Σεισμός

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία

0

Άλλο έναν ρόλο πρόκληση καλείται να φέρει εις πέρας, ο ανερχόμενος και πολλά υποσχόμενος Έντι Ρεντμέιν. Ο πολύς κόσμος τον γνώρισε και αναγνώρισε με διθυραμβικά σχόλια ως μεγάλο ηθοποιό, στο ρόλο του Χόκινς, που έμελλε να του δώσει το πρώτο του Όσκαρ. Τώρα, υποψήφιος για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στα μεγάλα κινηματογραφικά βραβεία, αποδεικνύει ότι τα δύσκολα του πάνε πολύ. Οι πραγματικές ιστορίες πρωτοπόρων ανθρώπων επίσης. Ανθρώπων που ξεπέρασαν την εποχή τους, τον εαυτό τους και τόλμησαν εκεί που οι πολλοί θα είχαν σηκώσει τα χέρια ψηλά, αντιμέτωποι με ένα φαινομενικά αδιέξοδο. Η ιστορία του κοριτσιού από τη Δανία είναι ένα μάθημα ζωής που θα γοητεύσει και θα προβληματίσει.

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter

Πρόκειται για την κινηματογραφική διασκευή του μυθιστορήματος του Ντέιβιντ Έμπερσχοφ «Το Κορίτσι από τη Δανία» (κυκλοφόρησε το 2000 και μεταφράστηκε σε 20 γλώσσες, κεντρίζοντας εξαρχής το ενδιαφέρον του παραγωγού Γκάιλ Μούτρουξ), που εμπνέεται από τη ζωή της Λίλι Έλμπε, μία εκ των πρώτων τρανσέξουαλ γυναικών με καταγεγραμμένο ιστορικό χειρουργικών επεμβάσεων αλλαγής φύλου.

Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο ζωγράφος Έιναρ Μόγκενς Βέγκενερ, σε ηλικία 22 χρονών παντρεύεται την 19χρονη ζωγράφο Γκέρτα Γκότλιμπ. Και οι δύο, έμελλε να γίνουν γνωστοί, με τον πρώτο να μεταμορφώνεται σε μούσα της γυναίκας του, όταν αρχικά χρειάστηκε να ποζάρει ως αντικαταστάτης για ένα γυναικείο πορτραίτο. Αυτό, θα ήταν η αρχή μιας περιπέτειας που θα σφράγιζε για πάντα την προσωπική και καλλιτεχνική τους πορεία. Ο γάμος τους, μια σχέση βαθιάς αγάπης, θα δοκιμαστεί αλλά τελικά θα γίνει ένας ύμνος στην ανιδιοτέλεια, στην απίστευτη γενναιοδωρία με μια παράλληλη πραγματική και ουσιαστική υποστήριξη. Γιατί πόσο εύκολο αλήθεια είναι μια γυναίκα, όχι μόνο να αντέξει αλλά και να υποστηρίξει την επιλογή του άνδρα της να ζει σαν γυναίκα; Πόσο εύκολο είναι να αντέξει την αλλαγή ζωής του συντρόφου της με την αναμενόμενη κοινωνική κατακραυγή που τη συνοδεύει; Μια επιλογή που τους εξανάγκασε σε φυγή και μετεγκατάσταση σε άλλη χώρα, συγκεκριμένα στο διαλλακτικό Παρίσι, προκειμένου να μπορούν να ζήσουν ελεύθεροι. Αυτός ως τρανσέξουαλ και αυτή ως λεσβία. Και αν όλα αυτά δείχνουν παράτολμα τώρα, φανταστείτε το 1930... Η αληθινή ιστορία αγάπης, μέσα από την ματιά του συγγραφέα, μεταξύ της πρωτοπόρου διεμφυλικής Λίλι Έλμπε και της Γκέρντα Βέγκενερ. (Διαβάζετε με δική σας ευθύνη -reality spoiler-: Χωρίς να επιθυμώ να μειώσω την ένταση της ταινίας, ψάχνοντας την πραγματική ιστορία, η Γκέρντα ήταν αμφισεξουαλική, που δεν ενοχλήθηκε τόσο από την αλλαγή φύλου του ανδρός της, με την σχέση τους, περισσότερο αδελφική, να χαλαρώνει μετά και την ακύρωση του γάμου τους.)

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος, ήταν αρχικά να δοθεί σε γυναίκα, με υποψήφια πρώτη, την Νικόλ Κίντμαν που θα έκανε και την παραγωγή. Όσο δε για τον ρόλο της Γκέρντα, πέρασαν ως υποψήφια ονόματα το πάνθεον των σταρ, ξεκινώντας με τις Σαρλίζ Θέρον, Γουίνεθ Παλτρόου, Ούμα Θέρμαν, Μαριόν Κοτιγιάρ και Ρέιτσελ Βάις. Αντίστοιχα είχαμε και διάφορους υποψήφιους σκηνοθέτες όπως οι Τόμας Άλφρεντσον και Λάσε Χάλστρομ.Τελικά όμως, μετά από χρόνια συζητήσεων και αλλαγών των συντελεστών, η ταινία δόθηκε στον βραβευμένο Βρετανό Τομ Χούπερ που τον γνωρίσαμε στο «Ο Λόγος του Βασιλιά» (King’s Speech). Για την ιστορία, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής είχαν συνεργαστεί και παλαιότερα, στην κινηματογραφική διασκευή του μιούζικαλ «Οι Άθλιοι» (Les Miserables) και παλαιότερα στην τηλεοπτική σειρά «Ελίζαμπεθ Ι» (Elizabeth I).

Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter
Έρχεται το κορίτσι από τη Δανία Facebook Twitter

Στην ταινία, πέρα από τον Έντι Ρεντμέιν, εμφανίζονται η Αλίσια Βικάντερ, ο Ματίας Σένερτς, ο Μπεν Γουίσο και η Άμπερ Χερντ. Και επειδή όπως λέει και ο σοφός λαός «όλα του γάμου δύσκολα», ο Έντι Ρέντμεϊν και η Αλίσια Βικάντερ, αν και άσχετοι με την ζωγραφική τέχνη, υποχρεώθηκαν σε μαθήματα για τις ανάγκες του ρόλου. Έχει ενδιαφέρον, ότι η ταινία που εξιστορεί τη ζωή των δύο αυτών ζωγράφων, έριξε φως σε αυτήν την περίοδο και ειδικότερα σε αυτούς τους δύο δημιουργούς για τους οποίους θα γίνει μεγάλη έκθεση στην γενέτειρά τους Κοπεγχάγη.

Στις αίθουσες από 28 Ιανουαρίου

0

Σεισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM