Η ηθοποιός Diana Rigg, που έφυγε προσφάτως από τη ζωή, είχε «Το Άξιον Εστί» του Θεοδωράκη στη δισκοθήκη της Facebook Twitter
H Diana Rigg στο σπίτι της το 1968.

Η ηθοποιός Diana Rigg, που έφυγε προσφάτως από τη ζωή, είχε «Το Άξιον Εστί» του Θεοδωράκη στη δισκοθήκη της

0

Την Αγγλίδα ηθοποιό Diana Rigg, που πέθανε πρόσφατα, στις 10 Σεπτεμβρίου στα 82 χρόνια της, τη γνώρισαν μέσα από το έργο της και την αγάπησαν, πολύ, εντελώς διαφορετικές γενιές.

Παιδιά και έφηβοι, που μεγάλωναν στα τέλη της δεκαετίας του '60 και στις αρχές εκείνης του '70 και που την έβλεπαν στην τότε ασπρόμαυρη τιβί στη σειρά Οι Εκδικηταί (και όχι «Οι Εκδικητές») να υποδύεται την κατάσκοπο, ή πράκτορα να την πούμε καλύτερα, Emma Peel, και παιδιά (και όχι μόνο), που την παρακολουθούσαν σε μια πρόσφατη τηλεοπτική σειρά, στο περιώνυμο Game of Thrones, να υποδύεται την Olenna Tyrell, την Βασίλισσα των Αγκαθιών.

Γι' αυτό τον λόγο ο θάνατός της στα ελληνικά σάιτ κατ' αρχάς αναγγέλθηκε με διαφορετικούς τρόπους, καθώς στου τίτλους «έπαιξαν» όχι μόνον οι Εκδικητές και το Game of Thrones, μα και το ότι υπήρξε για μία και μόνη ταινία «κορίτσι του Τζέιμς Μποντ» (στο On Her Majesty's Secret Service του 1969).

Τους Patrick Macnee και Diana Rigg τους είχε φιλοξενήσει κάποια στιγμή, εκεί προς το 1969-70, ο Φρέντυ Γερμανός στην εκπομπή του Αλάτι και Πιπέρι! – είχε μεσολαβήσει ο Νίκος Μαστοράκης. Το πιο πιθανόν είναι να μην υπάρχει απολύτως τίποτα από εκείνη την εκπομπή. Ούτε καν φωτογραφία... 

Διαβάσαμε λοιπόν:

— «Πέθανε η Νταϊάνα Ριγκ, γνωστή από τους τηλεοπτικούς Avengers και το Game of Thrones»

— «Diana Rigg: Πέθανε η σταρ του Game of Thrones και κορίτσι του James Bond»

— «Πέθανε η Νταϊάνα Ριγκ, ηθοποιός των The Avengers και του Game of Thrones»

— «Νταϊάνα Ριγκ: Πέθανε η Λαίδη Ολένα του Game of Thrones»

— «Νταϊάνα Ριγκ: Πέθανε στα 82 η Ολένα Ταϊρέλ του Game of Thrones»

κ.ο.κ.

Η ηθοποιός Diana Rigg, που έφυγε προσφάτως από τη ζωή, είχε «Το Άξιον Εστί» του Θεοδωράκη στη δισκοθήκη της Facebook Twitter
Η Diana Rigg είχε στη δισκοθήκη της το «Άξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη και του Οδυσσέα Ελύτη, που είχε κυκλοφορήσει τότε μόνο στην Ελλάδα, το 1964!

Στα βασικά ξένα σάιτ (σε μερικά τουλάχιστον, όπως του BBC, του Guardian, των New York Times και της Monde), η παρουσία της Diana Rigg στους Avengers μάλλον κυριαρχούσε, καθώς διαβάζαμε:

— "Dame Diana Rigg: Avengers, Bond and Game of Thrones actress dies at 82"

 "Diana Rigg, Avengers and Game of Thrones star, dies aged 82"

— "Diana Rigg, Emma Peel of The Avengers, Dies at 82"

— "L'actrice britannique Diana Rigg, l'Emma Peel de Chapeau melon et bottes de cuir, est morte".

Ναι, η σειρά The Avengers (1965-1968) ήταν εκείνη που έπλεξε τον μύθο της Diana Rigg, έναν μύθο εντελώς ποπ, που πήγαινε παράλληλα με ό,τι άλλο συνέβαινε, την ίδιαν εποχή, στο χώρο της βρετανικής μουσικής και του τραγουδιού, σ' εκείνον του κινηματογράφου, του ποδοσφαίρου, της μόδας κ.λπ.

Δίπλα λοιπόν στους Beatles και τους Who, δίπλα στην Vanessa Redgrave και την Julie Christie, δίπλα στην Twiggy και την Mary Quant, δίπλα στον George Best και τον Bobby Charlton, θέση έχουν η Diana Rigg, με τις φετιχιστικές δερμάτινες φόρμες της, και ο παρτενέρ της στους Εκδικητές, ο ατσαλάκωτος κατάσκοπος, με το χαρακτηριστικό καπέλο bowler και την ομπρέλα-ξίφος, Patrick Macnee.

Η ηθοποιός Diana Rigg, που έφυγε προσφάτως από τη ζωή, είχε «Το Άξιον Εστί» του Θεοδωράκη στη δισκοθήκη της Facebook Twitter
Οι «Εκδικηταί» άρχισαν να προβάλλονται στην Ελλάδα τους πρώτους μήνες του 1969. Παρότι εδώ είναι η περίοδος με τη Linda Thorson στη θέση της Diana Rigg, που προβλήθηκε από την ελληνική τηλεόραση το 1970, επιλέξαμε να δώσουμε αυτό το σκανάρισμα επειδή φαίνεται ο τρόπος που παρουσιαζόταν η σειρά εκείνα τα χρόνια στο τηλεοπτικό κοινό, καθώς και το ύφος του σεναρίου της.

Οι Εκδικηταί άρχισαν να προβάλλονται στην Ελλάδα τους πρώτους μήνες του 1969, τις Παρασκευές, γύρω στις 9 το βράδυ από το Κανάλι 5 (Ενόπλων). Κατ' αρχάς στην πιο κλασική εκδοχή τους, με τον Patrick Macnee και την Diana Rigg και λίγο πιο μετά, μέσα στο 1970, στην επόμενή version τους, με τον Patrick Macnee και την αντικαταστάτρια της Rigg, τη Linda Thorson (πάντα Παρασκευές από το Ενόπλων, αλλά μετά τις 11 το βράδυ). Όταν τελείωσε κι αυτή η σειρά (καλοκαίρι του 1970), άρχισε να προβάλλονται ξανά τα παλιά επεισόδια με τη Rigg.

Υπάρχουν και δύο tips με ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον και μ' αυτά θα κλείσουμε τούτο το μικρό σημείωμα, για την Diana Rigg, που είχε διακριθεί και ως σαιξπηρική ηθοποιός, έχοντας παίξει και αρχαίο δράμα (Μήδεια του Ευριπίδη).

Τους Patrick Macnee και Diana Rigg τους είχε φιλοξενήσει κάποια στιγμή, εκεί προς το 1969-70, ο Φρέντυ Γερμανός στην εκπομπή του Αλάτι και Πιπέρι! – είχε μεσολαβήσει ο Νίκος Μαστοράκης. Το πιο πιθανόν είναι να μην υπάρχει απολύτως τίποτα από εκείνη την εκπομπή. Ούτε καν φωτογραφία...

Πριν από μερικά χρόνια είχα ανακαλύψει στο δίκτυο δύο φωτογραφίες της Diana Rigg, μία ασπρόμαυρη και μία έγχρωμη, από το 1968 και οι δύο, ή και λίγο πιο μετά, που με έκαναν να τα χάσω.

Ήταν τραβηγμένες στο σπίτι της μάλλον και την έδειχναν όρθια (η μία) και καθιστή (η άλλη) μπροστά στο στερεοφωνικό της. Φαίνονταν τα μηχανήματά της, τα βιβλία της στο βάθος, και ακόμη κάποιοι δίσκοι της. Μερικούς τους διακρίνουμε εύκολα και καθαρά:

1. Το άλμπουμ του Antonio Carlos Jobim "The Composer of Desafinado, Plays", πιθανώς η βρετανική έκδοσή του στην Verve, από το 1965.

2. Το άλμπουμ του Otis Redding "The Immortal" στην Atlantic το 1968, και...

3. Το «Άξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη και του Οδυσσέα Ελύτη, που είχε κυκλοφορήσει τότε μόνο στην Ελλάδα, το 1964!

Στη μνήμη της λοιπόν...

 

Μ. Θεοδωράκης, Ναοί στο σχήμα τ' ουρανού (ορχηστρικό)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ