχεις σωστή παρέα και προσγειωμένους συνεργάτες. Πέφτεις από την κορυφή και είναι πιο δύσκολο, γιατί το γνωρίζεις από πριν, και περίπου υπολογίζεις τι σημαίνει το «χαμηλά», ενώ, αντίθετα, κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει την άνοδο, παρά μόνο να ελπίζει, και πάλι δεν ξέρει πόσο ψηλά θα φτάσει ή τι είδους επιτυχία θα αποκτήσει με κάθε του δουλειά.

Το πρόβλημα είναι η δημοσιότητα, η παρενέργεια της συμμετοχής του καθενός μας στο επίκεντρο των συζητήσεων. Προσπάθησα να μείνω λίγο στην άκρη και να είμαι διακριτικός, κόντρα στον ενθουσιώδη χαρακτήρα μου. Ακόμη και αν καταφέρεις να είσαι ψύχραιμος, η ιδιωτικότητα χάνεται τελείως. Ευτυχώς που είμαι μεγάλος σε ηλικία και δεν ασχολούνται πολύ μαζί μου και, κυρίως, δεν με νοιάζει ιδιαίτερα.

— Μεγάλος; Έχετε την ίδια ηλικία περίπου με τον Μπραντ Πιτ.

Α, μάλιστα. Δεν θα ήθελα να συγκρίνουμε φωτογραφίες, θα στενοχωρηθώ. Είμαι συνομήλικος και με τον πρωθυπουργό μας, τον Ζαν Καστέξ, οπότε παρηγορούμαι λίγο.

— Τι φοβάστε περισσότερο στη δουλειά σας;

Με τρομάζει η στιγμή που δεν θα έχω ένα σενάριο που να με εμπνέει να συνεχίσω με χαρά και δημιουργικότητα. Για να είμαι ειλικρινής, έχω κάνει ταινίες απλώς για το μεροκάματο, έχω προσαρμοστεί για να βγει καλό το αποτέλεσμα. Αλλά τίποτε δεν ξεπερνά την ευτυχία της ανακάλυψης, αυτό το «wow» όταν ένας ρόλος με κάνει να φαντάζομαι υπέροχα πράγματα και, στην ηλικία του Μπραντ Πιτ που βρίσκομαι, να δονούμαι από ευχαρίστηση!

Η ταινία «Ένας Θρίαμβος» θα προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 23 Σεπτεμβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ