Το It's the end of the f***ing world επέστρεψε και είναι ακόμα καλύτερο

Το It's the end of the f***ing world επέστρεψε και είναι ακόμα καλύτερο Facebook Twitter
Αυτό που είναι εκπληκτικό με τη σειρά είναι το χιούμορ που υπάρχει πικρό και αμήχανο σε κάθε σχεδόν σκηνή, ένα χιούμορ που σπάνια σου επιτρέπει να γελάσεις, γιατί είναι κρυμμένο μέσα στην θλίψη και την απελπισία που βιώνουν οι ήρωες.
1

Από την πρώτη σκηνή καταλαβαίνεις ότι δεν μπορούσε να υπάρξει πιο ιδανική εισαγωγή για τον δεύτερο κύκλο του «It's the end of the fucking world», μιας σειράς που βασίστηκε στο ομώνυμο κόμικ του Charles Forsman και ακολούθησε την πλοκή του μέχρι το φινάλε. Ο Τζέιμς και η Αλίσα δημιουργούν μία αλλόκοτη σχέση, αυτός την προσεγγίζει με σκοπό να την σκοτώσει (επειδή νομίζει ότι είναι «κοινωνιοπαθής» και γεννημένος δολοφόνος), αυτή θέλει να το σκάσει από το σπίτι της επειδή η μάνα της παντρεύεται έναν αντιπαθητικό Ινδό, έτσι βρίσκονται μαζί σε μία ιστορία περιπλάνησης που περιλαμβάνει και έναν φόνο που τους σημαδεύει για πάντα.

Η σχέση τους στην πορεία παίρνει μια απρόβλεπτη τροπή (από κάθε άποψη), ερωτεύονται, κάνουν την μία παρανομία μετά την άλλη (α λα Θέλμα και Λουίζ) και στο τέλος, καταλήγοντας στο τροχόσπιτο του πατέρα της Αλίσα, η αστυνομία τους εντοπίζει και πυροβολεί τον Τζέιμς. Η τελευταία σκηνή του πρώτου κύκλου δείχνει τον Τζέιμς να τρέχει να ξεφύγει στους αμμόλοφους και κλείνει με τον ήχο ενός πυροβολισμού. Αν τελείωνε εκεί η σειρά (όπως τελειώνει και το βιβλίο), ο Τζέιμς θα πέθαινε χτυπημένος από τις σφαίρες και το μέλλον της Αλίσα θα ήταν στη φυλακή.

Η σειρά που προβλήθηκε στο βρετανικό Channel 4 και έκανε παγκόσμια αίσθηση ένα χρόνο αργότερα, όταν αγόρασε τα δικαιώματα το Netflix, ολοκληρωνόταν σε 8 επεισόδια, όμως, η τεράστια επιτυχία και το φανατικό κοινό που απέκτησε, ανάγκασαν τους δημιουργούς της να φτιάξουν και δεύτερη σεζόν, αναλαμβάνοντας ένα μεγάλο ρίσκο.

Η σειρά που προβλήθηκε στο βρετανικό Channel 4 και έκανε παγκόσμια αίσθηση ένα χρόνο αργότερα, όταν αγόρασε τα δικαιώματα το Netflix, ολοκληρωνόταν σε 8 επεισόδια, όμως, η τεράστια επιτυχία και το φανατικό κοινό που απέκτησε, ανάγκασαν τους δημιουργούς της να φτιάξουν και δεύτερη σεζόν, αναλαμβάνοντας ένα μεγάλο ρίσκο. Να επινοήσουν τη συνέχεια, προσπαθώντας να συνεχίσουν το στόρι, χωρίς τη δυναμική που του έδινε το πολύ πετυχημένο κόμικ, αναδημιουργώντας τη θλιμμένη, απελπισμένη ατμόσφαιρα και το δηλητηριώδες χιούμορ που είχε αποτυπώσει στα καρέ του ο Forsman. Ήταν μεγάλη πρόκληση και όταν ανακοινώθηκε ότι ετοιμάζεται δεύτερη σεζόν υπήρξαν αρκετοί που ήταν επιφυλακτικοί για το αποτέλεσμα.


Παρόλα αυτά, η δεύτερη σεζόν, συστήνοντας ένα νέο πρόσωπο, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο σασπένς και γίνεται ένα θρίλερ καταστάσεων που στην πορεία έχει πιο μεγάλο ενδιαφέρον από τις καταστάσεις που έζησαν οι δυο ήρωες στην πρώτη (θρυλική) σεζόν. Η Μπόνι –που εμφανίζεται υπό τους ήχους του «How glad I am» της Nancy Wilson- είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που λέει το τραγούδι, ένα κορίτσι με μια βαθιά θλίψη, τσακισμένο από τον θάνατο του αγαπημένου της, μεγαλωμένο από μία βάναυση μάνα που την βάζει να φάει το κραγιόν, να απομνημονεύσει πρωτεύουσες κρατών και της μαθαίνει ότι «η τιμωρία συμβαίνει από αγάπη», μία αληθινή «κοινωνιοπαθής» και όχι κατά φαντασίαν όπως ήταν ο Τζέιμς.

Το It's the end of the f***ing world επέστρεψε και είναι ακόμα καλύτερο Facebook Twitter
H δεύτερη σεζόν, συστήνοντας ένα νέο πρόσωπο, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο σασπένς και γίνεται ένα θρίλερ καταστάσεων που στην πορεία έχει πιο μεγάλο ενδιαφέρον από τις καταστάσεις που έζησαν οι δυο ήρωες στην πρώτη (θρυλική) σεζόν.

Η Μπόνι συστήνεται μεταφέροντας την υπόθεση της σειράς πίσω στο χρόνο, πριν τον σημαδιακό φόνο των δύο παιδιών, παρουσιάζοντας τη σχέση της με τον άνθρωπο που δολοφονούν αμυνόμενοι, έναν βιαστή και δολοφόνο κοριτσιών που είναι καθηγητής φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο όπου η Μπόνι δουλεύει ως βιβλιοθηκάριος. Αφού την αποπλανεί και την γεμίζει ψέματα, την κάνει όχι απλά να την ερωτευτεί, αλλά να πάθει ψύχωση μαζί του, δημιουργώντας μία σχέση εξάρτησης, γιατί είναι ο μοναδικός άνθρωπος που της δίνει σημασία. Όταν τον παρακολουθεί τυχαία από το παράθυρο του σπιτιού του να κάνει ακριβώς τα ίδια –όσα έκαναν στο πρώτο ραντεβού- με μία φοιτήτριά του παθαίνει αμόκ και αποφασίζει να την βγάλει από τη μέση, πέφτοντας πάνω της με το αυτοκίνητο. Και την σκοτώνει.

 


Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν μας μεταφέρει στο παρόν, η Μπόνι μόλις έχει βγει από τη φυλακή και επισκέπτεται το μαγαζί ενός βενζινάδικου όπου πετυχαίνει στο ταμείο έναν παλιό συμμαθητή της. Του ζητάει έναν σουγιά και σε μία σκηνή που θυμίζει έντονα Wes Anderson, γίνεται ένας καταπληκτικός διάλογος:

«Μπόνι, εσύ είσαι; Ο Ρέι είμαι από το Σεντ Τζόζεφ. Ήμασταν συμμαθητές. Φορούσα κάλυμμα στο μάτι για ένα διάστημα».

«Ω, ναι. Δώσε μου και έναν σουγιά».

«Πώς είσαι; Έχεις παιδιά;»

«Όχι».

«Παντρεύτηκες;»

«Όχι».

«Τι έκανες λοιπόν;»

«Φυλακή».

«Μάλιστα... Γιατί ήσουν... Τι έκανες;»

«Σκότωσα κάποιον. Επίτηδες».

Το It's the end of the f***ing world επέστρεψε και είναι ακόμα καλύτερο Facebook Twitter
Είναι αδύνατο να μην έρχονται στο μυαλό σου οι ταινίες του Wes Anderson.


Η Μπόνι στέλνει με το ταχυδρομείο σφαίρες στον Τζέιμς και την Αλίσα και ξεκινάει ένα ταξίδι για να τους βρει και να τους σκοτώσει, για να πάρει εκδίκηση για τον φόνο του αγαπημένου της. Αυτό που είναι εκπληκτικό με τη σειρά είναι το χιούμορ που υπάρχει πικρό και αμήχανο σε κάθε σχεδόν σκηνή, ένα χιούμορ που σπάνια σου επιτρέπει να γελάσεις, γιατί είναι κρυμμένο μέσα στην θλίψη και την απελπισία που βιώνουν οι ήρωες. Η Αλίσα με τη μητέρα της και τα δίδυμα αδέρφια της έχουν εγκαταλείψει το σπίτι τους και έχουν καταφύγει στην ετεροθαλή αδερφή της μητέρας που ζει στην εξοχή, σε ένα επαρχιακό εστιατόριο. Εκεί δέχεται να παντρευτεί τον πρώτο νεαρό που γνωρίζει και ετοιμάζεται για τον γάμο, δηλώνει ευτυχισμένη και προσπαθεί να φτιάξει τη ζωή της, αλλά τα μάτια της προδίδουν την δυστυχία της (η Τζέσικα Μπάρντεν είναι εξαιρετική στο ρόλο της Αλίσα).

Στο μεταξύ, ο Τζέιμς που έχει επιβιώσει από τον πυροβολισμό και δεν μπορεί να περπατήσει, καταφέρνει μετά από χειρουργεία και φυσιοθεραπεία να σηκωθεί στα πόδια του. Του έχουν απαγορέψει να βλέπει την Αλίσα, αλλά μόλις χάσει τον πατέρα του ξεκινάει να πάει να τη βρει, γιατί είναι ο μόνος άνθρωπος που έχει στον κόσμο. Και τη βρίσκει, λίγο πριν την τελετή του γάμου, και λίγο πριν συναντήσουν την Μπόνι.

 


Ο δεύτερος κύκλος είναι βαθιά συναισθηματικός, οι ήρωες είναι ενήλικες πια, κουρασμένοι, ταλαιπωρημένοι και τιμωρημένοι για τα λάθη του παρελθόντος. Η σκηνή του φόνου τους κυνηγάει καθημερινά και η Μπόνι εμφανίζεται για να φέρει τη λύτρωση. Η Ναόμι Άκι που παίζει την Μπόνι είναι καταπληκτική, η σειρά είναι γεμάτη από νοσταλγική μουσική και πονεμένα τραγούδια περασμένων δεκαετιών που συνδέονται με απίθανο τρόπο με τις σκηνές, τρυφερές και σκληρές, και ο Graham Coxon έχει γράψει ένα σάουντρακ που κάνει τις σκηνές επιβλητικές, - είναι αδύνατο να μην έρχονται στο μυαλό σου οι ταινίες του Wes Anderson.


Όχι μόνο δεν έχασε ίχνος από την ατμόσφαιρα του κόμικ η δεύτερη σεζόν, αλλά είναι ίσως, ανώτερη, δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη συνέχεια.

 

The End Of The Fucking World 2 Official Trailer.

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια