Η μυστική ιστορία του Χόλιγουντ μέσα από επιστολές που έρχονται για πρώτη φόρα στο φως

Η μυστική ιστορία του Χόλιγουντ μέσα από επιστολές που έρχονται για πρώτη φόρα στο φως Facebook Twitter
"Αιώνιά μου αγάπη": Αριστερά, το εξώφυλλο του βιβλίου Letters from Hollywood και δεξιά ο Έρνεστ Χέμινγουεί και η Μάρλεν Ντίτριχ
0

Η νέα αυτή έκδοση με τίτλο "Letters from Hollywood" αποτελεί έναν ανεκτίμητο θησαυρό, συγκεντρώνοντας πάνω από 130 επιστολές, τηλεγραφήματα και υπομνημάτα που ξεκινούν από το 1923 (Ο Χάρι Χουντίνι προς τον παραγωγό Άντολφ Ζούκορ) μέχρι το 1976 (Η Τζέιν Φόντα προς τον σκηνοθέτη της στην ταινία «Τζούλια», Φρεντ Τσίνεμαν). Πρόκειται ουσιαστικά για μια επιστολική ιστορία του Χόλιγουντ εκ των έσω.

Πολλές από τις επιστολές φέρνουν στο μυαλό εκείνο το παλαιό αλλά διαχρονικό ρητό του σεναριογράφου Γουίλιαμ Γκόλντμαν για το κλασσικό Χόλιγουντ: «Κανείς δεν γνωρίζει τίποτα». Όπως το telex του παραγωγού Χάρι Σάλτζμαν προς τον συνάδελφο του 'Τσάμπι' Μπρόκολι (το όνομα του οποίου συνδέθηκε ανεξίτηλα με τις ταινίες του 007), ο οποίος αναζητούσε πρωταγωνιστή για να υποδυθεί τον Τζέιμς Μποντ στην πρώτη ταινία της σειράς, το «Δρ.Νο»: «Η Νέα Υόρκη δεν βρίσκει καθόλου συμπαθή αυτόν τον [Σον] Κόνερι. Μπορούμε σίγουρα να βρούμε καλύτερο».

Ή το γράμμα που έγραψε το 1945 ο θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος Ρόμπερτ Σέργουντ στον παραγωγό Σάμιουελ Γκόλντγουιν επιχειρώντας να τον πείσει να εγκαταλείψει το «καταδικασμένο» σύμφωνα με την άποψή του πρότζεκτ της ταινίας «Τα καλύτερα χρόνια της ζωής μας». Η ταινία όχι μόνο γυρίστηκε τελικά αλλά κέρδισε και επτά Όσκαρ – συμπεριλαμβανομένων και αυτών της καλύτερης ταινίας αλλά και του καλύτερου σεναρίου το οποίο έλαβε ο ίδιος ο Σέργουντ.

Πέρα από τις επιστολές που αποκαλύπτουν τις εσωτερικές διεργασίες του κλασσικού Χόλιγουντ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και αυτές που επιδεικνύουν τρυφερά αληθινές φιλίες μέσα στην «λυκοφωλιά» της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Μεγάλο μέρος της αλληλογραφίας που περιλαμβάνει το βιβλίο αποτελεί μια ανεκτίμητη ματιά στα ενδότερα της σόου μπίζνες: Η Μπέτι Ντέιβις απειλεί να φύγει αν ο επικεφαλής του στούντιο Τζακ Γουόρνερ δεν αλλάξει τους όρους του συμβολαίου της, ο σκηνοθέτης Τζόζεφ Μάνκιεβιτς παραπονιέται στον παραγωγό Ντάριλ Φ. Ζάνουκ ότι είναι αδύνατον να ολοκληρώσει το «Όλα για την Εύα» στις ημερομηνίες που έχει θέσει το στούντιο, ο Ζάνουκ με τη σειρά του να διαμαρτύρεται στους δημιουργούς του κλασικού γουέστερν "My Darling Clementine" για την πληθώρα σκηνών «κατανάλωσης ουίσκι, βίας και πορνείας» στην ταινία του Τζον Φορντ.

Πέρα από τις επιστολές που αποκαλύπτουν τις εσωτερικές διεργασίες του κλασσικού Χόλιγουντ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και αυτές που επιδεικνύουν τρυφερά αληθινές φιλίες μέσα στην «λυκοφωλιά» της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Όπως τα γράμματα ανάμεσα στην Κάθριν Χέμπορν και τον οπερατέρ Μπερτ Γκλένον ή αυτά ανάμεσα στον Κάρι Γκραντ και την συμπρωταγωνίστριά του στην ταινία του Χίτσκοκ "North by Northwest" (Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων) το 1961, Εύα Μαρί Σέντ (η οποία παραμένει ακμαία στα 95 της) όταν της γράφει «Εύα Μαρί, σ' αυτή την ταινία δεν θα χρειαστεί να κλάψεις σε καμία σκηνή και θα περάσουμε υπέροχα μαζί».

Η μυστική ιστορία του Χόλιγουντ μέσα από επιστολές που έρχονται για πρώτη φόρα στο φως Facebook Twitter
Γράμματα από την αλληλογραφία ανάμεσα στην Κάθριν Χέμπορν και τον οπερατέρ Μπερτ Γκλένον

Κάτι (ή μάλλον πολύ) παραπάνω από φίλοι ήταν η Μάρλεν Ντίτριχ και ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ, όπως αποκαλύπτει ένα μπιλιέτο που του είχε στείλει η Γερμανίδα ντίβα το 1955. Το εμπιστευτικό σημείωμα ξεκινά με τη φράση «Αιώνιά μου αγάπη» και καταλήγει. «γράψε μου σε παρακαλώ για τα πάντα, για το πώς είσαι με τη Μαίρη [η τέταρτη σύζυγος του Χέμινγουεϊ], γι' αυτά που σκέφτεσαι και αν μ' αγαπάς ακόμα».

Η πιο απροσδόκητη επιστολή του βιβλίου πάντως είναι μάλλον αυτή που είχε γράψει σε ηλικία 17 ετών ο άγνωστος Τομ Χανκς στον σκηνοθέτη Τζορτζ Ρόι Χιλ που γνώριζε τότε τεράστια επιτυχία με «Το Κέντρί»: «Η εμφάνισή μου σίγουρα δεν είναι εντυπωσιακή», του γράφει. «Δεν μοιάζω με αρχαίο Έλληνα Θεό και ούτε μουστάκι δεν μπορώ να μεγαλώσω, σκέφτηκα όμως ότι από τη στιγμή που οι άνθρωποι πληρώνουν για να δουν ταινίες σαν τον 'Εξορκιστή', κάτι μπορεί να γίνει και με μένα».

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ