5 ερωτήσεις στον Τσάρλι Κάουφμαν, δημιουργό της "Anomalisa"

5 ερωτήσεις στον Τσάρλι Κάουφμαν, δημιουργό της "Anomalisa" Facebook Twitter
Τσάρλι Κάουφμαν. Φωτ.: Amanda Deem
0

— Πρέπει να έχετε μια αδυναμία στις λέξεις με ελληνική ρίζα: πρώτα η Συνεκδοχή, τώρα η Ανώμαλη. Φαίνεται πως δεν μπορείτε να αντισταθείτε στο ελληνικό λεξιλόγιο.
Τώρα που το λέτε, αντιλαμβάνομαι πως πρόκειται για λέξεις που προέρχονται από τα ελληνικά. Δεν είχα ιδέα, δεν το έκανα ηθελημένα. Αλλά είναι καλές λέξεις. Έχετε πλούσια ιστορία, οπωσδήποτε...

— Είστε αυθεντικά πεσιμιστής;
Επειδή δεν άκουσα καλά, είπατε γενικά (generally) ή αυθεντικά (genuinely);

— Αυθεντικά.
Τα πράγματα είναι δύσκολα, η επικοινωνία είναι δύσκολη, οι σχέσεις είναι δύσκολες. Και δεν είμαι σίγουρος αν είμαι απαισιόδοξος, αλλά είναι κάτι που βλέπω στον κόσμο έξω από μένα, με την υποκειμενική μου ματιά. Αλλά τελικά, αφού εγώ το βλέπω έτσι, έτσι πρέπει να είμαι εγώ. Ο κόσμος είναι ένα πολύπλοκο και τρομακτικά θλιβερό μέρος. Αυτή είναι η αλήθεια.

— Και το χιούμορ;
Ευτυχώς που υπάρχει κι αυτό. Είναι ο τρόπος επιβίωσης.

Ουσιαστικά, το έργο γράφτηκε για τρεις ηθοποιούς, όπου ένας από αυτούς θα υποδυόταν 50 χαρακτήρες, και η ιδέα αυτή, η μεταφορά ή παρομοίωση αν θέλετε, με ενδιέφερε πολύ. Εξελίχθηκε στο πώς νομίζω ότι οι άνθρωποι δεν βλέπουν ο ένας τον άλλο...

— Όλο το σενάριο της Anomalisa ξεκίνησε από το σύνδρομο Φρεγκόλι; Το διαβάσατε κάπου, σας το είπαν;
Όντως, από εκεί ξεκίνησε η ιδέα. Διάβασα για αυτό το ψυχωτικό σύνδρομο, όπου ο ασθενής αντιλαμβάνεται όλον τον κόσμο ως ένα και μοναδικό πρόσωπο. Ουσιαστικά, το έργο γράφτηκε για τρεις ηθοποιούς, όπου ένας από αυτούς θα υποδυόταν 50 χαρακτήρες, και η ιδέα αυτή, η μεταφορά ή παρομοίωση αν θέλετε, με ενδιέφερε πολύ. Εξελίχθηκε στο πώς νομίζω ότι οι άνθρωποι δεν βλέπουν ο ένας τον άλλο, πώς προβάλλουν την ιδέα που έχουν για αυτόν που βρίσκεται απέναντι τους, πώς μεταφράζουν τη δουλειά ή τα χαρακτηριστικά τους ανάλογα με το τι περιμένουν από τον καθένα.

— Σκεφτήκατε σε κάποιο στάδιο της ανάπτυξης της ιδέας σας να γυρίσετε την ταινία με διαφορετικό τρόπο και όχι με stop motion animation, ας πούμε με αληθινούς ηθοποιούς; Και σε ποιό ποσοστό είναι ψηφιακό το φιλμ;

Από την πρώτη στιγμή, θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τις κούκλες, με έναν τρόπο που να φαίνεται πως είναι puppets, ακόμη και οι ραφές τους να είναι ορατές, έτσι ώστε ο θεατής να θυμάται πως οι ήρωες είναι κατασκευασμένοι κι όχι αληθινοί. Δεν θα υπήρχε η ίδια ατμόσφαιρα με live action, ούτε η επιθυμητή απόσταση από τον ρεαλισμό. Οι κούκλες κινούνται με το χέρι, όλα είναι αναλογικά, χειροκίνητα, εκτός από τις ψηφιακές κάμερες που αποτύπωσαν την εικόνα τους. Δε γινόταν αλλιώς.

Anomalisa

 
Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

Πολιτισμός / Λούκα Γκουαντανίνο: Ο σκηνοθέτης του Queer δηλώνει ότι θα αγωνιστεί να σταματήσει τη λογοκρισία της ταινίας του

«Ο χαρακτηρισμός της ταινίας ως "πολύ προκλητικής" από τις αρχές της Τουρκίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από απροκάλυπτη ομοφοβία» τόνισε ο σκηνοθέτης του Queer
LIFO NEWSROOM
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Οθόνες / «Είδα το "Nymphomaniac" σαν φεμινιστικό ύμνο»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες της Τζούλης Αγοράκη

Νικίτα Μιχάλκοφ, Ανιές Βαρντά, Μπέργκμαν, αλλά και «Love Story», «Against all odds»: Η σχέση της δημοσιογράφου Τζούλης Αγοράκη με το σινεμά εδραιώθηκε μέσα από πολύ διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Οθόνες / «The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Η νέα ρομαντική σειρά του Cinobo βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τριλογίας «Before», του «Normal People» και του «One Day». Δανειζόμενη το αφηγηματικό εύρημα του τελευταίου, καταγράφει τις Πρωτοχρονιές ενός ζευγαριού και μαζί τους τις δυσκολίες μα και τη γοητεία των πρώτων -άντα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Pulp Fiction / Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Τελευταία υποδύθηκε μια πορνοστάρ, την αδερφή της Κάλλας, και σκηνοθέτησε μια σειρά βασισμένη σε ένα «σκανδαλώδες» βιβλίο. Η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ