11 ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

11 ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
0

Εμείς τα ζώα (We the Animals) του Τζερεμάια Ζέιγκαρ

ΗΠΑ 2018, Έγχρωμο 90' (Διεθνές Διαγωνιστικό)

Μια βραβευμένη ματιά στην ενηλικίωση με ήρωες τρία αδέλφια που μεγαλώνουν στα δύσκολα. Ένα πορτρέτο που μας καταβυθίζει στη ζωή μιας οικογένειας της εργατικής τάξης και στην αδελφοσύνη, το οποίο εκτοξεύεται από τις περίτεχνες ερμηνείες των νεαρών, πρωτοεμφανιζόμενων ηθοποιών της και από τις σεκάνς animation που ζωντανεύουν τον εξουθενωμένο ψυχικό κόσμο του Τζόνα.

Τρία μικρά αγόρια, καρποί ενός διαφυλετικού γάμου, μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον ενδοοικογενειακής βίας. Ο μικρότερος από αυτά, ανακαλύπτει μια αλλιώτικη σεξουαλικότητα. Αυθεντικός λυρισμός και ευαισθησία σε ένα φιλμ που μοιράζεται συγγένειες με το Moonlight και το Tree of Life και απέσπασε βραβείο ΝΕΧΤ Innovator award στο Φεστιβάλ Σάντανς.

We The Animals (2018)

Φέτος το Φεστιβάλ επιλέγει τις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού με πυξίδα τη «Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία» (Caritas Romana – Roman Charity), μια ιστορία κλασική αλλά παραγνωρισμένη, που διαπερνά τον χρόνο, έχει εμπνεύσει καλλιτέχνες όπως οι Ρούμπενς και Καραβάτζιο, και αποτελεί διαχρονικό σύμβολο της ανιδιοτέλειας και της αφοσίωσης.

Είναι η ιστορία της Πέρο και του Κίμωνα, δηλαδή μιας νέας γυναίκας που θηλάζει τον καταδικασμένο σε ασιτία έγκλειστο πατέρα της για να τον σώσει από τον βέβαιο θάνατο και μοιράζεται το μητρικό γάλα της ανάμεσα στο παιδί της κι εκείνον. Μια πράξη ανώτερη, μια υπέρβαση του σώματος, του εαυτού και του κοινωνικού ρόλου, όπου ο πατέρας μετατρέπεται σε ομογάλακτος αδελφός του παιδιού της.

Αυτή τη σπουδαία υπέρβαση πραγματεύονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι ταινίες του Διαγωνιστικού τμήματος του 59ου Φεστιβάλ, οι οποίες διερευνούν το θέμα σε διαφορετικές εκδοχές.

Οι 15 ταινίες γίνονται το υλικό μιας πρωτότυπης έκθεσης. Το Φεστιβάλ ανέθεσε σε 15 νέους Έλληνες εικαστικούς να δουν ο καθένας από μια ταινία του διαγωνιστικού και να φιλοτεχνήσουν ένα έργο εμπνευσμένο από αυτήν. Τα έργα θα παρουσιαστούν στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Β1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης) από τις 3 Νοεμβρίου έως τις 2 Δεκεμβρίου 2018.

Αφιέρωμα Queer ελληνικό σινεμά

Το 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πρωτοπορεί και προ(σ)καλεί το κοινό να γνωρίσει το ελληνικό queer σινεμά μέσα από ένα μεγάλο αφιέρωμα που θα συζητηθεί, μια κινηματογραφική διαδρομή από τα τέλη της δεκαετίας του '60 ως τις μέρες μας, με 38 μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες.

Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που ένας επίσημος οργανισμός επιχειρεί ένα τόσο εκτενές αφιέρωμα στην ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της queer θεματολογίας. Το αφιέρωμα έχει επιμεληθεί ο Κωνσταντίνος Κυριακός, Αν. Καθηγητής της Ιστορίας του Θεάτρου και του Ελληνικού Κινηματογράφου (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών).

11 ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
«Μπέττυ» (1979) του Δημήτρη Σταύρακα

Αντελάιντε (Adelaide) του Τζάστιν Αμόριμ

Πορτογαλία 2018, Έγχρωμο 108' (Ανοιχτοί Ορίζοντες – Παγκόσμια Πρεμιέρα)

Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα εγκλήματα στην ιστορία της Πορτογαλίας μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον μόλις 25χρονο σκηνοθέτη και κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο 59ο Φεστιβάλ.

11 ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
«Αντελάιντε» του Τζάστιν Αμόριμ

Giant Little Ones του Κιθ Μπέρμαν

Καναδάς, 2018, 94' (Αφιέρωμα «Μαθήματα Ζωής»)

Ο Κάιλ Μακ Λάχλαν, η Μαρία Μπέλο και νέοι ταλαντούχοι ηθοποιοί σε μια ταινία ενηλικίωσης που περνά με ιλιγγιώδεις ρυθμούς από την εφηβεία στον (τρομακτικό) κόσμο των μεγάλων.

 

Giant Little Ones

Το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν στο 59ο Φεστιβάλ

Το αριστουργηματικό «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, μεγάλος νικητής του φετινού Φεστιβάλ Βενετίας, έρχεται στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το Φεστιβάλ εξασφάλισε άδεια από το Netflix για να παρουσιάσει την ταινία σε ειδική φεστιβαλική προβολή για την Ελλάδα.

 

Roma

Ταινίες έναρξης και λήξης

O μεγάλος νικητής του Χρυσού Φοίνικα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών, το συναρπαστικό φιλμ Κλέφτες καταστημάτων του Ιάπωνα Χιροκάζου Κόρε-Έντα, ανοίγει το 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης την Πέμπτη 1η Νοεμβρίου στο Ολύμπιον.

Δέκα μέρες αργότερα, το Φεστιβάλ θα ολοκληρωθεί με το συγκλονιστικό Girl του μόλις 27χρονου Βέλγου Λουκάς Ντοντ, που απέσπασε τέσσερα μεγάλα βραβεία -σκηνοθεσίας, ερμηνείας, Queer Palm και Fipresci στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα- επίσης στο Φεστιβάλ Καννών.

Αφιέρωμα Κριστομπάλ Λεόν και Χοακίν Κοσίνια

Με φόρα από το Γκούγκενχαϊμ και την Μπιενάλε Βενετίας, οι Χιλιανοί εικαστικοί και σκηνοθέτες Κριστομπάλ Λεόν και Χοακίν Κοσίνια έρχονται στη Θεσσαλονίκη για να μας ξεναγήσουν στα πιο όμορφα όνειρα αλλά και τους πιο δύστροπους εφιάλτες.

Η νέα τους ταινία The Wolf House (2018) ενθουσίασε στο φετινό φεστιβάλ Βερολίνου. Είναι μια ενήλικη εκδοχή του παραμυθιού με τα τρία γουρουνάκια που επιστρέφει στη διαβόητη «αποικία της αξιοπρέπειας» που συγκλόνισε τη Χιλή, έργο των ναζί και κέντρο βασανιστηρίων του δικτάτορα Πινοσέτ. Ηρωίδα, η νεαρή Μαρία που δραπετεύει από εκεί, βρίσκει καταφύγιο σε ένα αγροτικό σπίτι και παλεύει με το φόβο της - τον «κακό λύκο».

Οι Λεόν και Κοσίνια έχουν κάνει με τις σκοτεινές, σουρεαλιστικές stop motion animation ταινίες τους τον γύρο του κόσμου σε διεθνή φεστιβάλ, μουσεία και γκαλερί. Μεταξύ αυτών, η Μπιενάλε της Βενετίας και το Γκούγκενχαϊμ της Νέας Υόρκης, αλλά και τα φεστιβάλ Ρότερνταμ, Λοκάρνο, IDFA, καθώς και το φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου ενθουσίασαν με την τελευταία τους δουλειά -και πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους- The Wolf House.

Η ταινία θα προβληθεί στη Θεσσαλονίκη μαζί με εννιά μικρού μήκους δημιουργίες τους: όλα δείγματα ενός πρωτοποριακού πειραματικού σινεμά που μας στοιχειώνει.

 

The Wolf House (2018)

Αφιέρωμα Χάιμε Ροσάλες

Ο Ισπανός αγαπημένος του φεστιβάλ Καννών έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να μας δείξει πώς «κλέβει» στιγμές παρατηρώντας εθιστικά τους ήρωές του.

Petra (2018): Η πιο πρόσφατη ταινία του Ροσάλες και σίγουρα η πιο φιλόδοξη, είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με απρόβλεπτη εξέλιξη. Η Πέτρα, ύστερα από τον θάνατο της μητέρας της ψάχνει να βρει τον πατέρα που δεν γνώρισε ποτέ. Η αναζήτηση θα την οδηγήσει σε έναν αναγνωρισμένο δύστροπο καλλιτέχνη που έχει χτίσει μια άλλη ζωή. Πυκνό, σαρωτικό σινεμά, μια σύγχρονη εκδοχή αρχαίας τραγωδίας που θα συναρπάσει το μεγάλο κοινό.

 

Petra (2018)

Αφιέρωμα Νάνουκ Λέοπολντ

«Θέλω οι ταινίες μου να είναι περισσότερο για το τι πιστεύει και τι νιώθει αυτός που τις βλέπει, παρά για το τι λέει ή τι κάνει κάποιος στην οθόνη», σημειώνει η Ολλανδή σκηνοθέτιδα που θα επισκεφτεί επίσης τη Θεσσαλονίκη.

Iles flottantes (2001): Το γεμάτο φρεσκάδα ντεμπούτο της Λέοπολντ εστιάζει σε ένα ερωτικό γαϊτανάκι με πρωταγωνίστριες τρεις κολλητές μπλεγμένες σε απιστίες και αμαρτίες, οι οποίες ψάχνουν τον έρωτα και τον εαυτό τους στην ηλικία των 30.

 

Iles flottantes 

Αλίς Τ.  του Ράντου Μουντεάν

Ρουμανία, Γαλλία, Σουηδία (Ματιές στα Βαλκάνια)

Το πορτρέτο μιας υιοθετημένης 16χρονης κοπέλας -επαναστατημένης, εγωκεντρικής, ανεύθυνης- που μένει έγκυος. Εφηβικό άγχος, γονεϊκή αγάπη, σύγχυση, θραύσματα του κόσμου της ηρωίδας, με τη σεναριακή υπογραφή του Ραντουλέσκου, στυλοβάτη του Νέου Ρουμάνικου Κύματος

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ