Η Καλλιόπη (Πιπίτσα) Παΐσιου, η ''βελούδινη φωνή'' του ''επόμενου τόνου''

Facebook Twitter
3

Οικογενειακό δράμα με εκφωνήτρια της ΕΡΤ.

Η παλιά εκφωνήτρια της Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ Καλλιόπη Παϊσίου, 84 ετών είναι το ένα από τα δυο θύματα της οικογενειακής τραγωδίας, που εκτυλίχθηκε το πρωί στα Βριλήσσια στην οδό Κύπρου 26...Όπως έγινε γνωστό από την αστυνομία, τη γυναίκα σκότωσε ο 90χρονος σύζυγός της Δημήτρης Παΐσιος πνίγοντάς την με μαξιλάρι και στην συνέχεια αυτοκτόνησε μπήγοντας ένα κουζινομάχαιρο στην καρδιά του.

Η 84χρονη, η οποία είχε πάθει εγκεφαλικό και βγήκε πριν από πέντε μέρες από το νοσοκομείο ήταν στο σπίτι κατάκοιτη. Στο σημείωμα που άφησε ο 90χρονος αναφέρει μεταξυ άλλων:  "Η απελπισία και η απόγνωση με οδήγησαν στην λύση αυτού του δράματος. Είμαι ο θύτης και το θύμα. Ειδοποιήστε την κόρη της και την αδελφή της. Επείγον! Στις 12.30 σχολάει η εγγονή μου. Ενημερώστε την μάνα της τη Λήδα να πάει να την πάρει. Τα χρήματα τα αφήνω στην κόρη μου."

Η κόρη του ζευγαριού βρήκε τους δυο γονείς της νεκρούς και ειδοποίησε την αστυνομία.
Σύμφωνα με μαρτυρίες γειτόνων το ζευγάρι ήταν ιδιαίτερα αγαπημένο" (Το Ποντίκι, 19 Μαρτίου 2010).

Βλ. telecompatras.

 

«Την κυρία Παϊσίου, παρακαλώ;». «Η ίδια. Τι θα θέλατε;»... Χροιά φωνής οικεία. Εκείνη είναι. Είναι η γυναίκα που αναζητώ εδώ και ημέρες. «Τηλεφωνώ από την εφημερίδα "Το Βήμα"...». «Μάλιστα...».
Τόνος λίγο βαρύτερος. Μα μοιάζει τόσο ο ήχος της με εκείνον που θυμάμαι. Σύμπτωση; Οχι πάλι! Πανικός. Με έναν τρόπο θα μάθω.

«Είστε η κυρία που πριν από 35 χρόνια εκφώνησε την ώρα για το 141;». Παύση... Και ύστερα: «Μάλιστα. Τι θα θέλατε;».

Επιτέλους! Ανακούφιση...Μιλάει στο ακουστικό και η αίσθηση είναι αλλόκοτη. Η ίδια φωνή, μα τώρα με χρώμα, με διακυμάνσεις. Και εγώ να περιμένω διαρκώς να ακούσω τη φράση τη γνωστή, την οικεία...
«Στον επόμενο τόνο η ώρα θα είναι...».

Η κυρία Πιπίτσα Παϊσίου δεν θα την πει. Θα μου πει όμως την ιστορία της. Την ιστορία της ώρας, που φτιάχτηκε σε ένα απόγευμα για να κρατήσει χρόνια.
«Πότε να 'ταν; Παλιά... Τόσο που δεν θυμάμαι. Στα τέλη της δεκαετίας του '50, γράψτε. Μας φώναξαν από τη διεύθυνση της Ελληνικής Ραδιοφωνίας δέκα εκφωνήτριες. "Σας θέλουμε για ένα δοκιμαστικό. Να μας πείτε την ώρα".
Λιγάκι παράξενο μας φάνηκε, μα... γιατί όχι; Το κάναμε... Δυο - τρεις ημέρες αργότερα με ειδοποίησαν. "Εσάς διαλέξαμε, κυρία Παϊσίου".
Βρέθηκα στο στούντιο της ΕΡΤ. Ηχογράφηση...».

«Μιλούσατε μια ημέρα ολόκληρη;», ρωτώ. Γελάει.
«Οχι, βέβαια. Θα τρελαινόμουν! Μια - δυο ώρες μόλις».
«Μα πώς;».
«Απλό. Είπα πρώτα "η ώρα θα είναι μία", μετά "δύο", "τρεις" κ.ο.κ., με αποστάσεις. Μετά "και 10 δευτερόλεπτα", "και 20", "και 30"... Ενα "ακριβώς" και τελειώσαμε. Τόσο απλά. Ολα τα υπόλοιπα, θέμα μοντάζ».

Και ύστερα η φωνή έφυγε από τα χέρια της. Η ταινία πήγε στο Παρίσι, να μονταριστεί με ειδικά μηχανήματα. Επρεπε να αντέξει ο ήχος πολλά χρόνια. Πέρασε σε μια ταινία με σύρμα, ανθεκτική. Και από εκεί, στο 141.

Η κυρία Παϊσίου έγινε επισήμως «η γυναίκα που λέει την ώρα».
«Οποτε τύχαινε να καλέσω το 141, άκουγα τον εαυτό μου να αραδιάζει λεπτά και δευτερόλεπτα. Αστείο ήταν... Και ευχάριστο μαζί, δεν λέω. Με έπαιρναν φίλοι τηλέφωνο έκπληκτοι. "Σε ακούσαμε να λες την ώρα. Εσύ ήσουν πραγματικά;". Γελούσα...».

Και ύστερα πέρασε ο καιρός... Δέκα χρόνια ολόκληρα. Η ταινία γέμισε γραμμές. Η φωνή δεν ήταν πια όπως πρώτα. Εχασε τη φρεσκάδα της. Τα παράσιτα την έκαναν βαθιά, παράξενη. Και έτσι, έφτασε για την ώρα «ο επόμενος τόνος»...
Η ώρα της αντικατάστασης.

«Γύρω στο 1970 θα ήταν. Βρέθηκε μια άλλη εκφωνήτρια της Ραδιοφωνίας, η Ιφιγένεια Ξένου. Η φωνή της έμοιαζε κάπως με τη δική μου. Ηταν βέβαια λίγο πιο βαριά, πιο αυστηρή. Ισως και η ίδια να το πήρε λίγο πιο σοβαρά... Είναι αυτή που ακούτε ως σήμερα...».

Η φωνή που μιλάει ακατάπαυστα στο 141 δεν θέλει πια να μιλάει. Η κυρία Ιφιγένεια Ξένου μάς αρνήθηκε την ιστορία της. «Το Βήμα» τη βρήκε. Μα εκείνη ευγενικά προτίμησε τη σιωπή.
  «Ξέρετε... Συγγνώμη, μα δε μου αρέσει να μιλώ, ούτε πολύ ούτε λίγο. Η ώρα... Μια σύμπτωση ήταν. Τίποτε παραπάνω. Μου το ζήτησαν, την εκφώνησα... Τέλος. Αυτό είναι όλο. Πέρασα τόσα στο ραδιόφωνο... Τριάντα δύο χρόνια εκφωνήτρια... Μόνο αυτό, ένα "στον επόμενο τόνο η ώρα θα είναι..." έμεινε από μένα;».

(απόσπασμα από το άρθρο "100 χρόνια ελληνική τηλεφωνία - Ολοι οι άνθρωποι του τηλεφώνου" της  Μαρίλης Μαργωμένου και της Λένας Παπαδημητρίου - Βήμα 29-12-1997).

 

 

Βλ. telecompatras.

 

"Σας παρουσιάζουμε την φωτογραφία που μας εμπιστεύτηκε η κυρία Καλλιόπη (δεκαετίας του ΄70) από το τηλεφωνικό κέντρο του ΟΤΕ όπου οι τηλεφωνήτριες διεκπεραίωναν όλην την τηλεφωνική επικοινωνία, υπεραστική-διεθνής, η οποία γινόταν μέσω του συγκεκριμένου μεταλλάκτη.
"Τί καυγάδες για την σειρά προτεραιότητας και τί περίοδος αναμονής" μας γράφει η κ.Καλλιόπη (και την ευχαριστούμε θερμά)

Ξεκινώντας από δεξιά πρώτη η Θωμαή Βεζάση, Αρχοντούλα Καραβελάκη, Κούλα Μαστραγγελή, Χρυσούλα Φουρνατζοπούλου,'Αννα Κεβρεκίδου, η αξέχαστη μας Κική Χατζηκωνσταντινίδου (που δυστυχώς την χάσαμε), Τότα Ρίζου, Ελένη Τρυπάκη, Πόπη Καλαφατζή, Μαρία Πεταβρίδου και καθιστή η Ουρανούλα Αρβανιτοπούλου !" (Γραφική Παλιά Αλεξανδρούπολη - oldalexandroupoli.gr).

 

 

 

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Σαν Σήμερα / Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

«Η Νταϊάνα διεκδίκησε την εκτίμηση ενός βασιλικού περίγυρου που τη χρησιμοποίησε κατά περίσταση. Διεκδίκησε την ελευθερία της από έναν σύζυγο που την έβλεπε πάντα ως την αιτία του προσωπικού του αδιεξόδου. Διεκδίκησε τα παιδιά της από μια συντηρητική οικογένεια. Και εν τέλει διεκδίκησε τη ζωή της από τους ηδονοβλεψίες παπαράτσι που την καταδίωκαν ανελέητα»
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Μουσική / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
> τη γυναίκα σκότωσε ο 90χρονος σύζυγός της Δημήτρης Παΐσιος πνίγοντάς την με μαξιλάρι και στην συνέχεια αυτοκτόνησε μπήγοντας ένα κουζινομάχαιρο στην καρδιά του.> Η 84χρονη, η οποία είχε πάθει εγκεφαλικό και βγήκε πριν από πέντε μέρες από το νοσοκομείο ήταν στο σπίτι κατάκοιτη.Θυμίζει την ταινία Amour του Michael Haneke.